ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

בן 30 לכח • בנו של הגר"מ גפן זצ"ל ימלא את מקומו

תקדים בישיבת 'כנסת יצחק': בזמן חורף הקרוב יכהן בשיעור א' ר"מ בן 30 בלבד • הר"מ, בנו של הגר"מ גפן זצ"ל, מונה כממלא-מקומו של אביו • בגלל אבות תושיע בנים

הגר"מ גפן זצ"ל. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
הגר"מ גפן זצ"ל. צילום ארכיון: בחדרי חרדים



החלל העצום שהותיר הגאון רבי משה גפן זצ"ל מראשי ישיבת 'כנסת יצחק' בחדרה, שנהרג בתאונת רכבת בחדרה, יום לאחר יום-הכיפורים, הביא את הנהלת הישיבה לקבל החלטה חסרת-תקדים.

ראש הישיבה הגאון רבי יהושע ארנברג החליט בצעד מפתיע למנות את בנו של הר"מ האהוב - האברך הרב רפאל גפן, לשמש כר"מ בישיבה במקום אביו.

הרב רפאל גפן למד בבחרותו בישיבת 'כנסת יצחק'.
~לאחר חתונתו עבר להתגורר בירושלים. גפן, שרק לאחרונה מלאו לו 30, יעבור לחדרה, וימסור החל מ'זמן חורף' הקרוב שיעורים יומיים לתלמידי שיעור א'.

בשמחת תורה ביקש הגר"י ארנברג מבחורי הישיבה להתחזק לעילוי נשמתו של הגר"מ גפן זצ"ל, ולקבל על עצמם להתחזק בנושאים שבין אדם לחבירו.

"לפעמים בפנימייה הולכים לישון מאוחר, וזה מפריע לבחורים שרוצים לישון מוקדם. תקבלו על עצמכם לכבות את האורות כבר בשעה 12:00 בלילה, ובעזרת ה' יהיו הדברים לעילוי נשמתו".

בבית המדרש יוצאי ישיבת 'כנסת יצחק' בבני-ברק, בראשות הגאון רבי דוד מינצר, שינו את שם בית המדרש ל'תפילה למשה' לע"נ של הגר"מ גפן זצ"ל, ובשבת הקרובה ייערכו קידושא רבא לרגל החלפת השם.

הגר"מ גפן זצ"ל, בן 54, שימש כר"מ בישיבת 'כנסת יצחק' בחדרה במשך למעלה מחצי יובל. הוא שב רגלית על פסי הרכבת, כשתיק הטלית והתפילין בידו, מטבילת שחרית בחוף ימה של חדרה - ונפגע חזיתית מרכבת משא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד