י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הגר"י עדס: "תלמידי הישיבה סולקו? שיתעקשו וישארו"

ישיבת 'באר התורה' סוערת על רקע סילוק תלמידים מהישיבה • הגר"י עדס מציע לבחורים: "הישארו ללמוד בישיבה, למרות הוראת ההנהלה - אבל הביאו לעצמכם סיר צ'ולנט"

הגר"י עדס
הגר"י עדס



"בחורים שסולקו מישיבה, שימשיכו ללמוד בה למרות הכל, גם בניגוד לדעת ראש הישיבה", כך המליץ היום הגר"י עדס, על רקע סערה המתחוללת בישיבת 'באר התורה'.

ישיבת 'באר התורה' המוכרת יותר בכינויה 'גיל' - על שם ראש ישיבתה, הרה"ג גבריאל יוסף לוי - נתונה לאחרונה בסערה עזה.

בתחילת זמן 'אלול', סולקו מספר בחורים מה'קיבוץ' בישיבה, בגין החזקת רישיונות נהיגה.

הבחורים לא מצאו מקום לימודים חילופי וביקשו להישאר בישיבה. ראש הישיבה אכן הסכים להשיב את הבחורים לספסלי הישיבה במתכונת שונה והציע לפתוח סניף חדש לבחורים במיקום אחר. הרעיון לא צלח. הבחורים המסולקים פנו לראש הישיבה במכתב בקשה נוסף, אך לא קיבלו מענה מתאים.

בימים האחרונים, גם שיגרו חבריהם לספסל הלימודים, מכתב לראש הישיבה - בדרישה שישיב את חבריהם לשורותיהם, אך המכתב טרם זכה לתגובה.

לאור זאת, נדרש לנושא המקובל הגר"י עדס, ובמסגרת תוכניתו של עמי מיימון ב'קול ברמה' -אמר: "אני אף פעם לא מסוגל לזרוק בחור, אבל אי אפשר להתערב בעניינים של ראש הישיבה שמכיר את הבחורים ואת הישיבה. מסופר בגמרא על הלל הזקן שלא אפשרו לו להיכנס לבית המדרש והוא עלה לגג ואיבד את הכרה כתוצאה מהקור הנורא ששרר בחוץ.

"מכאן אתה למד שמי שזרקו אותו מבית המדרש התגלה בסוף כאדם הכי גדול. אתה זורק בחור ואתה לא יודע את מי אתה זורק. אבל שוב איני יכול להתערב".

הגר"י עדס הוסיף כי הוא ממליץ לבחורים להישאר בישיבה בניגוד לדעת ההנהלה: "אף אחד לא יביא משטרה או יס"מ להוציא אותם, אבל שיקחו את הרישיונות נהיגה ושישרפו אותם. ולאחר מכן שייכנסו לבית המדרש וישבו וילמדו.

"אני מכיר את ראש הישיבה, הכרתי אותו כאברך וכבר אז ידעתי שהוא יצא גדול בתורה".

הגר"י עדס הסביר מדוע הוא עצמו אינו מחזיק ברישיון נהיגה: "אני בעצמי לא יודע לנהוג. אדם אחד ניסה לשכנע אותי להוציא נהיגה אז שאלתי אותו אם אני יכול לנהוג וכל פעם שתעבור אישה לעצום עיניים, ואם מאשרים לי אז אני מוציא רישיון.

"ראש הישיבה בטח סבור ובטוח שאם יש להם רישיונות הם לא מכורים ללימוד והוא רוצה לראות כמה הבחורים עקשנים ללימוד התורה וכשיתחתנו יחזרו לנהוג".

לסיום הוסיף הגר"י עדס, כי אם הבחורים ישארו ללמוד בישיבה, שלא יסעדו מהמזון שבחדר האוכל מחשש לגזל: "תכריז בשידור שיביאו להם סירים עם צולנ'ט", אמר.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד