ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מחדל: הנהגת שהרגה את החתן והכלה היא עבריינית סדרתית

כמה ימים לאחר התרחשות התאונה המחרידה, בה מצאו את מותם החתן והכלה, נחשפת רשלנותם של אנשי אכיפת החוק, ששחררו לחופשי את הנהגת האחראית למותם, למרות היותה עבריינית סדרתית • אביה לתקשורת: "ההרוגים הם האשמים"

רכבם המפויח של בני הזוג
רכבם המפויח של בני הזוג צילום: באדיבות המצלם



לאחר שהחתן והכלה נטמנו למנוחת עולמים, נחשפים פרטים נוספים על אודות הנהגת שהביאה למותם הטראגי.

רק לפני חודש, שופט בברוקלין עשה הכל כדי שהנהגת העבריינית תצא מהכלא, כך מדווח האתר Yeshiva world news. הנהגת זאקייה סטוארד, בת ה-25, שהרגה את החתן ישראל לוין ז"ל וכלתו אלישבע קפלן ע"ה שעשו את דרכם ללונג איילנד, ריצתה ב-2017 עונש של שמונה חודשי מאסר, לאחר שלא הצליחה להשיג ערבות של 10,000 דולר, בגין גניבת סך של יותר מ-3,000 דולר במזומן מכספת של מעסיקה לשעבר, בארבעה הזדמנויות שונות.

הנהגת היתה צפויה לעונש מאסר של הרבה שנים אם היתה מורשעת, התביעה הסכימה על מאסר של בין שנתיים לשש שנים, אולם שופט בית משפט העליון בברוקלין, מאטאו סקיארינו התעקש לשלוח אותה לתכנית לשיקום אסירים, אך הנהגת לא שרדה את תכנית השיקום ונפלטה ממנה, התביעה ביקשה להחזיר אותה לכלא, אך שוב היה זה השופט סקיארינו שהתעקש לשלוח אותה פעם נוספת לתוכנית לשיקום אסירים.


(באדיבות אתר Yeshiva world news)

הנהגת יצאה מבית המשפט לחופשי, וחודש לאחר מכן, בחול המועד פסח - הרגה את הזוג החרדי כשהודתה בחקירתה כי עישנה סמים במשך כל היום. היא נאשמת בנהיגה בשכרות ותחת השפעת סמים, כשהיא נעצרה נמצאו אצלה שישה ג'וינטים מוכנים לעישון. כך על פי הצהרת המשטרה.

"היא היתה צריכה להיות בכלא, אבל במקום זה היא היתה חופשיה אודות לשופט ששיחרר אותה", כך צוטט בכלי התקשורת, איש אכיפת החוק שמכיר את התיק מקרוב.

אביה של הנהגת השיכורה והמסוממת, אמר לתקשורת בלי בושה, כי הבת שלו סיפרה לו מיד לאחר מכן; "הרכב של ההרוגים נכנס בי ראשון, ואז פגעתי ברכב אחר ועפתי מעבר לגדר הביטחון, ההרוגים הם אשמים בתאונה".

האבא אמר כי "הוא מצר על כך וליבו עם משפחות ההרוגים, אך הבת שלו היתה יכולה למות אם לא היתה בורחת הצידה אחרי שלטענתה הרכב של ההרוגים נכנס בה".

נהג שני, רחמל ווטקינס בן ה -35, הואשם גם הוא בנהיגה בשכרות וגרימת מוות לזוג החרדי שהיו אמורים להנשא בעוד חודשיים.

כזכור, בחול המועד פסח - בלילה שבין שלישי לרביעי, אירעה תאונת דרכים קשה ובלתי נתפסת, זוג חרדים - חתן וכלה טריים שזה עתה באו בברית האירוסין, נהרגו כתוצאה מתחרות שביצעו ביניהם שני נהגים, שעל פי החקירה היו תחת השפעת סמים ואלכוהול, במהלכה איבדו שליטה על רכביהם ונכנסו בעוצמה רבה ברכבם של הזוג המאורס ולא השאירו להם כל סיכוי לשרוד, לאחר שרכבם עלה באש ובער זמן רב עד להגעת כוחות החילוץ וההצלה.

לפי פרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', בני הזוג נסעו ברכבם, ממונסי לכיוון בית הוריה של הכלה שבלונג איילנד, אך הם בוששו מלהגיע.

הורי הכלה התקשרו עם בוקר לארגון 'חברים' במונסי, וסיפרו כי בתם היתה אמורה לחזור בלילה הביתה והיא לא הגיעה, והיא לא עונה להם בטלפון. כך גם החתן לא עונה לטלפון.

מתנדבי הארגון סרקו את המידע אודות תאונות דרכים באזור בו הם נסעו, כך גם המתנדבים והמשטרה עקבו אחר נסיעת הרכב דרך מכשיר איכון המותקן ברכב, וגילו לפי הצלבת הנתיב עם המידע, כי רכבם היה מעורב בתאונה בשעה 1:15 לפנות בוקר בקווינס.

המתנדבים התקשרו למשטרה המקומית, שם התברר להם שאכן התחוללה תאונה ובני הזוג שנמצאו ברכב אינם בחיים.

כעבור שעות, פשטה השמועה המרה בעולם היהודי כולו - החתן ישראל לוין ז"ל בנם של הרב ישעיהו וליבה לוין משכונת פלטבוש. הכלה היא בת ליואל קפלן מפארקווי, שבלונג איילנד, מנהל הישיבה לצעירים 'דרכי תורה' וחזן בית הכנסת 'דרכי שלום' בלורנס.

השניים התארסו לפני מספר שבועות ותכננו לערוך את החתונה בעוד חודשיים.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בערב שביעי של פסח נערכה הלוויה רווית כאב ויגון לחתן ולכלה בניו יורק, הכלה נטמנה בארה"ב ואילו ארונו של החתן ישראל לוין ז"ל, הוטס עם צאת השבת והובא ארצה.

הוא נטמן אמש לעת נטו צללי ערב בבית העלמין בבית שמש, סמוך לאחיו אהרון ז"ל, שנפטר לפני שנתיים בחטף.

יהי זכרם ברוך.
תאונת החתן והכלה אלישבע קפלן ישראל לוין תאונה קטלנית אסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד