י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

חבר הכנסת החרדי שהפתיע את החילונים

בתמיכת גפני סוכם בוועדת הכספים, כי גם מי שאינו דתי, יוכל לבחור שלא לעבוד בשבת • התיקון יאושר בשבועות הקרובים

אילוסטרציה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90



ועדת הכספים התכנסה הבוקר להכנתו של נוסח מתוקן לקריאה שניה ושלישית, להצעת החוק של ח"כ עליזה לביא מ'יש עתיד', מיקי זוהר מ'הליכוד' ואחרים, לפיה כל אדם יהיה רשאי לסרב לעבוד בשבת ללא קשר להשקפתו הדתית.

במצב כיום, חוק שעות עבודה ומנוחה קובע שמי שמקיים את מצוות דתו רשאי לסרב לעבוד ביום המנוחה בכפוף להגשת תצהיר המעיד על קיום מצוות דתו. התיקון לחוק יאפשר גם לעובד שאינו דתי שלא לעבוד ביום המנוחה הקבוע לגביו, מבלי שהדבר יהווה עילה לפיטורים או לאי קבלה לעבודה.

להצעת החוק נוסף סעיף המאפשר לוועדת השרים להחריג מקומות עבודה בשל טעמים ייחודיים הקשורים באותו מקום עבודה, ואם לדעת ועדת השרים תחולת הסעיף עלולה לפגוע פגיעה משמעותית באותו מקום העבודה. במהלך הדיון עלו מספר הסגות לנוסח.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני הודיע, כי הנוסח המתוקן יובא לאישור סופי בקרוב, לאחר הטמעת התיקונים שעלו בדיון.

יוזמת ההצעה, ח"כ עליזה לביא מ'יש עתיד' אמרה בתגובה: "ההצעה משקפת במדויק את המהות של מדינה יהודית ודמוקרטית, שאינה מפלה בין בני אדם בגין השקפתם הדתית. השבת שייכת לכולם, ואין סיבה להבחין בין מי שמדקדק בקיום מצוות, ומי ששיקוליו סוציאליים, משפחתיים ואחרים. החוק אינו כופה דבר על אף עובד או מעסיק, אלא מקנה לעובד את הבחירה".

"ישנם עובדים רבים מעוניינים לעבוד בשבת ואחרים שלא, לכן השוק בטווח הארוך יתאזן, והוועדה תוכל לפתור קשיים נקודתיים. מקווה מאוד שנשלים את תיקון החוק כבר בפתח המושב." סיכמה לביא.
עבודה בשבת ועדת הכספים משה גפני חוק שעות עבודה ומנוחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד