י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ליפא שמלצר: "זה המחיר שאני דורש, וזו הסיבה למכירה"

הזמר ליפא שמלצר, שאמש פורסם כי הוא מוכר את ביתו ואת בית הכנסת שלו במונסי, מסביר בראיון בלעדי ל'בחדרי חרדים' מה הביא אותו להציע את הנכסים למכירה, כמה הוא דורש עליהם, ולאן הוא מתכוון לעבור • כל הפרטים

ליפא שמלצר: "זה המחיר שאני דורש, וזו הסיבה למכירה"



לאחר שאמש פורסם ב'בחדרי חרדים', אודות העמדתם למכירה של ביתו ובית הכנסת של הזמר ליפא שמלצר, מתברר כי מחיר השניים לא זול בכלל.

שמלצר דורש על שני המבנים, הממוקמים ברחוב מוראיי מספר 16 באזור איירמונט שבמונסי, ניו יורק ארה"ב, סכום של שני מיליון ומאתיים אלף דולר.

בנוסף, אין אפשרות לרכוש רק אחד מהמבנים, אלא את שניהם יחד. המחיר אמנם יקר יחסית לבתים דומים באזור זה, אולם מדובר על בית כנסת חוקי, דבר שעלות הקמתו באזור יקרה משמעותית.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר ליפא: "אנחנו חיים בעולם שכל אחד חי בשביל השכן והשכנה. אם לאנשים היה אומץ, הם היו מתנהגים אחרת לגמרי. אני בנאדם בן 40, והמשנה מלמדת אותנו ש'בן 40 לבינה', הגעתי לגיל שבו אני רואה את הדברים בפרספקטיבה אחרת".

שמלצר ממשיך: "במה דברים אמורים? אני בניתי בית כנסת, והשקעתי בו כסף דם ויזע רב. החלטתי, מסיבות אישיות, שהגיע הזמן למכור אותו, ולהמשיך הלאה בחיים. היו לי הרבה יסורי נפש אודות מה אנשים יגידו, אבל אמרתי לעצמי שהצעד הזה נכון, וזה רגע המבחן שלי. הקב"ה עשה אותי מפורסם, ויש לי אחריות להראות לציבור איך אני מתמודד גם ברגעים כאלה. יש אנשים שמחליטים להוציא את החתול מהשק, ולדבר דברים חסרי שחר".

"נכון, יש סיבות אישיות", מודה המוזיקאי הססגוני. "אבל יש גם הסבר הגיוני, וזו גם האמת. כשאני פתחתי את בית הכנסת, אירמונט היה מדבר שממה לחרדים. לא היה שם כמעט יהודים, בדומה לקרית יואל וסקווירא לפני שנבנו שם השכונות החרדיות. בזכותי הגיעו לאירמונט הרבה חרדים שעזבו את הקהילה החסידית שבה הם גדלו. רציתי לעזור להם ולכן פתחתי את בית כנסת".

"10 שנים אחרי, הגיעו לפה המון חסידים, חלקם אפילו קיצונים. תמיד, ואפילו עד הרגע הזה, יש אנשים שמחפשים דברים סתרים וממציאים סיפורים, וחבל. הרבה מהחברים שלי שעזבו את החסידות ובאו לאירמונט, עזבו את האזור בגלל שהוא נהיה מידי 'פרומער' עבורם. אני החלטתי למכור, בגלל שאת המטרה שלי לאחד את כולם - כבר עשיתי. היה לי בית כנסת במשך עשור, ועכשיו הקב"ה רוצה אחרת".

"הרבה מהחברים באירמונט היגרו למנהטן ולמקומות אחרים. עיקר הכוונה שלשמה הקמתי את בית הכנסת היא לאחד את כולם וזה כיום לא רלוונטי, מכיוון שאירמונט הפכה ל'שטיבלאך'. אני לא סוגר את הגולל על בית הכנסת פה, אני רק מוכר אותו והוא ימשיך להיות פעיל בעזרת ה'. יש לי לא מעט כישרונות שהקב"ה נתן לי, ואולי אני צריך אפילו ללכת לשליחות, כמו שעשיתי באירמונט - עכשיו למקומות אחרים. כמו שיש ליובאוויטש - יהיה ליפאווביטש.

"אני עוד לא יודע איפה אלך לגור, אני צריך להירגע ולחשוב. יש היענות רבה מצד חרדים שמתעניינים בבית ובבית הכנסת שלי. אולי ביום בהיר אעבור לישראל. עכשיו אני גר בלב שלי".


מוצאי שבת בבית הכנסת של ליפא באירמונט, מונסי.

כזכור, אמש פורסם כאן ב'בחדרי חרדים' כי הזמר והיוצר ליפא שמלצר החליט למכור את הבית שבבעלותו הממוקם במונסי, ניו יורק ארה"ב. בנוסף, שמלצר מציע למכירה אף את בית הכנסת שבבעלותו, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

הבית ובית הכנסת נמצאים ברחוב מוראיי מספר 16 באזור איירמונט שבמונסי, ניו יורק ארה"ב. בין שני המבנים ישנה מנהרה המקשרת ביניהם.

את בית הכנסת המפואר ייסד שמלצר לפני מספר שנים, ובחללו נמצאים ארון קודש המעוצב בצורת נבל, חלונות זכוכית מעוטרים בצורה אומנותית, ארונות ספרים מעוצבים ועוד.

במודעה שהתפרסמה מטעם סוכנות התיווך האמריקאית נאמר כי גודלו של הבית עולה על 4700 פיט, ובשטחו אף נמצא חניה. עוד צוין כי קיומו של בית הכנסת - חוקי ומאושר.

טרם ברור מה הסיבה להעמדת שני הנכסים למכירה, וייתכן כי שינויים עתידיים בחייו של הזמר הססגוני או סיבות אישיות השמורות עמו, הם אלה שעומדים מאחורי המכירה הכוללת.,













































ליפא שמלצר מונסי בית מכירה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד