י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"כך ניצלנו": פרטים חדשים על התאונה הקטלנית

פרטים נוספים על התאונה הקטלנית בדרך ממירון: אברך ניצל מהתאונה הקטלנית במירון בזכות התחשבותו, נוסע נוסף מרגיש שתפילת הדרך הצילה אותו

זירת התאונה. צילום: זק"א
זירת התאונה. צילום: זק"א



יממה וחצי חלפה מאז התאונה בה נהרג הבחור החשוב חיים דוב אלתר ז"ל בן ה-18, בהתהפכות הרכב בו נסע ממירון לביתו בבני ברק.

בוחני התנועה של המשטרה, כך עולה מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים', סבורים כי סיבת התאונה היא נהיגה במהירות גבוהה יחסית, בקטע בה אירעה התאונה, סיבוב חד יחסית. "הנהג ישן שעתיים במירון", סיפר ל'בחדרי' קרוב משפחה של אחד הפצועים. "הוא סיפר לי שעם הגעת הנהג למירון, הוא הלך לישון למשך כשעתיים, ואז הוא יצא לכיוון בני ברק".

נסיבות התאונה עדיין נחקרות, אך בשלב זה החוקרים סוברים כי לא עייפות הנהג, או היסח דעת היא שגרמה לתאונה. "הוא איש חסד בכל רמ"ח אבריו" סיפרו חבריו, "אין בקשת עזרה שהוא לא קופץ ראשון בכדי לסייע" הוסיף. באשר לעובדה כי רישיון הנהיגה שלו לא היה בתוקף, כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי' שעות לאחר התאונה, הוא אומר "מדובר בהליך בירוקרטי, הוא לא נפסל לנהיגה בעקבות עבירות תנועה או עבר תעבורתי בעייתי. אין שום קשר בין עובדה זו לבין התאונה. הוא נהג זהיר מאוד" הוסיף חברו ל'בחדרי'.

קרוב משפחתו של הפצוע שוחח עם 'בחדרי חרדים' בטרם כניסת השבת, כשהוא נמצא בבית החולים. "הבחור חיים דוב אלתר ז"ל, ישב בספסל האחורי מאחורי הכיסא הסמוך לנהג", סיפר, הוא מתאר כי בחורים ביקשו טרמפ מבני ברק. "מי שישב בכיסא הזה, אברך צעיר, באצילותו הרבה פינה את מקומו לטרמפיסט, ועבר לשבת במושב האמצעי שבספסל האחורי".

זירת התאונה. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

"המושב האמצעי הוא פחות נוח, בטח כאשר מדובר בנסיעה ארוכה" אומר קרוב המשפחה של האברך, "אני רואה את זה ממש נס מבחינת האברך. הטרמפיסט שהתיישב במקום הזה - במהלך התאונה עף מהרכב ונהרג במקום".

כל יושבי הרכב נפגעו בתאונה שאירעה במחלף מורשה, במעבר מכביש 5 לכביש 4. מי שישב בצד ימין של המושב האחורי, נהרג במקום. שאר הנוסעים, נפצעו באורח בינוני וקל, ומרביתם שוחררו במתי החולים עוד בטרם כניסת השבת. הנהג, נחקר על ידי בוחני התנועה ושוחרר, וזומן להתייצב במשטרה מחר (ראשון).

הצעיר שבנוסעים, הוא נער חסידי בן 14 מבני ברק, שגם גיסו היה ברכב. "הוא היחיד שלא עף מהרכב במהלך התאונה, ולאחר שהרכב התייצב בתעלה, הוא זחל החוצה דרך תא המטען" סיפר קרוב משפחתו ל'בחדרי'. החפצים האישיים של הנוסעים, התפזרו לכל עבר במהלך התאונה, בהם גם תפילין, חליפות וכובעים. "בן ה-14 לא הסכים להתפנות באמבולנס, עד שצוותי הרפואה במקום הצליחו לאתר את התפילין שנמצאו לאחר זמן מה".

למעשה, הנער בן ה-14 וגיסו, הם היחידים מלבד הנהג, שהיו אמורים מראש לנסוע ברכב, ולא הצטרפו אליו כטרמפיסטים. לפני תחילת הנסיעה, בן ה-14 וגיסו אמרו תפילת הדרך בקול רם. "אני מרגיש שזה מה שהציל אותנו מגורל דומה של חיים דב ז"ל", אמרו אחד מהם לקרובי משפחתו לאחר ששוחרר מבית החולים.
תאונת דרכים רישיון נהיגה תפילת הדרך נהיגה במהירות גבוהה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד