י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מנהרה שחדרה מעזה לתוך ישראל הופצצה בסוף השבוע

הבוקר מותר לפרסם, כי בחסדי שמים, נמנע אסון גדול • כוחות צה"ל איתרו מנהרה שחדרה לתוך שטח ישראל ובסוף השבוע היא הופצצה והושמדה • "מתחת לאדמה יש רק חושך, ההפגנות של תושבי עזה צריכות להיות מופנות נגד החמאס. הוא שולט בכם"

המנהרה שהושמדה. צילום דובר צה''ל
המנהרה שהושמדה. צילום דובר צה''ל צילום: דובר צה"ל



בשעה זו הותר לפרסם, כי כחלק מהמאמץ של צה"ל לאיתור מנהרות המאיימות על ישראל, אותרה וסוכלה מנהרת טרור התקפית של ארגון הטרור חמאס שחדרה לשטח ישראל במרחב ג'באליה.

מדובר במנהרה שנבנתה לאחר מבצע צוק איתן, וכמו קודמותיה, גם היא מקושרת למנהרות נוספות. מאז אותרה, הייתה המנהרה תחת מעקב צמוד ובסוף השבוע שעבר הפציצו אותה - מתוך שטח ישראל.



תוואי המנהרה זוהה וסוכל בפעולה הנדסית בשטח ישראל, בהובלת פיקוד הדרום, אוגדת עזה, אגף המודיעין, חיל האוויר ומפא"ת. התוואי זוהה בשלב מוקדם והיה במעקב כוחות הביטחון עד סיכולו.

בחודשים האחרונים וביתר שאת בשבועות האחרונים פועל ארגון הטרור חמאס במטרה להפוך את מרחב הגדר לאזור טרור ולחימה. 

דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס: "מדובר בעוד הישג של המאמץ המודיעיני. זו המנהרה החמישית שאנחנו חושפים בשטח ישראל זה לא כולל את המנהרות שטופלו בעומק עזה. המנהרה שמתחילה להיחפר אחרי מבצע צוק איתן".

חבר הכנסת חיים ילין מ'יש עתיד', תושב עוטף עזה וראש מועצת אשכול לשעבר "מברך את צה"ל על סיכול המנהרה והשמדתה. ארגון הטרור חמאס מאבד את הנשק האסטרטגי בו הוא משקיע שש שנים".

"מתחת לאדמה יש רק חושך. ההפגנות של תושבי עזה צריכות להיות מופנות נגד החמאס. זה הכוח ששולט בכם ולא נותן לכם להתפתח. הבחירה בין חושך המנהרות מתחת לאדמה לאור התעשייה מעל הקרקע, היא בחירה שלכם." דברי ילין.

צילום: דבר צה''ל







מנהרה חמאס טרור הותר לפרסום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד