י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"הוטלו לחלל האוויר שמות שלא היו ברכב"

על רקע השמועות שנפוצו ביום שישי, אודות שמות הפצועים בתאונה הקשה שאירעה בחזור ממירון, עיתון 'המודיע' תוקף הבוקר את התקשורת 'הפתוחה' (כהגדרתו)

ההרוג הבה"ח חיים דב אלתר זל
ההרוג הבה"ח חיים דב אלתר זל



התאונה הקשה במחלף מורשה בחזור ממירון בסוף השבוע גבתה מחיר כבד. לאחר פרסום התאונה הקשה החלו ל"רוץ" שמות ברשתות החברתיות כדרכם של אסונות ואירועים קשים.

הכותבים ידעו לדווח, כי נכדו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן נפצע אף הוא בתאונה, בעוד הוא חזר לביתו ממירון באמצעות אוטובוס, ועוד שמועות שונות.

בעיתון 'המודיע', בטאונה של חסידות גור, מספרים הבוקר (ראשון) על דבר השמועות כי "למרבה הצער מי מהגורמים שהיו בשטח, או השתתפו בפעילות, הפריחו שמועות קשות אודות גורלם כביכול של נוסעים נוספים וגם הוטלו לחלל האוויר שמות של נוסעים, שבכלל לא היו ברכב".

"הפצת השמועות הבלתי אחראית, ברוח ובעזרת התקשורת 'הפתוחה', גרמה לעוגמת נפש ולחרדות בקרב משפחות רבות וכלל הציבור, בלא כל צורך".

עוד נכתב: כי "רבים מבקשים לציין, כי יש לפעול שגורמים העוסקים בנושאי חילוץ והצלה, יקבלו על עצמם ועל אנשים נורמות אחראיות של 'דיווח לציבור'".

כך או כך, אנחנו במערכת 'בחדרי חרדים', מקפידים שלא לדווח אודות שמות של פצועים או הרוגים ל"ע, לפני שהם מותרים לפרסום, לאחר שכל בני המשפחה עודכנו.
תאונה קטלנית חיים דב אלתר המודיע פצועים תקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד