י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כחלון לדרעי: "ביבי מבין שבלעדיי הוא לא ראש ממשלה"

ראשי הקואליציה דנו הבוקר בנושא קידום חוק פסקת ההתגברות ובחילוקי הדעות השוררות בין השותפות • המפלגות החרדיות ממשיכות להתעקש על חקיקתו, לעומת כחלון שמתבצר בהתנגדותו

כחלון ודרעי בישיבת ממשלה. צילום אילוסטרציה: מארק ישראל סאלם, פלאש 90
כחלון ודרעי בישיבת ממשלה. צילום אילוסטרציה: מארק ישראל סאלם, פלאש 90



פורום ראשי מפלגות הקואליציה התכנס הבוקר (ראשון) לדון יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בסוגיית קידום פסקת ההתגברות ובחילוקי הדעות הפוליטיות שקמו בעקבות החלטת בג"ץ בעתירה הנוגעת לגירוש המסתננים הלא חוקיים.

בשלב הזה, הדיון הסתיים וסוכם להמשיך אותו בימים הקרובים. קודם לכן, פרסמו אנשיו של ראש הממשלה כי הוא "דואג לפתרון בעיית המסתננים ובמקביל מקיים כעת לראשונה מזה כעשור דיון חשוב על האיזון הדרוש בין מערכת המשפט למערכת המחוקקת, בליווי היועמ"ש".

מבחינת המפלגות החרדיות - הן ממשיכות לדרוש את קידום פסקת ההתגברות באופן כזה שהיא תסייע לקידום חוק הגיוס. שר האוצר משה כחלון ממשיך להתנגד לכך ועימו היועמ"ש מנדלבליט.

על פי דיווח ב'וואלה', אמר כחלון לדרעי בישיבת ראשי הקואליציה; "ביבי מבין שבלעדיי הוא לא רה"מ ולא יהיה? רק שיהיה ברור שאם רוצים לפתוח הסכמים אז נפתח את כל ההסכמים גם על ישיבות והתנחלויות".

כמו כן, מדווח כי היועמ"ש אמר בישיבה שהוא מוכן לבחון חקיקת התגברות בתנאים מסוימים, במסגרת חוק יסוד החקיקה, וקביעת רוב גדול של ח"כים שיידרש כדי לחוקק מחדש חוק, או על ידי קביעת דרישות סף לרוב של שופטים לביטול חוקים - ששה שופטים מול תשעה.

פסקת ההתגברות פורום ראשי הקואליציה משה כחלון אריה דרעי חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד