י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

פרשת התינוק החרדי שטבע בג'קוזי: האב התעמת עם אשתו החשודה ברצח בנה - ושוחרר

צו איסור הפרסום שהוטל על הפרשה שטלטלה את הציבור החרדי בעיצומו של חג הפסח עת נודע על טביעתו של התינוק בן החודש בג'קוזי במלון באשדוד - הוסר בשעה זו. ביום שישי נערך עימות בין האם החשודה ובעלה, ולפני זמן קצר הוא שוחרר ממעצר

הלוויית התינוק. צילום: פלאש 90
הלוויית התינוק. צילום: פלאש 90





כשבועיים לאחר הטרגדיה באשדוד, בו תינוק כבן חודש נמצא ללא רוח חיים והוריו נעצרו בחשד לרצח - צו איסור הפרסום הוסר לבקשת פרקליטו של האב, עו"ד נדב גדליהו.

ביום שני של חול המועד פסח, תינוק כבן חודש נמצא ללא רוח חיים בחדר בבית מלון 'מיאמי' באשדוד. לצוותי הרפואה אמרה האם, כי התינוק החליק למים בג'קוזי וטבע. לאחר שחוקרי משטרת לכיש חשדו כי משהו בגרסתה אינו מסתדר, עצרו את האם. בחקירתה, האשימה גם את בעלה במעורבות מותו של בנם התינוק, וגם הוא נעצר.

לבקשת חוקרי המשטרה, בית משפט השלום באשקלון הטיל צו איסור פרסום על פרטי החשודים ועל כל פרט מפרטי החקירה. בהמשך, המשטרה כבר ביקשה להסיר את הצו, אך עו"ד נדב גדליהו שמייצג את האב ביקש להותיר את הצו על כנו, ובית המשפט עיכב את הסרת הצו. היום (ראשון) משך את בקשתו יחד עם פרקליטי האם, ובית המשפט הסיר את צו איסור הפרסום.

על מנת להעמיק את החקירה ולהגיע לחקר האמת, המשטרה דרשה לבצע נתיחה שלאחר המוות. המשפחה וזק"א התנגדו, ובית המשפט השלום באשקלון ובהמשך גם בג"צ קיבלו את בקשת המשטרה והתינוק נותח במכון לרפואה משפטית, באבו כביר. כפי שדווח בשבוע שעבר לראשונה ב'בחדרי חרדים', תוצאות הנתיחה לא היו חד משמעיות ובעקבות כך נערכה פגישה בין הרופא המנתח, מנהל המכון ד"ר חן קוגל ורופאה נוספת. מסקנתם העלתה כי התינוק נפטר כתוצאה מטביעה.

מעצר האם הוארך בשלישית עד ליום שלישי השבוע ומעצרו של האב הוארך עד למחר (שני). ביום שישי האחרון נערך עימות בין בני הזוג, האב והאם, שם הצליח האב להוכיח את אי מעורבותו במקרה ובכך הופחתו החשדות נגדו באופן משמעותי. בעקבות כך, חוקרי משטרת לכיש החליטו לשחרר את האב כבר היום, ולבקשת עו"ד נדב גדליהו בית המשפט הסיר את צו איסור הפרסום.

עו"ד נדב גדליהו

"מדובר בתוצאה צפוייה. חבל שמעצרו הוארך מעת לעת, היה ברור שהוא לא שותף לעבירה שבוצעה" אמר ל'בחדרי חרדים' עו"ד נדב גדליהו. "כולנו תקווה שיצליח לשקם את חייו. תודות למאמצים כבירים שערכנו בצוות ההגנה, הוא שוחרר עוד בטרם הדיון מחר".

אם התינוק, שלבקשת פרקליטה עו"ד שני פרג'ון נשלחה לבדיקה פסיכיאטרית כבר לאחר הארכת המעצר הראשונה, קיבלה חוות דעת לפיה היא אינה כשירה לעמוד לדין ומעצרה הוארך שוב ושוב. האם, חשודה כי הטביעה את בנה התינוק.

מסתמן, כי בימים הקרובים צוות החקירה יגיש הצהרת תובע לבית המשפט נגד האם, תוך כדי מעצרה ובהמשך כתב אישום על ידי פרקליטות מחוז דרום.

פרקליטיהם של אם התינוק, עו"ד שני פרג'ון ועו"ד מיכאל בוסקילה, אמרו היום ל'בחדרי' כי "מדובר בתיק, בו ככל שנפרסת בפנינו תמונה רחבה יותר - לרבות חוות הדעת של הפסיכיאטר המחוזי - ניתן לומר שהמדובר בסיפור עצוב וקשה לא רק בשל התוצאות הטרגיות". לדבריהם, "מהיום הראשון בו ביקרנו את הלקוחה שלנו ניכר היה כי המדובר במי שמצבה הנפשי מעורער ומחייב ברור מיידי. בית המשפט נעתר לבקשתינו ובימים האחרונים אף הורה על אישפוזה בצו כפוי".

על פי ההערכה, כבר בימים הקרובים תוגש לבית המשפט הצהרת תובע לקראת כתב אישום נגד האם. "מטבע הדברים לא נוכל בשלב זה להתייחס לגירסה אותה מסרה, שכן דברים אלו עדיין מתבררים במסגרת החקירה המשטרתית" אמרו פרקליטיה.
התינוק מהגקוזי צו איסור פרסום הריגה חשד אמ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד