י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בונים קן הרווקה החרדית שמרימה כפפה: "לא עוד"

להיות רווקה מתבגרת בעולם החרדי זה מעמד לא פשוט. הברכות והאיחולים יחד עם הלחץ המתון והקול הפנימי שקוראים ומכוונים לחתונה, יוצרים לעיתים רגשות אשם. מירית מיטלברג, רווקה חרדית, החליטה להגיד: "לא עוד. האשמה לא בי"

צילום: Pixabay
צילום: Pixabay





נמאס להן לשמוע מכל חברה שלישית מאורסת שבעיניים נוצצות שולפת את המשפט הקלישאתי המוכר: "כשזה יהיה זה - את תדעי מהרגע הראשון שזה זה"

כואב להן לראות איך הצעות פוטנציאליות עולות כמו גלים, ולבסוף מתנפצות על מזח השידוכים בקול גדול. עוד שידוך נעקד על מזבח החלומות והדרישות, כשהלב כבר מנופץ לרסיסים, אך הן מוכרחות לקום ולאסוף את השברים.

הן כבר יודעות לדקלם בעל פה: "כשהגלים מתחזקים - החזקים מתגלים", אבל הימים עוברים והשנים רצות והן בעיקר נשברות.

חברותיהן כבר הפכו לנשים שאצות ברחובות, זאת למעון והאחרת למטפלת, ויש מהן שכבר מלוות לבית הספר ילדה חיננית בחולצה תכלת.

והרווקות מוצאות את עצמן מפלסות שוב את דרכן אל החוף, יושבות מול הקצף שנשכח בחול וכל אחת מביטה אל האופק, שואלת את עצמה באלם קול: "ואנוכי - אנה אני באה? היכן אבדה דרכי בכל הרצף?!"

מחוג סובב והזמן נוקף, כבר אמצע שנת תשע"ח ואני כמעט ולא נושמת. מכה בי ההכרה שאני מרגישה משום מה קצת נאשמת.

אז אני מפסיקה הכל ואומרת לעצמי ואומרת גם לך: יקירה, עצרי לרגע וחשבי מסלול מחדש. זה הזמן לעשות סטופ וליזום רגיעה. התחילי לשים לב במהלך היום לקצב נשימותייך וקחי שאיפות עמוקות מלאות באוויר, החזיקי מעט את האוויר בפנים ואז שחררי באיטיות. תרגישי איך עם כל נשימה יש עליה וירידה של פלג גופך העליון.

בנוסף, התחילי בכל לילה לפני השינה להאזין למדיטציה יהודית, אשר שזורות בה דברי אמונה וחיזוק, לצד תרגילי הרפיה ודמיון מודרך. ואם יש לך זמן ואת מצליחה למצוא זמן איכות לפעילות ספורטיבית כל שהיא, זה יאיץ את התהליך.

ואת תראי איך בפרק זמן קצר , הביטחון העצמי, שמחת החיים, האנרגיה והמוטיבציה בהם תטעיני את עצמך, יחזירו אותך לפוקוס מלא, לחינניות, ולחדות שתמיד הייתה בך.

אם תהית לעצמך לאיפה ה"עצמך" נעלם ומה קורה לך? אז תדעי שלתקופת השידוכים יש נטייה לגרום לכל מאפייני האישיות שלך ללכת קצת לנוח, אבל כשהם יחזרו, הם יחזרו בגדול.
רווקות מאוחרת בונים קן תקופת השידוכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד