י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

"מעל ים של ספודיקים": הילד הגוראי שיככב

"מעל ים הספודיקים - הילד מביט אל העתיד", כך מסביר הצלם עזרא לנדאו את התמונה שבחר להציג בתערוכת הצילומים המקורית "70 פנים לישראל", שתיפתח בירושלים בחודש הבא

"מעל ים של ספודיקים": הילד הגוראי שיככב
עזרא לנדאו



הצלם החרדי עזרא לנדאו יציג תמונה במסגרת התערוכה "70 שנים לישראל". בתערוכה, שתיפתח בחודש הבא במתחם התחנה החדשה בירושלים, יוצגו 70 תמונות שצולמו על ידי 70 צלמים, שיציגו, כל אחד מהמקום האישי שלו, את מבטו על 70 שנות עצמאותה של מדינת ישראל.

עשרות צלמים, מקצועיים וחובבנים, צילמו תמונות המשקפות עבורם את החוויה הישראלית: טיולים בטבע, תפילה בכותל, שווקים ססגוניים, צילומי חתן וכלה, ילדים, קשישים, משפחות, בני עדות שונות ועוד. לכל התמונות מכנה משותף - הן מרכיבות פסיפס אנושי של ההוויה הישראלית המתבטאת במפגשים בין אישיים ובין תרבותיים.

את התערוכה יזם הצלם הירושלמי הוותיק אוריאל בארי, שאף משמש על תקן האוצר, ועל ההפקה רשומה מורן שמואלוף. לנדאו הוא אחד מ-70 הצלמים שנבחרו לתערוכה, ובנוסף לזה הוא חלק מחמישה צלמים וותיקים מייעצים שהולכים כברת דרך כבר מתחילת המיזם.





התמונה "ראש לשועלים" שתוצג בתערוכה. צילום: עזרא לנדאו

"אני בהחלט מרגיש חלק ושייכות מהוויה הישראלית", אומר הצלם הוותיק ל'בחדרי חרדים'. "אני מחפש כל חיי את החיבור והקישור בין אנשים ותרבויות, ושואף לנסות לגשר על הפערים. אני באופיי מחפש תמיד את חצי הכוס המלאה, ולראות בכל דבר את המוטיב החיובי ולא את השלילי, חלילה".

"התמונה שאני בחרתי להציג, נקראת 'ראש לשועלים', ובה נראה ילד חרדי בחתונה של חסידות גור. הוא מורם מעל ים של ספודיקים, ועיניו נוצצות. הוא מביט אל העתיד, על אף שהוא חלק מחברה שמרנית".

"הציבור החרדי הוא חלק אינטגרלי ממדינת ישראל", חותם לנדאו. "יום העצמאות הוא יום בו מדינת ישראל, על כל חלקי החברה שלה, חוגגת את היווסדה. במסגרת הפרויקט '70 פנים לישראל', בחרתי בתמונה הזו, המייצגת בעיניי את החברה החרדית והחזון שלה".

"שבעים שנה למדינה זו הזדמנות לדבר על המשותף", אומרת מורן שמואלוף, מפיקת המיזם. "תמונה שווה אלף מילים, ושבעים תמונות הן טעימה ובעיקר הזדמנות. הזדמנות לחיבור ולשיתוף, הזדמנות לצמיחה וליצירה שאוהבת את הארץ, את האנשים ואת המדינה".

אוריאל בארי, יוזם ואוצר התערוכה: "70 פנים לישראל הוא פרויקט שמביע את המגוון העצום שחי כאן ביחד, החיים היום-יומיים, הפשוטים האלה, שנמצאים כאן. בלי הגדרות. כל אלו הופכים את ישראל למה שהיא וכל אלו יהפכו למוחשיים יחד בתערוכה שתעלה במאי הקרוב במתחם התחנה הראשונה בירושלים".
תערוכה יום העצמאות 70 פנים לשיראל עזרא לנדאו צילומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד