י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אוהבים סטייל? 5 טיפים לעיצוב חדר שינה

שימוש נכון בוילונות, צבעים, אחסון, תאורה ודלתות פנים ישדרג את חדר השינה שלכם ויעזור לכם להירדם בלילה. מאיפה מתחילים ומה הקשר בין עיצוב חדרי שינה לבין איכות חיים? הנה כל הטיפים שאתם חייבים להכיר

חדר שינה. צילום: pexels
חדר שינה. צילום: pexels צילום: pexels

אף אדם בוגר לא יערער על חשיבותו של חדר שינה והשפעתו על איכות החיים. החדר שבו אנו מתחילים ומסיימים את היום קובע כמה שעות נוכל לישון ברצף, איך נתעורר בבוקר ועד כמה נהיה מרוכזים על הכביש או בעבודה. עם זאת, רבים מקלים ראש בנושא העיצוב והתוצאה היא חדרי שינה שלא מעניקים את התנאים המתאימים.

לפי מחקר מ-2011 שפורסם בארצות הברית, אנשים שלא ישנים מספיק נמצאים בסיכון מוגבר לפתח מחלת לב. שינה מועטה מעלה את הסיכון לכאבי ראש ודיכאון וגורמת להזדקנות העור, פגיעה בזיכרון וירידה בכושר השיפוט וזמן התגובה גם בגילאים צעירים. עם זאת, הגורמים שמשפיעים על איכות השינה לא קשורים רק לפיזיולוגיה של הגוף אלא גם למה שקורה סביבנו.

חדר שינה חשוך מעלה ב-20% את הסיכוי להירדם מוקדם ושקט מונע התעוררות באמצע הלילה. אפילו הטמפרטורה משפיעה על איכות השינה, לכן אחת ההמלצות עבור אנשים שסובלים מקשיי שינה היא לנסות להירדם בשתי טמפרטורות שונות ולבדוק מה איכות השינה בכל אחת מהן. כל זה מוכיח שלעיצוב חדר השינה יש משמעות גדולה מבחינת איכות השינה ולכן צריך להתייחס לנושא ברצינות.

אז איך מעצבים חדרי שינה קיימים ומה אפשר לעשות כדי לשפר את איכות השינה? הנה 5 טיפים:

1. השתמשו בוילונות

וילון הוא בעל תפקיד פרקטי בהאפלה של חדרי שינה. במקום להתעורר מוקדם בבוקר בגלל חשיפה ישירה לקרני השמש, אפשר לתלות וילון עדין ולהשתמש בו על מנת לשלוט בכמות האור הטבעית. היתרון של וילון הוא שמצד אחד ניתן להיעזר בו להצללה, אך מצד שני הוא לא חוסם לחלוטין את האור ולכן אינו פוגע בשעון הביולוגי.

השקעה חד פעמית של כמה מאות שקלים תאפשר לכם לקנות וילון איכותי. הוילון ישדרג את חדר השינה באופן מיידי והוא לא דורש מאמץ פיזי מיוחד בשביל התלייה. את הוילון גם ניתן להסיר אחת לכמה חודשים כדי לנקות, לשטוף ולהסיר אבק.

2. בחרו צבעים רגועים לקירות

צבעים בהירים משדרים תחושה של מרחב ויתאימו לחדרי שינה קטנים ועמוסים, בעוד צבעים כהים יתכתבו עם הצרכים שלכם בחדרי שינה גדולים ובסוויטות הורים. בכל מקרה, הצבעים צריכים להיות סולידיים ונעימים. אין סיבה לבחור עיצוב נועז לחדרי השינה וזה לא המקום המתאים לניסויים.

את הצבעים לחדרי השינה כדאי לבחור גם לפי שאר החדרים בבית. השאיפה היא ליצור מצב שבו העיצוב בחדר השינה מתכתב עם המסדרון, הסלון וחדרי הרחצה. כך ניתן ליצור תחושה של הרמוניה ברחבי הבית ולעבור מכל מקום לחדר השינה באופן רגוע ועדין.

3. נצלו את פינות החלל לאחסון

חדר ארונות בנוי פותר את כל הבעיות שקשורות לאחסון חפצים וציוד מיותר בחדר השינה. במידה ואין אפשרות לבנות חדר ארונות, יש להעדיף למקם את הארון באחד מצדי הדלת כדי שהוא לא יהיה הרהיט הבולט ביותר בחדר. אפשרות נוספת היא להתקין דלתות בגובה מלא מרצפה עד תקרה על מסילה וכך ליצור אשליה של חדר ארונות נפרד.

הסוד הוא לנצל גם את פינות החלל בחדרי השינה לטובת אחסון. אפשר במקביל להשתמש באחסון מתחת למיטה עבור פריטים עונתיים, או למצוא דרך לעשות שימוש כפול ברהיטים מסוימים. הדוגמא הכי טובה היא שידת מגירות שהופכת למעמד ספרים ומיטה עם ארגז מצעים שחוסכת מקום בשאר הארונות בבית.

4. תכננו תאורה חכמה

מבחינת רובנו, "תאורה חכמה" מתחילה ומסתיימת בשימוש בשעון שבת. בפועל יש כמובן פתרונות הרבה יותר משוכללים ורצוי לשלב אותם בחדרי השינה. קודם כל, מומלץ לבחור גוף תאורה מרכזי לחלל ולצדו תאורה היקפית בהתאם לאזורים השונים וגודל החדר. שנית, יש לאבזר את גוף התאורה בעמעם ולהתאים את רמת התאורה לפעילויות קריאה, מנוחה או שינה.

לבסוף, חשוב להשתמש בגופי תאורה נוספים באזורים שדורשים זאת כמו שידת איפור ואזור הלבשה, ולמקם מתגים לצדי המיטה כדי להקטין את הסיכוי לכך שנשכח לכבות את האור.

5. החליפו את הדלת

דלתות פנים קובעות כמה רעש יעבור בין החדרים בבית ועד כמה נוכל להשיג חדר שינה אטום ונוח לשינה. החלפה של הדלתות אחת לכמה שנים היא פעולה מתבקשת, גם בגלל שיקולים דקורטיביים ואסתטיים.

הדלת היא הדבר הראשון שאתם רואים כאשר נכנסים לחדר השינה ואולי תרצו לסגור אותה במנוחת הצהריים של ימי שבת כדי למנוע את רעש המשחקים של הילדים. יש כיום מגוון רחב של דלתות פנים לחדרי שינה ואין בעיה לשלב אותן עם העיצוב הקיים. אפשר לבחור את הדלת מתוך קטלוג קיים או בהתאמה אישית, וניתן להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי המפרט הטכני, הרכב החומרים העיקרי וכמובן המחיר.

חדר שינה עיצוב מיטה וילונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד