י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

איך להימנע מהטעות שהרבה הורים עושים

כמעט כל ההורים שמעו על המושג "חפץ מעבר". על ה'שמיכי', או המוצץ האהוב, על הדובי שבלעדיו הילד לא נרדם או הבקבוק שאסור להשאיר בבית. לחפץ מעבר יכולת גדולה לעזור לילד, אך אסור לעשות טעויות כשעוזרים לילד להיקשר. לאה ברוצקי עם כל הטיפים לאיך לעזור לילד להיקשר בצורה בריאה

צילום: Pixabay
צילום: Pixabay



בתור הורים צעירים יש לכולנו נטייה לחזור על מילים או אמירות ששמענו, גם אם אנחנו לא בדיוק מבינים את משמעותם. כל החברים מדברים על "לילה שלם", "משקל של לפני הלידה" וגם על "חפץ מעבר". לא ברור מהו אותו "חפץ מעבר", מאיפה משיגים "חפץ מעבר" או למה כדאי לתת לילד להיקשר ל"לפץ מעבר", אבל הורים רבים יודעים שזה מוצר שהוא כמעט בגדר חובה, שיכול לפתור חלק נכבד מהבעיות בחיים.

אז מה הוא אותו חפץ מעבר מדובר בעצם? מדובר על חפץ, שהתינוק נקשר אליו, ועם הזמן הוא יכול לתת ביטחון ורוגע לתינוק גם כשההורה לא נמצא. בניגוד לפרסומים שונים, חפץ המעבר לא חייב להיות יקר או מיוחד. הוא יכול להיות מוצץ, חיתול בד, דובי או כל שמיכה ישנה שתמצאו.

הקושי העיקרי הוא להרגיל את הילד לחפץ המעבר ולכן אני אתן מספר טיפים בנושא, אבל חשוב לזכור, בסופו של דבר ההחלטה אם להיקשר רגשית לחפץ או לא שייכת לילד בלבד. התפקיד שלנו הוא להציע לו את האופציה הזו, והתפקיד שלו היא להחליט הם היא מתאימה לו או לא.

אז איך עושים את זה? איך מכניסים את חפץ המעבר הקסום אל חיינו? כמו כל דבר, בשלבים!

1. בתור התחלה, מביאים את החפץ מעבר לתינוק בזמנים רגועים- זמני ערות של משחק או הנקה. ניתן לשים את החפץ קרוב לאמא, כדי שהחפץ יקבל את הריח של האמא.

2. אחרי שהתינוק מגלה עניין בחפץ, ניתן להצמיד את החפץ גם לקראת השינה כחלק מהטקס שינה..

3. השלב הקשה ביותר - המתנה. תנו לילד להתחבר לחפץ. זה לא עניין של יום יומיים, תנו לו מספר שבועות ובסופם תרגישו האם נוח לו עם החפץ הנבחר או לא. זה עניין של התמדה..

4. אם אתם רואים שזה לא הולך? שחררו. לא כל ילד בנוי לחפץ מעבר, והחלומות שלכם על שמיכת הקסם יכולים לחכות לילד הבא.



לאה ברוצקי מנחת הורים יועצת שינה חפץ מעבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד