י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פנייה: האחראי על הכותל מזניח את תפקידו

לקראת הפרובוקציה המתוכננת של 'נשות הכותל' מחר, נשלחה תלונה לשר הדתות, דוד אזולאי, על ש'הקרן למורשת הכותל', הגוף האחראי על הכותל, אינו ממלא את תפקידו

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



לקראת הפרובוקציה המתוכננת של 'נשות הכותל' מחר, פנו הבוקר במרכז ליב"ה במכתב לשר הדתות, דוד אזולאי, בבקשה כי יקח לידו את הטיפול באנרכיה ששוררת כיום בראשי חודשים בכותל.

המכתב נפתח בפניה לשר, "על רקע ההסלמה שהתרחשה בתפילות ראש חודש האחרונות.
בתפילות ראש חודש אדר בכותל נשברו שיאים חדשים ברמיסת החוק בידי "נשות הכותל" ובפגיעה קשה ברגשות המתפללות והמתפללים, ולנוכח התנערותם המופגנת של המשטרה ושל מאבטחי הקרן למורשת הכותל מסמכויותיהם ומביצוע תפקידיהם ברחבת הכותל".

בהמשך המכתב מציינים במרכז ליב"ה את מעשיהן של נשות הכותל, שבהחלטה ברורה פרצו בראש חודש אדר את המחסומים ופרצו למרכז עזרת הנשים, בניגוד לחוק השמירה על המקומות הקדושים, ואף זכו לגיבוי ושמירה מצד סדרני הקרן למורשת הכותל.

"בטקסיהן ובמהומה שעוררו, פגעו "נשות הכותל" בנשים "סתם" שביקשו לשאת תפילת ראש חודש בכותל, בנערות בילדות, וכן בגברים מעברה השני של המחיצה. אנו קיבלנו תלונות קשות מנשים ומנערות שלא הצליחו להתפלל לנוכח התפרצות "נשות הכותל" לרחבה, ואשר חוו פגיעה קשה אל מול ביזוי המקום הקדוש". ממשיכים במרכז ליב"ה.

בסיום המכתב פונים במרכז ליב"ה לשר הדתות - "לאור ה"ריק" שנוצר בחודשים האחרונים, כאשר סדרני הקרן למורשת הכותל מטילים את האחריות המעשית על משטרת ישראל ומנגד משטרת ישראל מטילה את האחריות המעשית על כתפי סדרני הקרן, אנו מבקשים ממך, כבוד השר, כי תיקח לידיך באופן אישי את הטיפול באנרכיה ששורת כיום בתחום זה ותדאג לאכוף את הסדר והחוק ברחבת הכותל, ולא לאפשר למיעוט קיצוני ופרובוקטיבי לנסות להכתיב לנו את שינוי כללי המשחק".
הכותל המערבי נשות הכותל שר הדתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד