י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

המנהלים החרדים חוששים: המשבר יפגע בתקציב

על רקע משבר 'פסקת ההתגברות': חשש בקרב מנהלי המוסדות החרדיים והדתיים • במכתב לגפני הם דורשים: הבטחת - תקיים

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90 צילום: נתי שוחט, פלאש 90



האירועים הפוליטיים בעניין 'פיסקת ההתגברות', הביאו את מנהלי פורום מוסדות המוכש"ר לפנות ליו''ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בבקשה לוודא כי משרד האוצר יקדם את התקציב שהממשלה אישרה למוסדות המוכש"ר והפטור, לכל התלמידים מכל המגזרים, לפני שהממשלה תתערער.

במכתבו של דוד שרפר יו"ר פורום המוכש"ר הוא כותב כי "הפרסומים האחרונים על המשברים בקואליציה והסכנה לפירוק הממשלה, מחייבים אותנו לפנות אליך ולבקש את עזרתך למוסדות המוכש"ר שעל סף קריסה. במלחמה שהתחלת לנהל לתקצוב של 41 מיליון ₪ למוסדות המוכש"ר והפטור, יש כדי לתת אויר לנשימה למוסדות שסובלים מחוסר תקצוב הרבה יותר גדול ומשמעותי ומדרישות לא פרופורציונליות לגובה התקצוב. אלא שכדי לממש את התקווה, התקציב צריך לעבור".

עוד מציין שרפר במכתבו כי השבוע יתקיים בוועדה דיון על פניות והעברות תקציביות שהניח משרד האוצר על שולחן הוועדה וכי הוא מבקש לאשרם - אלא שנכון לעכשיו, הפנייה על תקציב המוסדות לא הגיעה אפילו לא לשולחן הוועדה, ועל כן, לא תעלה לדיון. שרפר מזהיר כי "ברור לכולם שעם התפתחותו של משבר קואליציוני, איש מאנשי האוצר לא יסכים להעלות פניה תקציבית שתסייע למוסדות המוכש"ר והפטור".

כזכור, וכפי שדווח ב'בחדרי חרדים', באחד הדיונים שנערכו לפני חג פסח התחייב יו"ר גפני כי עד שלא ייפתר משבר המוכש"ר הוא לא יסכים להעלות על סדר היום בקשות של האוצר. כעת מבקשים ממנו במוסדות "לשוב להבהיר לאנשי משרד האוצר, שהעברת הפניות והעודפים התקציביים, ימתינו עד לתקציב המוכש"ר, כך הצהרת עוד לפני העברת התקציב, ומן הדין שאנשי האוצר יעמדו בסיכום".

את מכתבם חותמים אנשי פורום המוכש"ר בהבהרה, כי פנייה זו היא בשם עשרות אלפי תלמידי המוכש"ר "שלמרות שהם חיים במדינה המקדשת את ערך השיוויון בפני החוק, זוכים לתקציב של כ- 40% מתקציב שמקבל ילד מקביל בחינוך הרשמי".
בית ספר תלמידים משבר חינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד