י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הפרשן היהודי הבכיר: "תהדקו חגורות, המלחמה הבאה - איראן מול ישראל"

זו אולי נבואת זעם, אך כותב הדברים אינו בעל דמיון. הוא נחשב לאחד הפרשנים הבכירים בארה"ב ורבים בעולם מייחסים חשיבות רבה לדבריו, כעת הוא טוען כי סוריה היא רק הבובה, וכי המלחמה האמיתית תהיה עם איראן. ומה באשר לרוסיה?

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay



"המלחמה הבאה בסוריה, איראן מול ישראל". כך פותח הפרשן היהודי הבכיר בארה"ב תומאס פרידמן בעיתון הנחשב בעולם 'הניו יורק טיימס'.

כותב המאמר מסביר כי התקיפה של ארה"ב, בריטניה וצרפת בסוריה כדי להעניש את המשטר על השימוש בנשק כימי - והבטחתה של רוסיה להגיב - היא למעשה העימות השני המסוכן ביותר.

הסכנה הכי גדולה בסוריה, זה הניסיון של איראן להפוך את סוריה לבסיס אווירי חילופי נגד ישראל, דבר שישראל נשבעה שלא תתן לזה לעולם לקרות. זה לא רק השערות. בשבועות האחרונים לראשונה, ישראל ואיראן החלו להלחם אחת עם השנייה בהתקפות ישירות בשקט, ולא באמצעות שליחים, כך מנתח הפרשן הבכיר.

והשלב השקט הזה עלול להסתיים, ישראל ואיראן נמנעו עד עכשיו מלהגיע לשלב הבא, שזה אומר אימות גלוי וישיר, ואם זה יקרה, ארצות הברית ורוסיה יתקשו להישאר מחוץ למשחק.

פרידמן מנתח וכותב "ארה"ב, צרפת ובריטניה לא רוצים להמשיך את מעורבותם בסוריה, מבחינתם זו תקיפה חד פעמית, גם רוסיה וסוריה לא רוצים להגרר למלחמה כוללת, אך היחידה שנוח לה להגרר למלחמה זו איראן, היא כבר ניסתה פעם אחת עם החדרת המל"ט לישראל לפני כחודשיים".

"אין לי יכולת להוכיח את זה, אבל העובדה שישראל תוקפת בעוצמה את הבסיס האיראני, מעלה חשש שאיראן ניסתה להוציא מתקפה כוללת נגד ישראל משטח סוריה, זה תקופה חדשה, זה דבר שמעולם עוד לא היה". מסביר פרידמן.

פרידמן מסביר כי העובדה שנהרגו שבעה איראנים ביניהם גנרל בכיר, זה דבר שאמור היה לעורר רעש גדול בעולם, אבל הסיפור עם הנשק הכימי הסיט את דעת הקהל מהתקיפה הישראלית.

כזכור, האיראנים איימו לנקום על התקיפה הישראלית, ואם זה יקרה, ישראל תנצל את ההזדמנות ותשמיד את כל המקומות בהם נמצאים כוחות איראניים בסוריה, מנתח פרידמן.

פרידמן שואל במאמר "איפה המיליארדים שהיו אמורים לעזור לכלכלה האיראנית אחרי הסרת הסנקציות". מסתבר שהכסף הלך למלחמות בתימן וסוריה ובלבנון.

הוא גם מתייחס למטבע האיראני שנמצא בשפל, ומפרשן כי איראן לא יכולה להרשות לעצמה מלחמה עם ישראל, ולכן איראן עדיין עוצרת את עצמה מלהלחם בישראל במלחמה כוללת.

לסיום, כותב פרידמן, "איראן ורוסיה אינם בעלי ברית אמיתיים, לרוסיה נוח שהיא שולטת בסוריה ואסד הוא הבובה שלה, ויש לה שליטה במזרח התיכון, איראן רוצה יותר אחיזה כדי להלחם עם ישראל, אם איראן לא תיסוג מסוריה, אתם תראו את המלחמה הבאה בין איראן לישראל, תהדקו את החגורות".
תומאס פרידמן איראן ישראל מלחמה פרשנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד