י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

הגבירים והבחורים: ההוראה המפתיעה של הרבי מגור

לקראת הוועידה היוקרתית של איחוד מוסדות גור שתיערך השבוע בדאבוס, הכינו המארגנים "גראמען" בהפקה עוצמתית ומושקעת, אלא שהאדמו"ר הורה לבטל את התכנית ואמר כי במקומה - הגבירים יבחנו את הבחורים • 12 בחורים ממובחרי ישיבות החסידות יוטסו לוועידה • ומה אמר הרבי להורים שחששו

הרבי מגור עם מארח הוועידה ר' אליש אנגלנדר בכינוס לבחורי חסידות גור
הרבי מגור עם מארח הוועידה ר' אליש אנגלנדר בכינוס לבחורי חסידות גור



בוועידה של 'איחוד מוסדות גור' בדאבוס שבשוויץ, צפויים להופיע 12 בחורים מבני החסידות היודעים ש"ס ולהפליא את ידיעותיהם בפני הנגידים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי קודם הוועידה נכנס הרב משה חיים דנדרוביץ למעונו של האדמו"ר ופרש לפניו את התכניות של הוועידה. בהגיעו לשלב האומנותי הבהיר כי מאחר ומדובר בימי הספירה אי אפשר להשמיע מוזיקה, ולפיכך הכינו "גראמען" ווקאלי בהפקה עוצמתית ומושקעת. אלא שבהוראת הרבי הדבר בוטל.

במקום זאת הוחלט לקיים 'ועידת חינוך' בת כמה מושבים, בה ידונו בנושא 'עין טובה', כשהגבירים צפויים ליהנות מהדיונים המעשירים. הרבי הסביר מדוע כדאי לקיים מושבי חינוך: "בעבר עניין את הגבירים רק לתרום כסף, בשותפות של יששכר וזבולון", אמר הרבי. "אולם היום הגבירים גם אומרים "דעות" בכל דבר, ולפיכך שישמעו ממחנכים מה הם אומרים".

בחסידות יביאו אנשי חינוך רבים ומגוונים מרחבי העולם היהודי, בהשקעת ענק שעדיין לא נראה כמותה - כמו שרק באיחוד מוסדות גור יודעים להפיק.

ל'בחדרי חרדים', נודע כי כמה מן ההורים חששו שבניהם ימריאו לוועידה, והם נכנסו לרבי ואמרו כי הם מפחדים מעין הרע. הרבי הורה שאין מה לחשוש כשעושים את זה לשם שמים.

ביום רביעי הקרוב ימריאו 12 בחורים המובחרים ביותר מהישיבות של גור, והגבירים יבחנו אותם בסוגיות הש"ס בהשתתפות האדמו"ר, כשהבוחן הראשי יהיה הרב ברוך וידיסלבסקי. לבחורים ישהו במקום עד יום ראשון, כשאליהם יצטרף המשגיח הרב אברהם ישעיה גולדפלם.

בדפי ההוראות שנשלחו להורים לקראת הטיסה נכתב: כי הבחורים יכולים להביא מזוודה אישית במשקל שמונה קילו, שם יאחסנו: תפילין, דרכון, סט כביסה אחד, ספרים לדרך, טישו וכדו'. לצד מזוודה גדולה של עד 23 קילו, שם יאחסנו ספרים משנה ברורה, בגדים להחלפה לארבעה ימים, בגדי שבת כולל קפוטה, שעון מעורר, סוודר, ומשחת שיניים.







חסידות גור ועידה שוויץ בחורי ישיבות מבחנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד