י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לעשות קניות באינטרנט - בגוגל: "שופינג" מגיע לישראל

השימוש בפיצ'ר החדש מעלה מודעות למוצרים - ואלו מובילות ישירות לעמוד נחיתה שבו ניתן לבצע רכישה • תוצאות החיפוש יציגו רק מוצרים הנמצאים במלאי

קניות ברשת. צילום: pixabay
קניות ברשת. צילום: pixabay



מנוע צמיחה נוסף לגוגל: ענקית החיפוש השיקה את "שופינג" - פיצ'ר בדף תוצאות החיפוש אשר השימוש בו מעלה מודעות למוצרים בהתאם לחיפוש שערכו הגולשים. המודעות מובילות ישירות לעמוד נחיתה שבו ניתן לבצע רכישה - וזאת בניגוד לתוצאות החיפוש עד כה שהובילו לעמוד הבית של אתר העסק. גוגל השיקה את המוצר בארץ לפני כשבועיים, וב-7 במאי תערוך החברה אירוע בנושא עבור הקמעונאים הישראלים.

תוצאות החיפוש בפיצ'ר החדש מתייחסות למוצרים הקיימים במלאי בלבד. כלומר, אם לחברה אין את המוצר במלאי או שלא ניתן לקנות אותו באופן מקוון (למשל יש להתקשר לחברה לשם כך) - הוא לא יופיע במנוע החיפוש. בנוסף, במקום לקבל את שם המוצר באופן מילולי, מתקבלת מודעה עם תמונת המוצר. לפי החברה, מודעות המוצרים יופיעו בגוגל שופינג בתוצאות החיפוש ובנפרד ממודעות הטקסט, באתרים השותפים של גוגל כ-YouTube, וכן ב"חיפוש תמונות" בחלק מהמדינות.

בגוגל מסבירים כי הפיצ'ר החדש מאפשר לקמעונאים לקדם מלאי מקוון ומקומי, להגביר את התנועה באתר החברה או בחנות המקומית, ולשפר את איכות ההפניות. בחברה מתחייבים כלפי הקמעונאים כי החיוב עבור השימוש בשירות יתבצע לפי מחיר פר קליק - כלומר, גוגל מתחייבת כי הקמעונאים יחוייבו בתשלום רק כאשר משתמשים ילחצו על המודעה שמובילה אל העמוד שבו נמכר המוצר.

עופר ירום, מנכ"ל חברת האי קומרס של קבוצת עזריאלי - Azrieli.com - סיפר כי בקבוצה כבר אימצו את השירות החדש של גוגל: "התחלנו עם זה ממש עם ההשקה לפני שבועיים. אנחנו עם גוגל בקשר הדוק ואימצנו את זה כי אנחנו יודעים כי גוגל בהקשרים הללו טובים. כרגע יש לנו כבר עשרות אלפי מוצרים מכל המבחר שלנו, אם זה משקפי שמש של ריי בן, שעוני יוקרה, אופנה ועוד, ואנחנו כבר רואים כי השירות מביא תוצאות טובות גם בהקלקות וגם במכירות". עם זאת, ירום מסביר כי מדובר במוצר בשלב התחלתי. "קשה עדיין להשוות אותו לקידומים אחרים, אבל אנחנו כבר רואים הקלקלות רבות דרך המוצר".

פיצ'ר השופינג זמין בשלב זה ביותר מ-30 מדינות, בהן: ארגנטינה, אוסטרליה, בלגיה, ברזיל, קנדה, צרפת, גרמניה, הונג קונג, הודו, אינדונזיה, אירלנד, איטליה, יפן, תאילנד, טורקיה, איחוד האמירויות הערביות, אוקראינה, אנגליה, ארה"ב ועוד.
קניות באינטרנט שופינג בגוגל תוצאות חיפוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד