י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

צפו: החסיד שרוצה לייצג את יהודי אנטוורפן

אהרן ברגר, אברך חרדי הצטרף לרשימה לא יהודית, המתמודדת בבחירות למועצת העיר אנטוורפן בבלגיה. צפו

אהרן ברגר
אהרן ברגר



החסיד שמתמודד על מקום בעיריית אנטוורפן: אהרן ברגר, אברך חרדי הצטרף לרשימת CDMV המתמודדת בבחירות למועצת העיר אנטוורפן בבלגיה.

ברגר שהוצב במקום התשיעי והריאלי, מתמודד כנציג החרדים במפלגה, ואשר לדבריו קרובה לערכים דתיים שמרניים ומצדדת בעמדות היהודים בנושאים כמו שחיטה וברית מילה. בסרטון שפרסם הוא מסביר מה עומד מאחורי ההתמודדות שלו.



"שבועיים אחרי הימים הקדושים (החגים) ב - 14 באוקטובר הקרוב", הוא מספר, "יתקיימו בחירות באנטוורפן, ובברכת המרא דאתרא הרב שיף שליט"א ובברכת המרא דאתרא הרב זילברמן שליט"א, אני מתמודד למקום כנציג התושבים מטעם המפלגה CD&V,

"זו מפלגה שהכי קרובה לערכים שלנו היהודים החרדים, והם מכבדים את הרצונות שלנו בכל הנוגע לצרכי הקהילה החרדית, כולם יודעים שהמצב בבלגיה ובאירופה נהיה גרוע מיום ליום, מנסים לפגוע בשחיטה היהודית ולאסור ברית מילה, אני לא מייצג אף מוסד או אנשים פרטיים, אני מתמודד כנציג של כולם, אני אשמע את כל מי שרוצה להשמיע את קולו, בעזרת השם אני מתכוון לשרת את כולם ולקדש שם שמים".

בראיון לאתר היהודי JOODS ACTUEL נשאל ברגר לגבי מספר דברים שאיתם הוא יאלץ להתמודד.

לגבי שחיטה יהודית הוא אומר: "אנו מצווים על איסור לצער בעלי חיים, וזה חלק חשוב ביותר באמונה שלנו ואפילו חובה דתית, ואנחנו נבחן איך אפשר למזער את הסבל של בעלי החיים".

לגבי לחיצת יד לאשה אומר ברגר "כיהודי חרדי אני דבק בכללי האמונה שלי, ואני אסביר לאנשים שאיתם אני בא במגע, למה אני לא נותן יד לנשים, אני שמח שהמפלגה בה אני מתמודד מבינה אותי, אין לזה שום קשר לחוסר כבוד לנשים, להיפך, הנישואין שלי קדושים, וזה גם כבוד לאשתי, ולכן אני נמנע ממגע עם נשים אחרות".

מהם העדיפויות שלך בפוליטיקה? הוא נשאל וענה: "אני רוצה לייצג את הקהילה היהודית ולהסביר מה קורה לנו. בפוליטיקה אני יכול לדאוג לכך שהקהילה שלנו תילקח בחשבון בעת ​​הצבעה על חוקים וחוקים.

"יהודי במפלגה נוצרית, זה לא מוזר", נשאל ברגר. והוא ענה: "ההיסטוריה היהודית-נוצרית היא חלק מאירופה, הדת היא חלק מחיי היומיום של רבים, אנחנו רוצים להיות מעורבים בחיים של כל התושבים יהודים כגויים, אך כמובן לא להתערבב שלא לצורך".





מול ברגר, מתמודד שמואל מרקוביץ שמתמודד עבור מפלגת VLD ונמצא במקום הראשון ומכהן בעירייה מ-2012,

מרקוביץ גם הוא כמו ברגר אומר לאתר היהודי של אנטוורפן "אני מרגיש מכובד עם המקום הראשון במפלגה, זה סימן שנותנים בי אמון על העבודה שעשיתי בשנים האחרונות. אני שואף למלא את תפקידי כל יום מחדש לכל תושבי המחוז שלנו, כולל יהודים, מוסלמים, נוצרים ואנשים בלי דת".

מרקוביץ הוא איש ציבור ותיק וראש ארגון "הצלה", הוא גם החבר המועצה היחיד שנולד במחוז, מרקוביץ מוכר בקהילה החרדית כאדם שפועל רבות למען הציבור שלא על מנת לקבל פרס.
אנטוורפן חרדי התמודדות בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד