י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מותו של העיתונאי: רעולי פנים ושכירי חרב

זה כבר הפך לשיגרה; עיתונאים ופוליטיקאים המעזים לפצוח פיהם בדברי ביקורת שאינן נעימות לאוזני השלטון הרוסי, מוצאים את מותם במיתות שונות ומשונות וללא קצה חוט של רקע פלילי

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay



ברוסיה נפתחה חקירה בעקבות נפילתו ומותו של עיתונאי, שחקר את המלחמה בסוריה, וערך תחקיר לגבי שכירי החרב שמסתובבים בסוריה, התחקיר היה על מקורות המימון של שכירי החרב, ומי עומד מאחורי השכירים ומפעיל אותם.

העיתונאי הרוסי מקסים בורודין, שפרסם כמה סיפורים על מותם של עשרות שכירי חרב רוסיים בסוריה בחודש פברואר, נמצא מת ביום ראשון האחרון לאחר שנפל מגובה חמש קומות ממרפסת דירתו בעיר יקטרינבורג.

"אין שום סיבה להסיק מסקנות שזה פשע, יש כמה השערות שנבדקות, כנראה זה היה היה תאונה, אבל אין שום סימן שבוצע פשע". כך נמסר ממחלקת החקירות במשטרה המקומית, אודות מצב חקירת מותו של העיתונאי.



העיתונאי בורודין. (מתוך פייסבוק)צילום: העיתונאי בורודין. (מתוך פייסבוק)
העיתונאי בורודין. (מתוך פייסבוק)


מהמשטרה נמסר כי דלת הדירה נמצאה נעולה מבפנים לאחר נפילתו של בורודין, המפתחות נמצאו בפנים, העובדות האלה מראות על כך שאף אחד לא עזב את הדירה ושכנראה לא היו שם זרים", אמר דובר המשטרה, ולרי גורליך, לסוכנות הידיעות המקומית E1. בנוסף נמסר מהמשטרה כי בבית לא היה שום מכתב התאבדות.

חברו של העיתונאי פרסם בדף הפייסבוק שלו, כי בורודין סיפר לו, יום לפני שהוא "נפל" מהמרפסת אל מותו, כי ראה רעולי פנים שעוקבים אחריו.

סיפור נפילתו הפך לשיח בין עיתונאים וכתבים ברשתות החברתיות ובעיקר בטוויטר, כשכולם תמהים 'הכיצד, רק ברוסיה נופלים עיתונאים ממרפסות?!'.
נפילה ממרפסת עיתונאי מקסים בורודין רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד