י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

דרעי מפתיע: "הימין בכלל לא הרבה יותר טוב מהשמאל"

בראיון שהעניק הבוקר יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, הוא התייחס לשורת נושאים העומדים על סדר היום וסיפק כותרות מעניינות • על בג"צ: "אסור להחליש לגמרי. צריך מורא של מלכות" • על המצב בצפון: "זו חבית חומר נפץ" • וגם מבקר את שקד ורגב

אריה דרעי. צילום: פלאש 90
אריה דרעי. צילום: פלאש 90



שר הפנים אריה דרעי התראיין ל'מהדורת הבוקר' בהגשת בצלאל קאהן ברדיו 'קול חי' והתייחס לשורת נושאים העומדים על סדר היום.

"כבר שנתיים שאין אפילו מסתנן אחד" פתח השר דרעי בהתייחסו למאבקם של תושבי דרום תל אביב, "בשלוש שנים האחרונות בזכות המדיניות שלנו כשלושים אלף עזבו מרצונם. ארגוני שמאל כמו הקרן החדשה לחצו את המדינות שלא יקבלו את המסתננים ובכך למנוע מאיתנו את הפתרון. וגם בית המשפט הקשה וגרם לאותם מדינות לחזור בהם".

באשר לפסקת ההתגברות והדיונים הקדחתניים בימים האחרונים סביב ניסוח החוק, הפתיע השר דרעי ואמר; "אסור לנו להחליש לגמרי את בית המשפט כי צריך מורא של מלכות. אבל לא יתכן שאנחנו השרים ונבחרי העם מחליטים דברים כמו על המסתננים או חוק הגיוס. ולבסוף מגיע בית המשפט ופוסל את החוקים. לכן אני חושב שצריך איזון. לא יתכן שכשיש הרכב של שלושה שופטים ושני שופטים מחליטים לפסול חוק של הכנסת שהגיע ברוב של 61".

דרעי אף מתח במהלך הראיון, ביקורת על התנהלותה של שרת המשפטים חברת הכנסת איילת שקד בנושא המסתננים: "לצערי שרת המשפטים נתנה יותר כוח לבתי המשפט עם הצעת החוק שלה". אמר דרעי והוסיף "ממשלת ישראל נמצאת עם ידיים אזוקות בגלל בתי המשפט. בשבוע שעבר גם ראש הממשלה הבין שקשה מאוד עם הבעייתיות של בתי המשפט. ולכן הוא מחפש איזונים".

עם זאת הוא מבהיר "אנחנו בעד נוסח לפסקת התגברות שתכלול גם את חוק הגיוס. אנחנו פועלים בנושא בשקט ולא לאור הזרקורים. אנחנו גם נפגשים הרבה פעמים עם גורמי הביטחון בכדי להגיע להסכמות. ההנחיה הברורה שקיבלנו מגדולי ישראל היא שכל בחור שרוצה לשבת ללמוד תורה יוכל להמשיך ללא שום סנקציות. ולכן אם פסקת ההתגברות תכלול את זה, פטרנו את הבעיה".

"כנראה שכל ההסתבכות שלנו עם המסתננים הגיע משמים בכדי לפתור את בעיית הגיוס". אמר.

בהמשך, בהיותו חבר הקבינט המדיני בטחוני, התייחס השר דרעי למתיחות בגבול הצפוני ואמר כי "זו חבית חומר נפץ, המצב לא פשוט בכלל, ולכן צריך להתחזק בלימוד התורה".

הוא נשאל באשר ליחסו ליום העצמאות של מדינת ישראל שיצוין השבוע, והגיב: "היה חורבן אדיר לתורה בתקופת השואה, וב"ה קם מרכז תורה גדול כאן בארץ ישראל והכל בסיעתא דשמיא ועל זה צריך להודות. מצד שני החִילוֹניוּת שיש פה בארץ וכל ההתמודדויות של גיור, שבת וכו' גם התגברו לאחרונה".

לדבריו: "הבעיות שיש לנו בנושאי דת ומדינה זה לא דווקא מול השמאל, הימין בכלל לא הרבה יותר טוב, הימין ללא החרדים לא ישמור כלל על צביונה התורני והיהודי של מדינת ישראל".

לסיום התייחס דרעי, לישיבה שקיים עם כלל הגורמים הקשורים להילולת התנא האלוקי רשב"י במירון בל"ג בעומר: "השקענו שם עשרות מליונים על תשתיות על כבישים מחודשים. ביוב, מים, חשמל, מצד שני שכשתוך ימים בודדים מגיעים חצי מליון לאתר אחד. למה שהשרה רגב לא תשתתף בעזרה לדבר הזה, אז אוקיי, היא נתנה לאשה חרדית להדליק משואה, אבל לא לשם הולכים החרדים" קבל דרעי על האפליה בתקצוב.

"אם לא סגן שר האוצר איציק כהן, ולא שר הדתות הרב אזולאי, לא היה את כל התקציב הזה למירון", סיכם דרעי.

(עיקרי הדברים באדיבות אתר 'קול חי')
אריה דרעי פסקת ההתגברות בגץ ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד