1. עמוד הבית
  2. בחצרות
  3. היכלי הישיבות

ראש הישיבה במשאו: "וכי מה זה משנה לו? מה זה נוגע אליו?" • צפו

זמן קיץ נפתח אמש בהיכל ישיבת פוניבז' בבני ברק. ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין עמד בדבריו על ההתעסקות בדברים בטלים: "אדם הולך ברחוב ומתעכב סתם על קריאת דברים בטלים שלא לצורך, סקרנות זה דבר שמבזבז הרבה זמן" • צפו בתיעוד וידאו המלא ממשא ראש הישיבה
Print משה ויסברג • צילום: שוקי לרר , ב' אייר תשע"ח 17/04/2018 14:08

הרב גרשון אדלשטיין הגרי"ג אדלשטיין במשאו אמש. צילום: שוקי לרר



זמן קיץ נפתח אמש (שני) בישיבת פוניבז' בהיכל הישיבה בבני ברק. ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שעמד בדבריו במעמד הפתיחה על דרכי העליה בתורה, התייחס ליצר הסקרנות שעלול להיות אחד המפריעים, וביקש מהבחורים שלא להתעניין בדברים בטלים.

"כולנו עוסקים בתורה, ומחונכים לזה מילדותנו", אמר ראש הישיבה במשאו, "אבל נדמה שכיון שרגילים בכך לא יודעים להעריך את החשיבות, את המעלה והמדרגה שיש למי שעוסק בתורה. חז"ל אומרים כשאדם יושב ועוסק בתורה שכינה שרויה עימו. כשאדם לומד תורה הוא מתקדש ונעשה אדם אחר, אדם קדוש, וכשמפסיק ללמוד אין קדושה. וכך מובא בנפש החיים על הפסוק עץ חיים היא למחזיקים בה, שכשאדם עוסק בתורה הוא מחזיק בעץ החיים וחי חיים נצחיים, וכשמפסיק ללמוד הוא מנותק מעץ החיים".



"כמובן" אמר ראש הישיבה "יש גם דברים הנצרכים בשביל התורה. אדם צריך מנוחה, וזה הכשר מצוה לצורך התורה, וכבר כתב הרמב"ם כי אדם שישן בכוונה לשם שמים, בשביל שיוכל לעסוק בתורה ולקיים תרי"ג מצוות, הוא עובד השם בשינתו ומתקדש בזה, ובפרט בעסק התורה. תלמוד תורה כנגד כולם, והתורה מקדשת את האדם יותר מכל המצוות".

"צריכים לדעת את חשיבות התורה, כתוב בחובות הלבבות שאדם שמתבגר צריך לחשוב אחרת על כל הדברים שהוא רגיל מילדותו, ולעשות אותם עם הבנה אחרת. להבין שבשעת עסק התורה הוא מתקדש, ומוסיף עוד קדושה ועוד קדושה. זוהי המדרגה של בן תורה".

לסיום אמר ראש הישיבה "צריך לנצל את הזמן שלא יהיה בטלה, לא להתעניין בדברים בטלים. סקרנות זה דבר שלוקח המון זמן, אדם הולך ברחוב ומתעכב סתם על קריאת דברים בטלים שלא לצורך, ומה זה משנה לו, וכי זה נוגע לו? הרי באותו הזמן יכול לחשוב מחשבות קדושות בדברי תורה, או אפילו פסוקים ממה שאומרים בתפילה, ובזה הוא מתקדש".


עוד בנושא:





הוסף תגובה

תגובות

אין לשלוח תגובה הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
  1. וגדול הנהנה מיגיע כפיים יותר מירא שמיים.  (ל”ת)


  2. וגדול הנהנה מיגיע כפיים יותר מירא שמיים.  (ל”ת)


  3. מלכים ב' כג',ט':"אך לא יעלו כהני הבמות על מזבח ה' בירושלים"  (ל”ת)

    מסכת מנחות פרק יג',משנה י' ד"ה:"בית חוני

  4. לא הבנתי האם זה לא אנושי שגם עניני הגשמיות יכול  

    /בני