י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

המשטרה חזרה למאה שערים כדי לסגור חשבון

עשרות שוטרים הגיעו הלילה למס' שכונות חרדיות בירושלים במטרה לבצע מעצרים. למרות השעה, השכונות התעוררו לחיים הרחוב התמלא באנשים ונשים שתקפו מילולית את השוטרים שעזבו כשארבעה עצורים בידיהם • צפו במהומה

המשטרה חזרה למאה שערים כדי לסגור חשבון
באדיבות המצלם



כשבוע לאחר ההפגנות הפרועות בלשכת הגיוס בירושלים בעקבות מעצר בחורה, המשטרה עצרה חשודים במהלך הלילה.

כוחות משטרה מתחנת לב הבירה הגיעו הלילה (שני) בסמוך לשעה 3:00 לשכונות מאה שערים, בית ישראל וגאולה, עם רשימה סדורה של כתובות וביקשו לבצע מעצרים. בתיעוד שהגיע ל'בחדרי חרדים' נראה כי במהלך המעצרים התעוררה שכונת מאה שערים לחיים.

מספר נשים תושבות השכונה יצאו לרחובות ותקפו מילולית את השוטרים שהגיעו לבצע מעצרים. "תמחה את זכר עמלק, לא יישאר ממכם שום דבר" צעקה אחת מהן לשוטרים, כאשר האחרות מצטרפות אליה בקריאות גנאי דומות.


(באדיבות המצלם)

בחלק מהכתובות לא בוצעו מעצרים, כך לדוגמא הגיעו השוטרים לביתו של קמב"צ 'העדה החרדית' לשעבר, יואליש קרויס, אך לא בוצע מעצר בפועל.

לפני כשבוע נערכה הפגנה סוערת ואלימה בסמוך ללשכת הגיוס ברחוב רש"י בירושלים, על רקע מעצרה של צעירה שטענה כי חזרה בתשובה, אך לעומת זאת בצה"ל לא קיבלו את טענותיה. עשרות מפגינים סירבו להתפנות ואף תקפו את המשטרה באלימות חריגה יחסית.

כוחות המשטרה גם הם חרגו מהסטנדרט, וירו עשרות רימוני הלם לעבר המפגינים על מנת לפזר אותם ולהשיב את הסדר על כנו. במהלך ההפגנה נפצעו ארבעה שוטרים ושמונה אזרחים, כולם באורח קל.

באורח מפתיע אולי, כמעט ולא היו עצורים. המשטרה פעלה קודם כל להשיב את הסדר הציבורי, אך תיעדה את ההפגנה, כך שכל מי שחשוד בהפרת הסדר הציבורי, תקיפת שוטרים וכן השלכת אבנים לעברם - סומן.

כאמור, הלילה - נעצרו ארבעה חשודים, בהם קטין כבן 13. "משטרת ישראל תפעל בכל האמצעים והדרכים להגיע לכל אלו אשר משמשטרת ישראל פועלת כנגד אלו השותפים להפרות סדר אלימות בכל חלקי העיר ירושלים וזאת בצורה מושכלת תוך הפעלת מכלול השיקולים המבצעים והאמצעים במטרה למצות את מלוא חומרת הדין עימם" אמרו במשטרה.

פריסת הכוחות הלילה. (באדיבות המצלם)









מאה שערים עצורים הפרות סדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד