ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

מפעים: הנוף הקסום של מונטנגרו

מונטנגרו... רחובותיה מוצפים זה מכבר במספר כביר של תיירים מארצות אסיה ואירופה. חבל ארץ קטן זה מציע מתנות רבות לאורחיו שהגיעו לבקרו מרחוק. מלבד פנאי, שלווה ורוגע, מציע המקום, בו חיים בין 600 ל-700 אלפי תושבים, פעילות ספורט אתגרית כגון סנפלינג, טיולי ג'יפים, רפטינג וטיולי הרים. שער המטבע הנמוך יחסית מאפשר לתייר המערבי ליהנות ממבחר פעילויות מהנות במחיר השווה כמעט לכל כיס.

מונטנגרו. תמונה: pixabay
מונטנגרו. תמונה: pixabay

 


חופשה במונטנגרו: טבע עשיר לצד קו חוף מפנק

המדינה מחולקת לשני אזורים: קו חוף הים האדריאתי המשתקע על-פני כמעט 300 קילומטרים, עליו ניצבים אתרי ספא ומלונות יוקרה, וכן הצד ההררי בו יש הרים מעוטרי יערות, אגמים, שמורות טבע וערים עתיקות.

מונטנגרו היא מדינה בעלת מקורות מים רבים, מה שהופך אותה ללא פחות מגן עדן פסטוראלי מבוקש על-ידי רבים. זמן לא רב לאחר הנחיתה בנמל התעופה בעיירה טיוואט (Tivat) מגלים המבקרים רצועת חוף קסומה, שמעליה נישאים רכסי הרי הגרניט המיוערים לגובה של 2,500 מטרים, אשר מרחוק נראים כשחורים, ומכאן שם המדינה "ההר השחור" – מונטנגרו, שניתן לה על-ידי

דייגים איטלקיים שחצו מקדמת דנא את הים האדריאטי, תוך שהם צופים בהתפעלות באותן רכסים מושחרים נישאים.

מונטנגרו: הריביירה

בודווה, עיר הממוקמת חצי שעה משדה התעופה הבינלאומי של טיוואט, נחשבת בירת התיירות של מוטנגרו וכוללת 17 אתרי נופש וחופי רחצה. סמטאות בודווה העתיקה תוססות עד לשעות הלילה הקטנות. בימים אלו מתקיימות עבודות סלילת כבישים הנמשכות אל תוך הלילה, בשאיפה להפוך את מונטנגרו לפנינה מבוקשת עוד יותר על-ידי תיירים מרחבי העולם.

חצי שעת נסיעה משם, על קו החוף ממש, מגיעים לקוטור העתיקה, המוכרזת כאתר לשימור עולמי על-ידי אונסק"ו. ניתן להתרשם בתוך החומות מההיסטוריה העתיקה של האימפריה הוונציאנית שחלשה על האזור באמצע האלף שעבר למשך מאות שנים, תוך ביקור בכנסיות המקומיות. לאורך סמטאותיה של קוטור פזורות גלידריות מקומיות, בתי קפה וחנויות בוטיק נעימות.

מונטנגרו: טבע מרהיב ופראי

אתרי הטבע של מונטנגרו הם אחד היעדים המרכזיים ביקורים תיירותיים במדינה. בעיירה וירפאזאר, למשל, שכל אגם סקדר, תוכלו לצאת ולהתרשם ממאות סוגים של בעלי כנף, שושנות מים וצמחים.

ניתן לצאת מהעיירה קולאשין לחופשת סקי פנטנסטית בעונה המתאימה, ומשם לפצוח בטיול ג'יפים או טיול אופניים (או אחר). השמורה ביוגרדסקה גורה ממוקמת מצפון לעיירה קולאשין ומהווה למעלה מ-50 קילומטרים של שטחים מיוערים בהם פזורות בקתות רועים שנראו כאילו נלקחו מספרי אגדה; ניתן לבקר באותן בקתות ולאכול בהן מאכלים מסורתיים מקומיים.

אזוריה ההרריים של מונטנגרו עם מהיעדים האטרקטיביים ביבשת עבור טיולי ג'יפים. מדובר בדרכים מפותלות המובילות אל כמה מהשמורות המפעימות ביותר באירופה.

ניתן לסכם ולומר שהמדינה הקטנטנה מונטנגרו, בנוסף להיותה יעד של ממש לטיולים בלתי נשכחים, משמשת גם יעד נהדר לחופשה אטרקטיבית בסגנון בטן-גב הכוללת מלונות באיכות הגבוהה ביותר, ומתאימה לאלו שמיצו זה מכבר את החופשות הקלאסיות של בטן-גב.

במידה שאתם מעוניינים במידע נוסף הנוגע לנושאים כמו חופשה במונטנגרו, תוכלו להסתייע במנוע החיפוש האהוב עליכם ולבצע את המחקר הנדרש. במנוע החיפוש תוכלו למצוא גם מידע רב הנוגע בטיסות למונטנגרו. באם מדובר על חופשה משפחתית, בוודאי תרצו להזמין טיסות אצל חברה או סוכנות המאפשרות הנחה בהזמנה למספר אנשים. אם אתם ספונטאניים תוכלו לתכנן את מהלך הטיול בשהייתכם שם, ובסיוע דלפקי הקבלה של בתי ההארחה בהם תשהו; מחד, אולי תבחרו לתכנן את מהלך הטיול כולו מראש, זאת על-מנת לחסוך בזמן תכנון בהיותכם שם.

הכתבה באדיבות אתר: פאמיליטור – טיולי משפחות בחו"ל

מונטנגרו טיולי משפחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד