י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אוח.. זה היה טוב • הרצל נגס, שתה, נגס שוב ורשם

כשהרצל קוסאשוילי החליט לקחת אורח מארה"ב ל'ואקירו', הוא לא האמין שאת התענוג יסיים כעבור שעתיים וחצי, כשהוא בקושי רב מצליח לדדות על רגליו • ביקורת בשרנית במיוחד

הבשר נחתך במקום. צילום: יעקב נחומי
הבשר נחתך במקום. צילום: יעקב נחומי



אין כמו מידע שעובר מפה לפה, כמו גם טעמים. בפרט אם ההמלצות מגיעות מחבר נטול אינטרסים ומניעים, אחד כזה שמבט חטוף וכל שכן מבט מעמיק ומלומד, מספק לך את ההוכחה הנחרצת שהאיש שמולך הוא בר-סמכא בכל הקשור לתחלואי הפה והטלפיים...

דא-עקא, כבר כמה חודשים שאני מנסה להוציא מן הכוח אל הפועל את ההמלצה הזאת. מה גם שמבחינתי כבר כלו כל הקיצין. יחסי הכוחות שהקיבה שלי מסוגלת להכיל בין מאכלי חלב לבשר כבר מיצו את עצמם עד תום. למי שלא הבין, אסכם באחת הציטטות האהובות עליי: "אין שמחה אלא בבשר ויין".

בתקווה שלא תגיעו לאזור הזה בנסיבות פליליות, המסעדה האורבאנית/ירושלמית שאני בא עליה במגילה כתובה הפעם, ממוקמת ברחוב הנביאים מול מגרש הרוסים, "ואקירו" שמה.
חבר טוב ויקר שהגיע מניו יורק, חיכה בקוצר רוח שאגמול לו ב'שבת אחים גם יחד' על ביקורי האחרון בארצות הברית, שם דגמתי מספר מסעדות ראויות לשם ולתהילה בזכותו.

אחיו הצעיר שגר בישראל התלווה לביקור הזה, כשאנחנו עושים כמיטב יכולתנו, להשאיר את השדולה הנשית בבית, למען ייטב להן עם פלטות הגבינה והירקות... אנחנו כאמור ממוקדים בבשר וביין.

מלאכת החנייה הייתה יותר קשה לדעתי ממלאכת העיכול, אבל אנחנו הגענו בשעה די מאוחרת של הערב, כשאני מניח לעצמי שתושבי האזור המנומנם והפסטוראלי כבר היו ספונים בביתם על רכביהם ואופנועיהם.

המארח שלנו שסקר בקצרה ובענייניות את מבחר הבשרים שיש באמתחתו ברגעים אלו, פעל את פעולתו. סילקנו את התפריט הצידה והכרזנו כאיש אחד בלב אחד: מנת טעימות!

חדר הביליארד שבתחתית המסעדה. צילום: יעקב נחומיצילום: חדר הביליארד שבתחתית המסעדה. צילום: יעקב נחומי
חדר הביליארד שבתחתית המסעדה. צילום: יעקב נחומי


בין המנות: משחק ביליארד

ובכן, קשה לי לתאר לכם את העונג שכרוך בעצם העובדה שלשולחן מוגשים בקצב בלתי ניתן להשגה, נתחי בשר מכל כיוון שרק תרצו בפרה, החל משפודרה, אנטריקוט, אסאדו, קבבונים שמנוניים, נקניקיות צ'וריסוס חריפות, פילה מדומה, סינטה ואף חלקי עוף במשרה אפרסקים. רוצים עוד או שמספיק לכם?

פרט נוסף וחשוב: בכדי שתחול על מתקפת הבשר הזאת שם סעודה לכל הדעות, קדמו לשרשרת הבשר הזאת פלטת סלטים (חמישה סוגים אם אינני טועה) ולחם הבית, בצורת לחמניות עגולות וריחניות. את רוב הסלטים אהבתי, את הלחמים עוד יותר, אבל תיזהרו לא להגזים, שאירו מקום לבשר.

כמובן שלכל סועד התלוותה צלחת אישית של סלט רענן בשלל רטבים עזים במרירותם (כיאה לארוחה שכזאת) וצלחת רצועות תפוחי אדמה אפויים בתנור ברוטב מתקתק משהו, שגורם לך להתמכר ולהתמסר ברגע אחד לתוספת הזאת.

ברור לכם שכמות כזאת שיכולה בקלות להיכנס לשיאי גינס או לקטגוריית 'בן סורר ומורא', מה שיבוא קודם, לא יכולה להידחס באחת לקיבתנו המיוסרת שעבדה על טורים גבוהים. אשר על כן, נאלצנו באמצע הארוחה (שארכה למעלה משעתיים וחצי!) לצאת להפסקה קצרה, וכאן מגיעה ההפתעה האמיתית.

מבלי שנבקש אפילו, אחד מבעלי המסעדה הוביל אותנו אחר כבוד למדרגות המובילות למרתף. לתומנו חשבנו (או שזה היה בהשפעת היין והבשר) שהנה אנחנו באים בפתח אוצר היינות המשובח של המסעדה.

הופתענו לגלות במקום מרתף דחוס אומנם אך חינני להפליא, שהוסב למועדון ביליארד אינטימי. מה אני אגיד לכם, גדולה וחכמה במקום אחד.

בזמן שהבשר מהחלק הראשון של הארוחה עשה את דרכו לדפנות הקיבה, ניסינו את כוחנו בהרצת כדור מצד לצד בהצלחה מרשימה יש לומר ביחס לכמויות האלכוהול שהרקנו לקרבנו עד לאותה שעה מאורחת ומעורפלת.

ואקירו, מבט מבחוץ. צילום: יעקב נחומיצילום: ואקירו, מבט מבחוץ. צילום: יעקב נחומי
ואקירו, מבט מבחוץ. צילום: יעקב נחומי


בסיום הארוחה: הליכה מרושלת

לעניות דעתי (הקובעת?), יש תמורה בהחלט בעד מנת הדגל הזאת הקרויה "מנת טעימות" שמחירה הוא 159 ₪, שזה בהחלט סולידי ושפוי לתמורה הגדולה שמתלווה לארוחה שכזאת. זה לא כולל כמובן יין, שתיה ותשר, אבל עדיין-אל תנסו להעמיד במבחן את הגריל-מן, אתם תובסו במהירות. ואל תשכחו, לבוא רעבים ונטולי שעון או יומן לארוחה הזאת.

השירות נהדר ובאמת, מכל הנ"ל תקבלו ביד נדיבה ומלאה, בליווי בקבוק יין אדום (לא כלול במחיר המנה) שרק יעצים לכם את החוויה. אפילו אנחנו שבאנו רעבים ככלבים יצאנו שבעים כשכרסנו בין שיננו והליכתנו המתונה והמרושלת קמעא מעידה על לאות חריגה בעוצמתה.

כתובת וכל השאר

ואקירו-גלאט כשר למהדרין-בשרים בהשגחת בד"צ יורה דעה הרב מחפוד
הנביאים 54, ירושלים
טל': 02-6247432
פקס': 02-6247433
א'-ה': 15:00-23:30
ו' ומוצאי שבת: בתיאום מראש בלבד.
חדר אירועים פרטי לאירועים במקום
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד