י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

איך להפוך על האש על גריל גז לבריא יותר

רבים מאיתנו אוהבים להיפגש עם החברים הכי טובים ועם בני המשפחה כאשר מזג האוויר מתחיל להיות טוב יותר ולאכול יחדיו בחוץ. יש אומנם מי שאוהב לשבת במסעדות טובות ומומלצות בערים השונות בישראל אך יש גם מי אוהב להכין את האוכל בעצמו. תוהים איזה אוכל כדאי להגיש? רוצים ליצור את השילוב המושלם בין ארוחה מפנקת ובין בריאות? אם כך, אין ספק ״שעל האש״ זו בחירה טובה. גם אתם אוהבים לצלות בשרים ודגים כדאי שתדעו שהיום אפשר לעשות על האש גם בצורה הרבה יותר בריאה. אז למה אתם מחכים?

weber.com
weber.com

 


רבים מאיתנו אוהבים להיפגש עם החברים הכי טובים ועם בני המשפחה כאשר מזג האוויר מתחיל להיות טוב יותר ולאכול יחדיו בחוץ. יש אומנם מי שאוהב לשבת במסעדות טובות ומומלצות בערים השונות בישראל אך יש גם מי אוהב להכין את האוכל בעצמו. אם זה נשמע לכם מוכר וגם אם לכם יש גינה גדולה או אולי מרפסת, אתם בוודאי רוצים ליהנות מהחלק הזה של הבית ולהזמין מכרים לארוחות נפלאות. תוהים איזה אוכל כדאי להגיש? רוצים ליצור את השילוב המושלם בין ארוחה מפנקת ובין בריאות? אם כך, אין ספק ״שעל האש״ זו בחירה טובה. מי מאיתנו לא אוהב את ההתעסקות בבשר, בצלייה ובכל כל מה שקשור לעניין הזה? אם גם אתם אוהבים לצלות בשרים ודגים כדאי שתדעו שהיום אפשר לעשות על האש גם בצורה הרבה יותר בריאה. לכן, אם חששתם שמדובר על אוכל שמן ומשמין מידי, כדאי שתדעו שהיום אפשר גם אחרת, אז למה אתם מחכים?

קנו גריל גז חדש ומשוכלל

אחת מהבעיות שהרבה פעמים הופכות אירועים כמו ״על האש״ לפחות בריאים, זו העובדה שלמעשה מדובר על בשר צרוב שחלק ממנו גם הופך לפחם של ממש. לכן ברור מדוע אתם רוצים להימנע ממצב כזה שכן אם אתם כבר עושים ארוחה, טבעי שתרצו לעשות הכול כדי שהיא תהיה בריאה. זו הסיבה שבגללה כדאי לכם לקנות אחת ולתמיד גריל חדש, והאמת היא, שעדיף שהוא שהוא יהיה גריל שעובד על גז. על פי הנאמר באתר גופי - גריל גז הרבה יותר בריא לעומת גריל פחמים שכן בו לא נעשה שימוש בחומרי בערה שונים.

הבשר הכי איכותי שיש

עוד טיפ שהרבה פעמים ישפיע על השאלה האם האוכל שתאכלו ב ״על האש״ הקרוב יהיה בריא או לא, זו כמובן השאלה איזה בשר אתם צולים. אם בעבר נהגתם לקנות נקניקיות מכל מיני סוגים ואת הסטייקים הכי שמנים שיש, כדאי שתדעו שהיום אפשר גם אחרת. הגיע הזמן שתתחילו לקנות דווקא בשרים פחות שמנים כי אין ספק שאם אתם יודעים לצלות בשר על האש, גם הבשרים הרזים יותר יהיו טעימים. עוף זו דוגמא טובה, סינטה ועוד, אז למה שלא תבדקו זאת האפשרות הזאת? בנוסף לכך, כדאי מאוד גם לשקול את האפשרות של צליית דגים כי אין משהו בריא יותר מאשר דג על האש.

שלבו ירקות מכל הסוגים

עוד דבר שיוכל כמובן להפוך את ה ״על אש״ שלכם לעוד יותר בריא, טעים ומוצלח, זה אם תקפידו לשלב גם ירקות בכל חגיגת הבשרים הזאת. למעשה, בין אם אתם מעדיפים את הירקות בצורת סלטים מסוגים שונים ובין אם אתם מעדיפים לצלות אותם ישירות על הגריל, זו יכולה להיות תוספת מאוד טובה שגם תוסיף טעמים וגם תגרום לאירוע להיות בריא פי כמה.


וותרו על הפיתות והבירות

שני אלמנטים נוספים שהרבה פעמים מהווים חלק בלתי נפרד מאירועים קולינריים כאלה אלה הן פיתות ובירות. האלכוהול תמיד משמח לבב אנוש אך אסור לשכוח שהוא מלא בקלוריות וכך גם הפיתות שבדרך כלל מלוות את החגיגה. אם אתם יכולים לעבור למשקאות דיאט טעימים כדאי יהיה לשקול את האפשרות הזאת ואם במקום פיתות רגילות תתחילו לאכול פיתות מלאות, זה גם יכול להועיל. אתם תראו שכל השינויים הקטנים האלה יהפכו כל מפגש של ״על האש״ לעוד יותר בריא, מה שאומר שתוכלו לעשות זאת יותר פעמים בחודש. אין סיבה שבכל פעם כשאתם מזמינים את החברים הכי טובים אתם צריכים גם להעלות במשקל בגלל אוכל לא בריא או משמין, אז למה אתם מחכים?


כמה זמן לצלות את הבשר?

קשה לדבר על מנגל, או על ״על האש״ ולא להזכיר את השאלה כמה זמן הבשר צריך להיצלות על הגריל. העניין הוא שהרבה פעמים נתון זה יכול להשפיע לא רק על הטעם אלא גם על הבריאות כי כאשר צולים בשר יותר מידי זמן הוא עלול לספוג יותר מידי חומרים רעילים מהאש. מצד שני, גם לא כדאי לאכול בשר נע לגמרי ולכן עדיף למצוא את נקודת האמצע ולצלות את הבשר בצורה שהוא גם יהיה טעים וגם כמה שיותר בריא.


נקו את המנגל לפני השימוש בו

בנוסף לכל ההיבט של האוכל שאתם בוחרים לחגיגה עצמה, כדאי יהיה לבדוק גם את הגריל. בין אם מדובר על גריל גז ובין אם זה גריל פחמים, כדאי להתחיל את העבודה איתו רק כשהוא באמת נקי. העניין הוא שאם תצלו על הגריל שלכם בשרים כשעדיין יש עליו שאריות מפעמים קודמות שצליתם בשר, אותן שאריות עלולות להישרף ולהשפיע לרעה גם על הבשר החדש. לכן, למרות שאף אחד מאיתנו לא אוהב לנקות את המנגל ולפעמים זה קצת מעיק, עדיף לעשות זאת ובהחלט כדאי להשקיע בכך לא מעט. החדשות הטובות הן שאם תיקנו לכם מנגל חדש, תוכלו גם ליהנות מכך שיהיה לכם מאוד קל לנקות אותו כי זה חלק ממה שמציעות היום החברות החדשות בתחום – מנגלים פשוטים ביותר לניקוי! מידע נוסף כיצד להאריך את חיי הגריל שלכם ניתן למצוא כאן


איזה מתוקים מותר לשלב בכל החגיגה?

סביר להניח שגם אתם, כמו רבים אחרים, רגילים לעשות ״על האש״ ולחשוב על כל הפרטים. זה אומר שאם כבר טרחתם להזמין את החברים הכי טובים שלכם או את בני המשפחה, הרי שתרצו גם להגיש להם אוכל כמה שיותר טעים מההתחלה ועד הסוף. זו הסיבה בוודאי שבגללה אתם דואגים שיהיו מנות ראשונות, עיקריות וגם קינוחים, אך בנקודה הזאת כדאי לעצור. האם באמת תרצו להגיש את הקינוחים הכי משמינים שיש? או שאולי אפשר כבר להתקדם לקינוחים דלי קלוריות? האם תמיד חובה למלא את האורחים שלכם בשוקולדים וקצפות למיניהן? או שאולי דווקא סלט פירות יוכל לעשות את העבודה? האמת היא, שהיום אתם יכולים למצוא לא מעט אפשרויות של קינוחים ומיני מתוקים שאין בהם הרבה מאוד סוכר כך שבהחלט כדאי לחשוב על האפשרות הזאת.


האם זה משנה באיזה גריל תעשו שימוש?

התשובה היא חד משמעית כן וזה מחזיר אותנו לנקודה שאולי עכשיו זה הזמן לקנות מנגל חדש. ראשית, אם אתם עושים שימוש מזה שנים רבות עם אותו מנגל פשוט, לא בטוח שכדאי להמשיך זאת כי בוודאי הרשתות לא מספיק עמידות ונקיות. שנית, היום אפשר לקנות מנגלים חדשים במחירים טובים מאוד וליהנות ממכשירים שילוו אתכם לאורך שנים רבות, אז למה לחשוב פעמיים? הגיע הזמן שגם אתם תתקדמו קצת, כך שכדאי לכם לראות עוד היום קטלוג של מנגלים מכל מיני סוגים. לקנות גריל חדש מאיכות נפלאה זה אומר ליהנות מצלייה נוחה יותר ואפילו מתוספת יפה למרפסת או לגינה, אז למה לחשוב פעמיים? תוכלו כמובן לבחור לא רק בגריל הגז הכי משוכלל שיש אלא גם בגריל פחמים שעובד הרבה יותר טוב כך שאין ספק ששווה לקחת זאת בחשבון. הגרילים של ימינו מגיעים עם רשתות יצוקות ואיכותיות ביותר, מה שאומר שאפילו אם לא מנקים אותן ללא הרף, הן עדיין איכותיות פי כמה.

רוצים לרכוש גריל גז? היכנסו לאתר BBQ.CO.IL – מגוון רחב של גרילים מחכים לכם.

גריל גז ברביקיו בשר מנגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד