י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הסוף ל'ליל שישי' של ירושלים • העסקים באזור ישיבת 'מיר' ייסגרו ב23:00

הסוף למרכז הבילוי הלילי של בני הישיבות בירושלים • הנהלת ישיבת 'מיר' החליטה להורות על סגירת כל החנויות בשכונת בית ישראל - שעה לפני חצות • הסיבה: תלונות של שכנים וצילומים לא מחמיאים של בני ישיבות במקום • בעלי העסקים: "לא נשמע להוראה - נציב באסטות ברחוב"

מבנה במתחם ישיבת מיר, ירושלים. צילום: ארכיון
מבנה במתחם ישיבת מיר, ירושלים. צילום: ארכיון



ישיבת 'מיר' סוגרת את מיתחם הבילוי הלילי של בני הישיבות הירושלמים: לפי ההוראות החדשות על כל החנויות בשכונת 'בית ישראל' לסגור את שעריהן בשעה 23:00. כך גם ב'ליל שישי', ליל שימורים ונדודי שינה במסורת עולם הישיבות.

ההחלטה טרם פורסמה בפומבי ותיכנס לתוקף ככל הנראה באמצע שבוע הבא.

בפגישה שנערכה אתמול (ד) בביתו של ראש הישיבה - הגרנ"צ פינקל, בנוכחות משגיח הישיבה הגר"א חדש, נציגי התושבים ומשגיחי כשרות של 'העדה החרדית', והגר"א רובין הוחלט כי החנויות ייסגרו בכל ימות השבוע בשעה 23:00.

את המהלך הוביל הגר"א בשל תלונות שכנים על מפגעי רעש, וכן בשל פרסום צילומים בהם נראית השכונה בימי חמישי בלילה, כמרכז בילוי המוני ופרוע ההומה בחורי ישיבות.

הצילומים הללו הגיעו - אויה לידי תורמים מחו"ל שתמהו באוזני המשגיח: הברודווי היינו? ללאס-ואגס דמינו?

ההוראה טרם הועברה לבעלי החנויות - וככל הנראה תועבר באמצע השבוע הבא. יצוין, כי ראש הישיבה והמשגיח קיבלו את גיבויים המלא של הכשרויות 'רובין' ו'העדה'.

בחורי ישיבה במסעדה. צילום ארכיון: מנח זרקאצילום: בחורי ישיבה במסעדה. צילום ארכיון: מנח זרקא
בחורי ישיבה במסעדה. צילום ארכיון: מנח זרקא


בעלי החנויות מתנגדים

מדובר בהחלטה המתקבלת כחצי שנה לאחר שהורתה הנהלת הישיבה על בעלי החנויות לסגור את שעריהן בימי השבוע בשעה 23:30 וב'ליל שישי' בשעה 00:30. כעת, כאמור, ההחלטה היא שייסגרו בשעה 23:00 ובכל ימות השבוע.

בזמנו עוררה ההוראה את זעמם של מספר בעלי עסקים בשכונה - שסירבו לסגור את החנויות שבבעלותן בשעה כה מוקדמת. בשל כך, נאלצו להיפרד מתעודת הכשרות שברשותם ועל בני הישיבה נאסרה הכניסה לחנויות. בעלי העסקים למדו לקח ונכנעו להוראה.

גם עתה ההחלטה תעורר התנגדות בקרב בעלי העסקים, שכן עיקר פרנסתם היא משעות אלו.

"אם נצטרך נוציא גם באסטות עם סירי אוכל לרחובה של עיר", אמר אחד מבעלי העסקים ל'בחדרי חרדים', "התמודדנו בצורה טובה עם ההחלטה שהתקבלה לפני חצי שנה, אבל כעת מדובר בגזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה".

ההחלטה מתקבלת כחודשיים לפני כניסתו של חוק החנויות של חבר מועצת העיר, יוסי דייטש. בשיחה עמו הערב הוא אומר ל'בחדרי חרדים': "אין סתירה בין ההחלטה הלגיטימית והמובנת של הישיבה עם החוק שקידמתי".

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד