ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

פינת פאר החג שנועד ללמד אותנו שאפשר לחיות מחדש

פסח שני היה היום. פסח שני שתפקידו מיוחד מאוד: להזכיר לנו שיש הזדמנות ולעזור לנו לחזק את האמונה. פארלי מורגנשטרן בטור מיוחד על רשמים מהקליניקה, על שרירים חזקים ועל הזדמנויות שניות

צילום: pixabay
צילום: pixabay





יש אומרים אין מצב, אבוד! יש אומרים אין, מצב אבוד, יש האומרים: אין מצב אבוד! ואני אומרת שלא קיים מצב אבוד.

היום היה יום מיוחד י"ד באייר הנקרא "פסח שני". פסח שני זו מתנה, מתנה שמראה לכולנו שאין ייאוש בעולם. הכל אפשרי כי "כל זמן שהנר דולק אפשר לתקן" והחכמה היא לנצל את רגעי המתנה האלה כדי לצאת לדרך חדשה.

מודעות היא כבר חלק משינוי, זוגות או בודדים שמגיעים אלי רוצים בשינוי, יודעים שיש סיכוי לצאת לדרך חדשה ויודעים לצלוח את האתגר כדי להגיע לסוף השמח.

הדרך לטיפול קלה יותר כשיש שיתוף פעולה הדדי והמון רצון, כך לדוגמה זוגות שמגיעים אלי הם ההוכחה שפסח שני לא פסח עליהם. שהם מאמינים. שהם רוצים. שהם יודעים שטעו ומאמינים בעצמם ובאחריות שלהם כזוג -כהורים למשפחה, כי במקום שיש רצון אין מצב אבוד.

גם אם נפלת, גם אם חטאת, גם אם עשית את הגרוע מכל, אל תשכח יש פסח שני יש אופציה מכאן רק להתקדם, כי במקום שבעלי תשובה עומדים צדיקים גמורים לא עומדים.

כן כולנו נופלים, נפלנו ועוד ניפול, החכמה היא לזכור שגם מהמקומות הנמוכים ביותר יש פסח, שני יש הזדמנות לעשות תשובה, לטפל, להשקיע, להתחרט ולצאת לדרך חדשה.

שריר האמונה הוא שריר שחייב חיזוק בכל משבר בכל אתגר אז בואו ניקח את השריר למקום של גדילה וצמיחה, למקום של הזדמנות והתחלה חדשה.

שריר האמונה והביטחון הוא חזק מכול השרירים שבגוף האדם, להאמין שיש הזדמנות לתקן ולנצל את הרגע. המון זוגות ונשים שמגיעות לטיפול מצליחים ובגדול לצאת לדרך חדשה וכאמור, ידוע שבמקום שיש רצון יש הצלחות.

אני כמטפלת זוגית מוצאת את עצמי מתרגשת מפסח שני. אני רואה אות משמים לעבודה שלי, זה ממש רמז מהתורה.




פסח שני. צילום: קובי הר צבי

פסח שני זו האופציה לתת מעצמך למען המשפחה, הזוגיות והכי חשוב למען עצמך. פסח שני זה לתת לא במטרה לקבל בחזרה ולהאמין שגם מאחורי הדברים הקשים שעוברים עלינו אלוקים איתנו ונותן לנו כוחות להתרומם.

פסח שני זה לדעת שאני מסוגלת, שיש לי כוחות לשנות גם מצבים שנראים לי אבודים מראש, פסח שני זה המשפט "בדרך שאדם רוצה ללך מוליכין אותו".

קומו, תתעוררו! פסח שני היום בואו ננצל את המתנה.

לכולנו יש את הזכות ששמה הזדמנות, בואו נקפוץ עליה וניקח אותה בשתי ידיים. עם המון אמונה רצון ותפילות נצליח לפרוץ מחסומים ולזכות "לחיות מחדש".

בזמן בית המקדש היווה יום זה כעין "מועד ב'" להשלמת קורבן פסח למי שמסיבות שונות לא הצליח להקריב בפסח הראשון.

היום הגדול הזה של פסח שני מכיל בתוכו מסר חזק לכולנו: אין מצב אבוד, תמיד ניתן להתחרט על העבר ולבנות את העתיד בדרך הנכונה.

קחו את המתנה, חבקו אותה תמחקו מהלב זיכרונות רעים, עלבונות ו"אנשים טובים" למיניהם שגרמו לכם לעצור ולא להגשים חלומות, שגרמו לכם לעצבות וחוסר אמון בעצמכם או שגרמו לכם לחוסר ביטחון ולחוסר יכולת להתקדם בחיים.

קחו המון אומץ, המון תפילות ותאמינו שיש בכם כוחות, תאמינו שאתם ראויים לקבל הצלחות, תאמנו שאין רע בעולם, תאמינו שאין אדם מקבל ניסיון אם אין לו כוחות לעמוד בו, תאמינו באמונה שלמה שאין אדם נוגע במוכן לחברו, תאמינו שמאשפות ירים אביון.

יש סיכוי והוא ענק. רק תאמינו ותצליחו. קומו וזוזו אתם לא עץ, צאו לדרך חדשה.

שלכם,
פארלי



פינת פאר פארלי מורגנשטרן פסח שני הזדמנות שניה אמונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד