י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

עולו ואתכנשו: סדרי התנועה למירון בל"ג בעומר

בתום חודשים של היערכות ממושכת ומאומצת, החל ממחר (רביעי) בבוקר בשעה 7:00, המשטרה תיערך בפריסה מלאה לקראת הגעתם של מאות אלפי העולים לקברו של רבי שמעון בר יוחאי במירון, הילולה שתסתיים ביום חמישי. אלה סדרי התנועה

צילום: יעקב לדרמן
צילום: יעקב לדרמן



בתום חודשים של היערכות ממושכת ומאומצת, החל ממחר (רביעי) בבוקר בשעה 7:00, המשטרה תיערך בפריסה מלאה לקראת הגעתם של מאות אלפי העולים לקברו של רבי שמעון בר יוחאי במירון, הילולה שתסתיים ביום חמישי.

במבצע ייטלו חלק אלפי שוטרי מחוז צפון, אגף התנועה, משמר הגבול וכן יופעלו אמצעים טכנולוגיים מתקדמים ובכללם "צריח" ומסוק לקבלת תמונות מהאוויר בשידור חי על המתרחש בגזרה. יחד עם כוחות המשטרה יפעלו גופים נוספים ובהם, מערך הכבאות וההצלה מד"א, איחוד הצלה, פקע"ר והמקומות הקדושים.

הסדרי תנועה: גם השנה ההגעה למירון תותר אך ורק באמצעות תחבורה ציבורית והסעות מוסדרות. קווי התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ והמובילים לצפון ולמירון בפרט, יתוגברו באופן משמעותי במטרה לאפשר לחוגגים להגיע בנוחות ובבטחה עד למתחם עצמו.

השנה תופעל גם רכבת ישראל עד לתחנת כרמיאל בהתאם ללוח הזמנים הרגיל של רכבת ישראל ומשם ממשכים למירון באמצעות תחבורה ציבורית בתשלום.

הורדה ואיסוף של חוגגים המגיעים בתחבורה ציבורית, תתבצע בסמוך לאתר ההילולה בטרמינלים מוסדרים. בנוסף, לנוסעים בתחבורה הציבורית הוסדרו תחנות ריענון בכביש 6 - "אלונית", בכביש 722 - צומת השומרים ובכביש 90 - מחסום בזק.

אוטובוסים של חברות הסעה פרטיות יופנו לחניונים בעין הוזים צבעון ופרוד. משם יוסעו החוגגים לאתר ההילולה באמצעות שאטלים, ללא תשלום.



גם השנה ימשך סימון החניונים וצירי הולכי הרגל המובילים אליהם באופן התואם לצבע כרטיס הנסיעה, וזאת על מנת להקל על החוגגים בהגעה לאתר ועזיבתו. הצבעים הם: אדום, צהוב, כחול וירוק – צבע הטרמינל החדש (טרמינל 89) שהוקם לרווחת החוגגים.

בעלי תעודת נכה, המוגבלים בהליכה בלבד, יגיעו לחניון "פרוד" דרך צומת שבע/חנניה, או חניון "צבעון" דרך צומת חירם (כביש 89) או חניון "עין הוזים" דרך העיר צפת (כביש 8900) או דרך מחלף אליפלט (כביש 89)או דרך מחסום דלתון, שם יעלו להסעת "עזר מציון" עד לחלקת הקבר.

אח"מים בעלי אישור מוסדר מהמרכז למקומות קדושים יגיעו בתיאום מראש לצומת שש (חלפתא) שם כוח ליווי משטרתי יוביל אותם עד למקום ההילולה. בסיום בעת היציאה מהאתר, יש לפנות לציר הולכי הרגל התואם בצבעו, בתאורה ובדגלים, את כרטיס הנסיעה.

בכל שלב במהלך ההילולה, חל איסור מוחלט לצעוד בכבישים המובילים לאתר מחשש לסיכון חייהם. כמו כן מהבהירים במשטרה כי לא תתאפשר חנייה של כלי רכב פרטיים בשטחים פתוחים ובצידי הדרך. רכבים אשר יחנו באופן לא מוסדר, בניגוד להוראות, יגררו ובעליהם ישאו בעלויות הגרירה.

הצירים הבאים ייחסמו לתנועת כלי רכב פרטיים החל ממחר (רביעי) בשעה 7:00 בבוקר ועד לסיום האירוע:

• כביש 866 – מצומת חנניה לכיוון מירון.
• כביש 89 – מצומת חירם ועד מחלף אליפלט, לשני הכיוונים (דרך צומת גוש חלב).
• כביש 886 – מצומת דלתון ועד כיכר עין זיתים.
• כביש 8900 – מצומת יער בירייה ועד כיכר עין זיתים.
• כניסה או יציאה מצפת תתאפשר דרך כביש 8900, מכיוון ראש פינה בלבד (נסיעה על כביש 89 תתאפשר רק לכוון מזרח מצומת אליפלט).

בנוסף, בהתאם לצורך, קיימת היתכנות לחסימת צירי התנועה הבינעירוניים כביש 65 – מצלמון לכיוון קדרים, וכביש 85 – מצומת ראמה לצומת עמיעד, לשני הכיוונים.

תושבים המתגוררים בסמוך למירון, יורשו לנסוע בצירים המפורטים, וזאת רק באמצעות הצגת תעודת זהות וספח עדכני בה יצויין מקום מגוריהם. אורחים שהזמינו חדרי אירוח/צימרים בישובים אלה יוודאו עם המארחים כי העבירו את פרטיהם העדכניים למשטרת ישראל.

אשכול ישובי צפת: (צפת, עכברה, כדיתא, עלמה, דלתון וביריה) כניסת כלי הרכב תתאפשר רק דרך מחלף אליפלט, צומת ראש פינה, צומת דלתון ועד כיכר עין זיתים בלבד - לא תתאפשר כניסה של רכבים מצמתים אחרים.

אשכול ישובי גוש חלב: (צבעון, גוש חלב, ספסופה, אור הגנוז ובר יוחאי) כניסת כלי רכב תתאפשר דרך צומת צבעון וצומת גוש חלב ועד לצומת בר יוחאי בלבד - לא תתאפשר כניסה של רכבים מצמתים אחרים.

אשכול ישובי חנניה: (עין אל אסד, פרוד, אמירים, שפר וכפר שמאי) כניסת כלי רכב תתאפשר דרך צומת צבעון וצומת גוש חלב ועד לצומת בר יוחאי בלבד - לא תתאפשר כניסה של רכבים מצמתים אחרים.

תושבי מירון בהצגת תעודת זהות וספח עדכני יוכלו להיכנס עם רכביהם לישוב מירון רק מצומת גוש חלב (כביש 89) וצומת צבעון בלבד. לא תתאפשר כניסה של רכבים מצמתים אחרים. אורחים בישוב מירון שפרטיהם הועברו למשטרת ישראל ע"י המארחים יוכלו להיכנס עם רכביהם לישוב מירון רק מצומת גוש חלב (כביש 89) וצומת צבעון בלבד עד השעה 12:00 בצהריי יום רביעי, רכבים אלו ישארו בישוב מירון עד לסיומה של ההילולה ביום חמישי בשעות הלילה המאוחרות.

נוכח השינויים בהסדרי התנועה, נדרשת תשומת לב הנהגים לשלטי הכוונה ושילוט בצידי הדרך וכן האזנה לכלי התקשורת.

במשטרה מדגישים עוד כי לא תותר בשום מקרה הטסת רחפנים באזור האירוע במירון והאכיפה במקום תעשה בהתאם לחוק.

משטרת ישראל בשיתוף זק"א פתחו עמדה בעליה לכוון קבר הרשב"י מצד ימין, שהחלה לפעול כבר מהיום בשעות הצהריים ועד לסיום האירוע ביום חמישי. בעמדה מחולקים צמידים לילדים או מבוגרים בעלי צרכים מיוחדים, שעליהם רשום מספרי טלפון של ההורים או המבוגר האחראי כך שבמקרה שילד/מבוגר הולך לאיבוד ניתן לאתר את האחראי עליו בקלות באמצעות הצמיד.

בנוסף בכל מקרה שבו ילד או מבוגר הולך לאיבוד ניתן להתקשר מכל טלפון למספר 1220 או להגיע לעמדה של זק"א, מתנדבי זק"א ומשטרת ישראל יפעלו לאיתור הנעדר.

במהלך האירוע יפתח מרכז מידע לציבור. מרכז המידע ייתן מענה בכל הנושאים החל מהיום ועד ליום חמישי לקראת חצות, בטלפון 1-700-500-679. מספר הטלפון של מוקד מידע משטרת ישראל הוא 110. מספר הטלפון למוקד איתור ילדים אובדים הוא: 1220 מכל טלפון.
מירון 2018 הילולא סדרי תנועה לג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד