י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לקראת ההילולא: מאות נהגים מאיימים בשביתה

לקראת חגיגת ל"ג בעומר במירון בה צפויים לקחת חלק רבבות אנשים, הודיעו מאות מנהגי התחבורה הציבורית החברים בארגון נהגי האוטובוסים כי בכוונתם לשבות ולא לעלות למירון • יו"ר נהגי האוטובוסים: "מאות אלפי החוגגים שצפויים להגיע למירון נמצאים בסכנה של ממש"

ממתינים לאוטובוסים במירון. צילום: פלאש 90
ממתינים לאוטובוסים במירון. צילום: פלאש 90



לקראת חגיגת ל"ג בעומר במירון בה צפויים לקחת חלק רבבות אנשים, הודיעו מאות מנהגי התחבורה הציבורית החברים בארגון נהגי האוטובוסים כי בכוונתם לשבות ולא לעלות למירון מכיוון שלא מוקצה להם תחנות ריענון ומנוחה כמתחייב בחוק.

מעל ל-300 נהגים שאמורים לעלות למירון חתמו על עצומה הקוראת לשר התחבורה לספק תחנות ריענון ראויות לנהגים במירון. בפנייתם לשר כתבו הנהגים כי, "כל שנה נהגי האוטובוסים מסיעים עשרות אלפי נוסעים להילולה במירון. במקום שידאגו להם למקום מנוחה מסודר לנהגים , מוצאים הנהגים את עצמם במשך כל הלילה בהמתנה ליד האוטובוסים ללא מקום להתפנות או מקום לנוח ולשבת וגם ללא מקום למים להתרעננות לפני הנסיעות חזרה הביתה."

נהגי האוטובוסים הוסיפו כי: "השנה נהגי האוטובוסים לא נוסעים למירון נראה את עשרות אלפי הנוסעים מסתדרים בלעדי נהגי האוטובוסים. נראה את שר התחבורה פותר את הבעיה ללא נהגים . נהגי האוטובוסים לא פראיירים והשנה אף נהג לא ייסע למירון."

יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים ישראל גנון אמר כי: "לא יעלה על הדעת שנהגי האוטובוסים לא יזכו לתחנות ריענון ראויות כמתחייב על פי חוק. ארגון נהגי האוטובוסים יחד עם ההסתדרות הלאומית סיפקו בשנה שעברה תחנות רענון לנהגים, דבר שהיה צריך להיעשות על ידי רשויות החוק.. נהגי האוטובוסים אינם מוכנים להיות אחראים על בטיחות הנוסעים ללא תנאים מינימליים ואנושיים. על שר התחבורה ושאר רשויות החוק להתעורר בטרם יהיה מאוחר. מאות אלפי החוגגים שצפויים להגיע למירון נמצאים בסכנה של ממש".

איתמר שרוני, סמנכ״ל אגף הגיוס והתארגנויות עובדים בהסתדרות הלאומית שארגונו מלווה את ארגון הנהגים הוסיף כי: "כנראה רק בישראל סיטואציה הזויה כזו יכולה להתרחש, במסגרתה מאות אלפי חוגגים וכ- 2,000 נהגים אשר אמונים על הגעתם בשלום, מופקרים. ההסתדרות הלאומית וארגון הנהגים ימשיכו לעשות ככל האפשר על מנת לדאוג ולשפר לנהגי האוטובוסים את התנאים״.
מירון 2018 נהגים הילולא שביתה תחנות ריענון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד