י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פינת פאר האש מזכירה: עושים סוף למגיפת הגירושין

ליד המדורה עומדים ילדים שהלב שלהם חצוי. שאבא שלהם לא נמצא או שאמא שלהם יושבת בבית רחוק. האש הבוערת מזכירה לנו שיש אפשרות להציל את הבית של הילדים האלה, אפשר לעצור את מגפת הגירושין

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90





מדורות, ילדים, שירים ריקודים כולם מאושרים. כולם? כמעט. אני וחני עומדות ליד המדורה הדולקת ודומעות.

חני בת 27, אלמנה טריה, אמא לשתי בנים. חני הגיעה אלי לטיפולי העצמה לאחר שהתאלמנה מבעלה שנהרג בתאונה קשה. חודשים של הלם והמון דמעות עברו על חני מאז פטירתו, אבל חני החליטה באומץ לקום ולהילחם מול הכאב מול האובדן.

חני הייתה חדורת מטרה לצאת לדרך חדשה, הרגשתי את ההתקדמות מפגישה לפגישה, עשר פגישות של העצמה ובמקביל טיפול פסיכולוגי לה ולילדים. עשרה מפגשים שבהם דיברנו המון על הכוחות הטמונים בה, על הניסיון שמיועד בדיוק בעבורה ולפי הכוחות שלה ושל הילדים.

חיזקנו את האמון בטוב שיש לחני, נתנו המון כוחות לצאת מהדיכאון למרות הכאב והגעגועים לבעל, לאבא ולמשפחה שהייתה ואיננה.

בפגישה האחרונה שהייתה לנו חני שיתפה אותי בדאגה שלה לגבי ל"ג בעומר. הרגעתי אותה והבטחתי לה שאני אהיה שם ביחד איתה, יד ביד מול המדורה, באש ובמים גם ברגעים הקשים.

אתמול בלילה היה קשה. בצד המגרש הסתכלנו על כולם רוקדים חוץ משני הבנים של חני. יוני ונתן עומדים לבד מול האש הבוערת ומסתכלים בעיניים עצובות על המעגל המהיר והשירים השמחים. הם? הם עצובים, כואבים ומתגעגעים לימים של פעם, לריקודים עם אבא. שנה ראשונה ללא אבא. "שנה ראשונה שאני לבד", היא לוחשת לי באוזן.

הילדים מנסים למצוא את עצמם בין החברים, מנסים להיכנס למעגל ואינם מצליחים, חסר להם אבא במעגל שיתן להם יד וירקוד איתם.

חני נשברת ומתחילה לבכות בכי מעומק הלב וללא הפסקה. חיבקתי אותה חזק אל מול המדורה והלכנו לפינה שקטה. הכאב היה ענק. "שנה ראשונה שאני לבד, מתמודדת מול אש ענקית ששורפת לי את הלב מבפנים ומבחוץ", היא התייפחה בכאב. "למה זה נגזר עלי?", היא שואלת, "והילדים מה הם חטאו?"

"הייתי מוכנה לשלם מיליונים, להשקיע הכל בשביל לחיות כמו זוג רגיל", היא לוחשת, "תגידי לזוגות בשמי שרק כשאין, יודעים להעריך את היש וחבל ללמוד זאת בדרך הקשה כי מה שווים החיים ללא זוגיות, ללא אבא או אמא. והילדים? למה הם צריכים להתמודד מול הלבד?"

"אלוקים תן לה ולילדים כוחות" ביקשתי בשקט בלב.

הבן הגדול ניגש אלינו בפנים חמוצות, "אני רוצה ללכת הביתה עכשיו, משעמם לי כאן", הוא אומר בכאב, "אין לי עם מי לרקוד, לכולם יש אבא ואני לבד" הוא אומר והאמת שבמשפט דוקרת את הלב.

הדמעות של חני התגברו ויצאו ללא הפסקה. זה היה משפט אחד קצר עם משמעות ענקית.

כאב לי. התפללתי בלב לנס כי לא יכולתי לראות את הסבל של ילד בן שש שכל בקשתו היא אבא. הבן הקטן חוגג החודש שלוש, אבל מי מתייחס לזה בכלל? זו תהיה חגיגת חלאקה עצובה במיוחד, חלאקה ללא אבא.

החלטתי לעשות מעשה. אזרתי אומץ וניגשתי לאחד הרוקדים. ביקשתי ממנו שייקח את הילדים למעגל, הוא הבין שהם לבד ונתן להם מקום של כבוד במעגל. הסברתי לרוקד הצדיק שהקטן חוגג שלוש והוא לשמחתי הבין את הרמז לקח את הקטן על הכתפיים אל אמצע המעגל, לנו נשאר רק לדמוע מאושר. זו הייתה ממש תחושה של אנשים טובים באמצע הדרך.

הריקודים הסתיימו, האש דעכה, אמרנו תודה ענקית עם עיניים שמביעות הכל. נפרדתי מחני המאושרת ומהילדים המקסימים כשבלב אני יודעת שהיא רק מתחילה את ההתמודדות שלה בתור אמא חד הורית. מידיעה אני יכולה להגיד שזו התמודדות שלא נגמרת.

אני כמטפלת כותבת בדמעות, היום הוא יום גדול וחשוב. תתפללו על זוגיות טובה, על נחת, בריאות והמון הצלחות.

יש לכם זוגיות? תשמרו, תחזקו, תטפלו וכשקשה אל תוותרו - ילדים צריכים הורים את אבא ואמא שלהם, אמא שילדה אותם שיודעת למה הם זקוקים, אבא שמבין שמגדל ששותף מאהבה בגידול ותחזוקת הבית. חלומו של כל ילד זה לחיות בבית שיש בו אהבה, הערכה נתינה.


צילום: פלאש 90

אף פעם לא מאוחר לצאת לדרך חדשה כדאי למחול על העבר ולצאת לדרך חדשה. תעשו ה-כ-ל בכדי ליצור זוגיות טובה למענכם, למען הילדים ולמען המשפחה. קחו אחריות מחדש. קומו ותלחמו וגם אם נפלתם או טעיתם - אין יאוש בעולם כלל כי הדרך לזוגיות נכונה אפשרית וזמינה מתמיד.

כמטפלת לצערי אני רואה המון זוגות שמוותרים בקלות על הנישואים. למה? מה מחכה לכם בחוץ, אתם יודעים? התמודדות קשה בהרבה.

והילדים מה איתם, חשבתם פעם? המון ילדים נשברים, מתמוטטים ונגמרים בבתים שיש גירושים, בעבורם זה סיוט שלא נגמר ולא יגמר לעולם.

חשוב לציין שיש מקרים שחובה לפרק זוגיות. אם יש אלימות חלילה או התמכרויות, לטובת הילדים והזוג, נכון לפרק על מנת לבנות בעזרת ה' מחדש זוגיות נכונה.

עצה שלי מלב אוהב, החלטתם להתגרש? בבקשה למען הילדים למענכם תעשו זאת בצורה מכובדת.

תזכרו: הורים הם הביטחון של הילדים, הם המראה והדוגמא האישית. אין צורך במריבות העלבות כעסים מול הילדים. בואו נזרוק למדורות הדולקות את האגו, את השנאה, את המריבות על כבוד ונלמד לוותר ופשוט לחיות, לא לשרוד - לחיות!.

בואו נדליק בלב את אש האהבה, הנתינה וקבלת האחר, נפרגן, נהיה אמתיים ונלחם ונזכור שאין מושלם בעולם.

אלוקים, יש לי בקשה קטנה בזכות הצדיק רבי שמעון בר יוחאי וכל הצדיקים, תעזור לי להמשיך לעזור לעוד זוגות לחיות מחדש. האמת שלפעמים גם אני מתייאשת מול זוג שלא מעוניין ליצור שינוי, שלא מבין את משמעות החיים של היום שלאחר הגט. אז אלוקים תן לי כוחות להיות שליחה נאמנה.

ואל תשכחו שאין כמו בבית, אל תחפשו בחוץ כי לא תמצאו.

בואו נעצור ביחד את מגפת הגירושין ונבנה עולם יפה, מכיל ואוהב.

,
לג בעומר מדורות פינת פאר פארלי מורגנשטרן גירושין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד