י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

המהלך שעשוי לטלטל את השוק הישראלי

כניסה של אמזון לישראל, אם תתרחש, צפויה לטלטל את השוק: חברות ההפצה יצטרכו להתחרות בשירות המשלוחים של החברה הענקית; והחנויות ייאלצו למצוא דרך להתמודד עם המחירים האטרקטיביים של חלק מהמוצרים באמזון

אמזון. צילום: רויטרס
אמזון. צילום: רויטרס צילום: רויטרס



אמזון עושה צעד נוסף לקראת השוק הישראלי: לאחר שהרחיבה את מספר המוצרים הזמינים לישראלים בכמיליון פריטים - בקרוב נוכל לקנות אותם באתר בשפה העברית. ל-TheMarker נודע כי אמזון מפתחת אתר מקומי בשפה העברית ומחפשת מתרגמים ומומחי שפה מאנגלית לעברית.

במודעת דרושים שפירסמה ענקית הקמעונות נכתב כי היא מעוניינת במומחים לתרגום מאנגלית לעברית, שיהיו חלק מצוות התרגום ב"מחלקת הלוקליזציה לצרכנים". כלומר, אמזון מבקשת להתאים את האתר לצרכים מקומיים של השוק מחוץ לארה"ב. "מלאו תפקיד מפתח בהבטחה שתרגומי המכונה והתרגומים שנוצרים על ידי בני אדם יעמדו ברמת האיכות הנכונה עבור לקוחותינו", נכתב במודעה. המשרה נמצאת במטה האירופי של אמזון בלוקסמבורג.

המועמדים נדרשים לשליטה בעברית בשפת אם, יכולות תרגום לאנגלית והשכלה ברמה אוניברסיטאית - ורצוי שיהיו לאחר לימודי שפה, תרגום או תקשורת. בין המטלות הכרוכות בתפקיד: תרגום במהלך ההשקה של האתר בשפה החדשה; עריכת תרגומי מכונה של דפי פירוט המוצרים; תמיכה בהדרכה ובפיתוח של מנוע תרגום מכונה, ביצוע בדיקות איכות לתרגומים של אנשים אחרים וספקים חיצוניים; בדיקות איכות ספקים ועוד.

יש להניח כי עם השקת הפלטפורמה בעברית יגדלו המכירות מהאתר של אמזון אף יותר, ויש גם מי שמעריכים שמדובר בצעד נוסף לקראת כניסתה של החברה לישראל.

אמזון מביעה באחרונה התעניינות גוברת בשוק הישראלי. בנובמבר האחרון פורסם כי היא מנהלת מגעים לשכירתם של מחסני ענק, שיאפשרו לה לנהל פעילות קמעונית בשוק המקומי.

בני בוחניק, מומחה לקניות ברשת ומנהל קבוצת "כזה אני רוצה" העוסקת בקניות ביבוא אישי מחו"ל, מעריך כי תרגום האתר הוא צעד לקראת פתיחת מחסנים מקומיים: "ההערכה שלי היא שמה שקרה במדינות אחרות יקרה גם כאן. אמזון תמיד שומרת את הקלפים קרוב לחזה, אף אחד לא ממש יודע מה קורה ופתאום היא חודרת לשוק המקומי. לפני כחודשיים הם פתחו בטורקיה מחסן מקומי כולל אתר נגיש בשפה הטורקית. קצת לפני הם פתחו מחסן באוסטרליה, כולל מחסנים ושירות לקוחות מקומי (השפה היא אנגלית אז לא היה צורך בתרגום האתר). באירופה זה כבר קיים כמה שנים במדינות כמו גרמניה, איטליה, צרפת, ספרד ואנגליה ותמיד באותה צורה - אתר בשפה המקומית, מחסנים לוקליים ותמיד ההשקה שלהם היתה מפתיעה".

בוחניק מוסיף: "זה לא אומר בהכרח שיפתחו פה מחסנים בשלב הראשון. אני מעריך שהצעד הראשון שלהם, במקביל לתרגום האתר לעברית יהיה הנגשת מחסן קיים שממוקם קרוב - נניח המחסן שבטורקיה או באיטליה- מכיוון שהרבה יותר קרוב וזול לשלוח אלינו את המוצרים משם מאשר מארה"ב".

טלטלה בשוק המקומי

MIKE SEGAR/רויטרס
טלטלה בשוק המקומי

כניסה של אמזון לישראל, אם תתרחש, צפויה לטלטל את השוק: חברות ההפצה יצטרכו להתחרות בשירות המשלוחים של החברה הענקית, שיציע ככל הנראה הגעה של חבילה בתוך 24 שעות מרגע ההזמנה; והחנויות ייאלצו למצוא דרך להת­מו­דד עם המחירים האטרקטיביים של חלק מהמוצרים באמזון.

במקביל, פורסם השבוע ב-TheMarker כי אמזון הרחיבה מאז אוקטובר 2017 את מספר המוצרים הזמינים לישראלים בכמיליון פריטים. הצעד הועיל לה גם במכירות - מספר ההזמנות מאמזון שהגיעו לישראל קפץ ב-40% מינואר 2018 עד אפריל 2018, לעומת התקופה המקבילה בשנה שלפני כן. מדובר במוצרים הנמכרים על ידי צד שלישי - כלומר, מוכרים המשתמשים בפלטפורמה של אמזון ולא מוצרים שאמזון מוכרת בעצמה, כמו קינדל או אמזון אקו.

שוק המסחר המקוון הישראלי הוא שוק צומח. התחום גדל בכמעט 25% מדי שנה בחמש השנים האחרונות. מספר החבילות הנשלחות לישראל מחו"ל הוכפל בשלוש השנים האחרונות, ועל פי נתוני דואר ישראל הגיע ל-61 מיליון חבילות ב-2017. אמזון הוא אחד מחמשת האתרים האהודים על הישראלים יחד עם עלי אקספרס, אסוס, איביי ונקסט.

במקביל החלו כמה שחקנים משמעותיים בזירה המקומית - ובהם שופרסל, פוקס, גולד בונד וקבוצת עזריאלי - להיכנס לענף המסחר המקוון כדי להתמודד עם אמזון בזירה המקומית. כך למשל, שופרסל הקימה בתחילת השנה אתר סחר מקוון שמאפשר לרכוש מוצרים בארה"ב. הסיבה העיקרית לצמיחה הגדולה היא שהישראלים כבר למדו שאחת הדרכים להתמודד עם יוקר המחיה ולחסוך עשרות ואף מאות שקלים, היא באמצעות הזמנה של מוצרי אופנה, אלקטרוניקה וטואלטיקה מחו"ל באינטרנט.

אמזון, בניהולו של ג'ף בזוס, נוסדה לפני 23 שנה כחנות ספרים אינטרנטית, ונהפכה בשנים האחרונות לקניון הגדול בעולם, תוך שהיא משנה לחלוטין את חוויית הצריכה ומגדירה מחדש את הסטנדרטים הצרכניים.
אמזון ישראל אתר בעברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד