י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

תיעוד: החשוד המרכזי מעדכן את האדמו"ר על התקדמות התוכנית

תיעוד שצולם בשנים האחרונות הופך היום לרלוונטי: החשוד המרכזי מהפרשה אשר מסעירה את הרחוב החרדי באחרונה, פרסם בזמנו תיעוד ובו הוא נראה נפגש עם האדמו"ר מסאטמר ומעדכן אותו על התקדמות הפרויקט

הפרויקט בבית שמש. צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90
הפרויקט בבית שמש. צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90 צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

פרשת השחיתות בבית שמש: אחד עשר עצורים, בהם שני עובדי עירייה ושני עורכי דין. מעצרם של שבעה הוארך, שלושה שוחררו ואחת תובא מחר לבית המשפט.

ל'בחדרי חרדים' הגיע תמונה, של החשוד המרכזי בפרשה, כשהוא מבקר אצל האדמו"ר מהר"א מסאטמר בניו יורק שבארצות הברית, כאשר על פי הדיווח, ראש אגף הנדסה המשמש גם כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה ומהנדס העיר, הגיע לעדכן את האדמו"ר על התקדמות הפרויקט שעדיין נמצא בבנייה.



במהלך שעות ארוכות התנהלו בבית משפט השלום בראשון לציון דיונים בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם של החשודים שנעצרו במהלך הלילה בחשד לשורה של עבירות שחיתות. על פי החשד שעלה בחקירת היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433, שני עובדים בכירים בעיריית בית שמש קיבלו שוחד וטובות הנאה כדי לקדם אינטרסים של יזמים וקבלנים.

על פי החשד שהוצג בבית המשפט, וכזכור, פורסם הבוקר ב'בחדרי חרדים', מדובר בפרוייקט בניה של כ-110 יחידות דיור ברחוב שפת אמת בשכונת נחלה ומנוחה, בשטח ציבורי.

בספטמבר 2016 דיווחנו כאן ב'בחדרי' כי לאחר הודעת האדמו"ר מהר"א מסאטמר על בניית אלפי יחידות דיור בקרית יואל מונרו, נקנה שטח ענק לבניית דירות בבית שמש על ידי חסידי סאטמר בברכתו של האדמו"ר, והוא ייקרא שיכון 'קריית יואל' לזכרו של האדמו"ר בעל ה'ויואל משה' זצ"ל.

על פי חשד המשטרה ורשות המיסים, ראש אגף הנדסה המשמש - החשוד המרכזי בפרשה, וכן מהנדס העיר באמצעות מתווכים ו'מאכרים' קיבלו שוחד וטובות הנאה מקבלנים ויזמים (ובהם עו"ד), כדי לקדם את האינטרסים שלהם בבנייה בעיר. תוך כדי הדיונים בבית המשפט, נעצרה גם עורכת דין החשודה אף היא בפרשה.

"מדובר בפרשיה מורכבת ומסועפת, בעלת מספר רב של חשודים ומעורבים" אמר נציג המשטרה רס"ב רביב מרגלית. לדבריו, "החשודים פעלו לאורך שנים רבות ביחד וביצעו עבירות של שחיתות ציבורית בעבור טובות הנאה וקידום האינטרסים האישיים שלהם תוך גרימת נזק לקופה הציבורית והתעלמות מוחלטת מהדין והחוק במדינה". על פי רשות המיסים, את ההכנסות מביצוע עבירות אלו, הסתירו החשודים מרשויות האכיפה השונות.

במהלך הדיון התייחס בין היתר החוקר לפרסום ב'בחדרי חרדים' על הפרשה המרכזית, ברחוב שפת אמת, ואמר כי "בגלל שמרבית החשודים בפרשיה משתייכים לקבוצה הומוגנית מסוימת, החשש פה לשיבוש הוא גדול" וביקש להאריך את מעצרם של חמישה - בעשרה ימים, ומעצרם של השאר - בשלושה עד חמישה ימים. השופט גיא אבנון ניהל את הדיון באסרטיביות, וניסה ככל האפשר לקצר בזמן.



מעצרו של החשוד המרכזי יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה, מעצרו של מהנדס העיר ושלושה נוספים בהם יזם מחסידות סאטמר ועו"ד, הוארך בחמישה ימים עד ליום חמישי. לגבי חסיד הסאטמר, אמר פרקליטו כי הוא התעלף במהלך החיפוש בביתו ולדבריו הוא גם הותקף באלימות על ידי השוטרים. השופט ביקש כי יועבר דיווח למח"ש. החשוד באמצעות פרקליטו עמית חדד מכחיש את החשדות שמיוחסים לו.

ארבעה 'מאכרים' שנעצרו בפרשה, חלקם גם חשודים בשיבוש הליכי חקירה, כאשר לגבי לפחות אחד מהם ציין השופט אבנון כי יש ראייה ממשית לשיבוש. זאת, ככל הנראה לאחר שניסה לזרוק את הטלפון שלו בטרם או תוך כדי מעצרו. שניים מהם - מעצרם הוארך עד ליום שלישי ושניים שוחררו למעצר בית ותנאים מגבילים נוספים.

גורמים הקשורים לחשודים בפרשה, טוענים כי יש מי שהגיש את חומרי החקירה על מגש של כסף לחוקרי המשטרה. "יש פה מספר עצורים שאינם קשורים לפרויקט המרכזי שנמצא בחקירה ומעורבותם פחותה". לדבריהם, "החיבור שעשתה כאן המשטרה בין כלל החשודים, בין ביתר בעקבות מעצרה של עורכת הדין, מעידים כי יש מי שמכוון את המשטרה - מתוך אינטרס פוליטי".

הערת המערכת: על פי פסק הלכה של רב, 'בחדרי חרדים' מפרסם שמות חשודים או נאשמים בעת הרשעתם, או במקרים בהם ניתן וצריך למנוע אפשרות של פגיעה בנוספים, או בהוראת שעה שקיבלה היתר רב.

פרשת השחיתות בבית שמש שטחים הפשרה עצורים בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד