י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"הפסקנו לנסוע להורים": מה לעשות כשהתינוק צורח באוטו?

זה יכול להיות סיוט. נסיעה עם תינוק קטן שצורח באוטו היא סיטואציה מוכרת שהורים רבים מתמודדים איתה. האם יש סיכוי לשנות או שאולי צריך לחכות עד שהתינוק יגדל? לאה ברוצקי עם כל הטיפים

צילום: pixabay
צילום: pixabay



קצת לפני חג הפסח הגיעה אלי משפחה לייעוץ. מכיוון שזה היה לקראת חג, הצעתי שנתחיל את התהליך עכשיו, אך נדחה את החלק המרכזי של התוכנית לאחרי החג, לא צפיתי את ההתנגדות הגדולה שעוררה הצעתי אצל האמא. היא התנגדה נחרצות וכדי להבין למה, ישבתי ושוחחתי איתה בתקווה לקבל את התמונה השלימה.

מתברר שהתינוק שלה לא ישן ברכב או בנסיעה ולא רק שהוא לא ישן ברכב, הוא ממש בוכה, אם נדייק עוד קצת, התינוק לא מפסיק לצרוח מרגע שמופעל המנוע ועד לרגע שבו הוא שוב מוחזק על קרקע יציבה ולא זזה.

בגלל זה הם כבר כמה חודשים לא נוסעים להורים לביקור, הם עושים את הדרך למעון ברגל - 20 דקות לכל צד ובאופן כללי הם מרגישים על סף התמוטטות אמתית.

והם ממש לא לבד.

לא מעט תינוקות בגילאים צעירים מתקשים עם נסיעה ברכב וכל נסיעה הופכת להיות לסיוט. אז מה עושים כדי להקל על המצב? האם זה אפשרי?

לפני הכל, רצוי לתזמן את הנסיעה לזמנים בהם התינוק לא שבע ולא מאוד עייף. בצורה כזו הוא הרבה יותר רגוע עם הרבה פחות אדרנלין בגוף, וככה הרבה פחות סיכויים שיבכה.

אם אתם רואים שהוא נהיה רעב באמצע הדרך, זה כמובן הגיוני, בעיקר בנסיעות ארוכות, תעצרו באמצע הדרך, תאכילו או תרדימו אותו ואז תמשיכו בנסיעה.

תנסו להציע לתינוק חפצים שהוא אוהב- מוצץ, חיתול טטרה או כל חפץ אחר שמרגיע אותו, זה יכול להיות ממש עוגן ההצלה שלכם לתקופה קצרה.

אם אין דרך לעצור באמצע, תנסו להרגיע אותו בדיבור ובשירים. הקול של ההורה ניחן ביכולת להרגיע את התינוק גם כשהוא לא יקבל מענה מידי לצורך. כדאי לנסות לשמור על אווירה וטון דיבור כמה שיותר רגועים, כדי להרגיע את התינוק ולא ההיפך.

כדאי להושיב מישהו מאחור, ליד התינוק, כדי שיוכל לתת לו מענה, או תעביר את התינוק למושב הקדמי אם אין מישהו נוסף.
לאה ברוצקי יועצת שינה נסיעה עם תינוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד