י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

צפו: כשמוזס וטיבי רקמו 'דיל' על כוס קפה

סועדי המזנון החלבי של הכנסת הופתעו הבוקר לצפות בארוחת בוקר משותפת של הח"כ הויז'ניצאי והח"כ המוסלמי. וגם; האם הדיל יקרום עור וגידים ויבוא לידי מעשה? • התיעוד לפניכם

צפו: כשמוזס וטיבי רקמו 'דיל' על כוס קפה



מפגש מעניין התקיים הבוקר (שלישי) במזנון החלבי במשכן הכנסת. לעיני העוברים והשבים ניגלו חברי הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) ויו"ר סיעת 'יהדות התורה' מנחם אליעזר מוזס, מדסקסים להם על כוס קפה, אך מסתבר כי לא מדובר בשיחת סרק וחולין, כי אם במפגש שעוד עלול להוביל למשבר קואליציוני.

חה"כ טיבי העלה בפני יו"ר הסיעה החרדית את כוונת יו"ר הקואליציה להביא את חוק המואזין לדיון בועדת החוקה בקרוב, אלא שחה"כ מוזס שב והתחייב בפני חה"כ טיבי, "לא נתמוך בחוק הזה. אני זוכר איך אתה גילית הבנה לשבת, ציפור הנפש שלנו בחוק הטיסות. אנחנו זוכרים לך זאת לטובה".

טיבי הודה לחה"כ מוזס ואמר כי "העיקר לא להצביע כי זה גם ציפור הנפש".



כזכור, חוק המואזין שעלה לאחרונה להצבעה במהלך מושב החורף נתקל בהתנגדות חרדית וזאת במסגרת 'דיל' של 'הרשימה המשותפת' והמפלגות החרדיות שנחשף ב'בחדרי חרדים', לפיו 'הרשימה המשותפת' התקזזה עם מתנגדי חוק המרכולים בעת שלא היה ניתן למצוא לה את הרוב הדרוש.

חה״כ רוברט אילטוב, יו"ר סיעת 'ישראל ביתנו' התייחס בזמנו לשיתוף הפעולה בין המפלגות החרדיות לרשימה הערבית המשותפת ואמר: "לצערי אנחנו רואים כאן דיל בין המפלגות החרדיות לבין חברי הכנסת הערבים בסוגיות הגיוס והמואזין. אם נחזור קצת אחורה ונבחן מדוע בכלל הצעת החוק התעכבה? נאמר לנו שההתנגדות היחידה מצד חברי הכנסת החרדים לחוק המואזין נובעת כתוצאה מדאגה לצפירת השבת, דבר שעיכב את הצעת החוק לתקופה ארוכה. פתרנו את הבעיה, החרגנו את צפירת השבת מהצעת החוק ועדיין המפלגות החרדיות מתנגדות לחוק".
מנחם אליעזר מוזס חוק המואזין אחמד טיבי כוס קפה מזנון הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד