י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פרשת השחיתות בבית שמש: חוקרי להב 433 הגיעו גם לגמ"ח המרכזי

חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית של משטרת ישראל, הגיעו למשרדי הגמ"ח המרכזי בירושלים, שהעצור החרדי הבכיר, החשוד בפרשת השחיתות בעיריית בית שמש - היה ממקימיו • עד ראייה ל'בחדרי': "ביקשו להבין איך הגמ"ח פועל"

משרדי להב 433. צילום: יוסי זלינגר, פלאש 90
משרדי להב 433. צילום: יוסי זלינגר, פלאש 90

חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית של המשטרה, הגיעו בשעה האחרונה למשרדי הגמ"ח המרכזי ברחוב ירמיהו בירושלים, וערכו חיפושים במחשבים ובמסמכים.

טרם ברור מה הקשר של הגמ"ח המרכזי לפרשת השחיתות בבית שמש, אולם אחד החשודים המרכזיים, ממקימי הגמ"ח וככל הנראה עדיין קשור אליו בדרך כזו או אחרת. אותו חשוד, מעצרו הוארך שלשום עד ליום חמישי.

בנצי ראקוב, ידידו של מונטג ועוזרו לשעבר, שנכח במקום, סיפר ל'בחדרי חרדים' כי החוקרים שהו במשרד במשך כשעה וחצי, ושוחחו עם רואה החשבון ועובד בכיר נוסף. "הם לא עצרו או חקרו איש, ביקשו להבין איך פועל המנגנון של הגמ"ח. לא נגעו במחשבים או במסמכים" אמר.

בתוך כך, שניים מהחשודים בפרשת השחיתות בבית שמש, הובאו היום (שלישי) בשנית לבית משפט השלום בראשון לציון. המשטרה לא התנגדה לשחררם למעצר בית, אולם לגבי התנאים לא הייתה הסכמה.


חוקרי יאל"כ חושדים כי אחד החשודים, נשוי ואב לשבעה ילדים - היה מעורב בשתי פרשיות שונות. הפרשה המרכזית של פרוייקט המגורים של חסידות סאטמר ברחוב שפת אמת בבית שמש ופרשה נוספת. הוא חשוד שתיווך בין הקבלנים והיזמים, להם יש אינטרס לעשות שינוי יעוד של הקרקע כדי להעלות את הערך, לבין עובדי העירייה שלהם יש את הכוח לבצע זאת, במתן שוחד וטובות הנאה.

לדברי פרקליטו עו"ד אושר רובינגר ממשרד עו"ד יעקב וינרוט, החשוד ייצג בעבר קבוצה של אנשים שהתעניינו בפרוייקט שברחוב שפת אמת, "הוא ניסה לתווך, התיווך נכשל ונכנסה קבוצה חדשה לגמרי", אליה הוא לא קשור. בדיון ביום ראשון, אמר החוקר רביב מרגלית כי החשוד "שיבש חקירה בצורה ברוטאלית", ככל הנראה כאשר זרק את הטלפון שלו. ביום, החוקר חזר על זה שוב ואמר כי "החשוד ביצע פעולת שיבוש חמורה בזמן מעצרו" והוסיף "הדבר מעכב את החקירה".

החשוד שוחרר בתנאים מגבילים הכוללים מעצר בית מלא בביתו עד ליום שני הבא, הרחקה מעיריית בית שמש לרבות מאגף הנדסה ומהוועדות הבנייה המקומית והמחוזית למשך 45 יום. איסור יציאה מהארץ למשך 45 יום והפקדת דרכון, איסור יצירת קשר עם המעורבים למשך 45 יום, התחייבות עצמית של 20,000 ש"ח וכן ערבות צד ג' על סכום דומה וכן הפקדה של 10,000 ש"ח.

החשוד הנוסף שאינו חרדי, החשוד בפרשיה אחת מלפני מספר שנים, מעצרו הוארך ביום ראשון עד היום, וגם הוא שוחרר בהסכמה בתנאים מגבילים בדומה לחשוד הראשון ששוחרר.

פרשת השחיתות בבית שמש הגמח המרכזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד