כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

תלמידת 'הרמתי' פגעה בשוטר וזוכתה במפתיע

תלמידה של מדרשת 'באר מרים' בראשות הרב הרמתי שפכה אקנומיקה על שוטר שניסה להכנס למקום ופגעה בעיניו. הנערה זוכתה במפתיע

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



תלמידה של סמינר הרב רמתי זוכתה, מאישומים, לאחר ששפכה אקונומיקה על שוטר שהגיע לביתו ופצעה אותו בעיניו.

התלמידה טענה שהיתה בטוחה שמדובר באחד המפגינים נגד הרב ובית משפט זיכה אותה לחלוטין כאשר לזכותה עמד "חוק דרומי".

בחודש אוגוסט 2015, חודשים לאחר שהחל מאבק נגד מדרשת "באר מרים", התקהלו ברחוב שאול במלך בירושלים בני משפחות של נערות הלומדות במקום, מתוך תקווה לראותן.

אחת הנערות, איימה כי היא תשפוך שמן על המפגינים ונכנסה למבנה פנימה. שוטר שנכח במקום, ביקש להכנס ודפק על הדלת - בזמן שהנערה הלכה למטבח ומזגה אקונומיקה עם מים לתוך כלי לנטילת ידיים.

השוטר דפק בחוזקה על הדלת תוך קריאות "משטרה". על פי כתב האישום, הנערה פתחה את הדלת מבלי שהייתה מודעת לעובדה כי מדובר בשוטר, ושפכה עליו את האקנומיקה. כתוצאה מכך, השוטר נפגע בעינו.

הנאשמת אדל, טענה כי במעשיה לא ביצעה עבירה. באמצעות פרקליטה עו"ד אריאל עטרי אמרה כי היו מספר אירועים בהם הקרובים להרב רמתי הותקפו על רקע מחאת הורים שבנותיהם החליטו ללמוד במדרשה, בניגוד לדעת ההורים. בעקבות כך הוגשו תלונות על אלימות כלפי הרב ומקורביו, ובין היתר גם כלפי אדל. באותו היום, כך אדל, הגיעו למקום בני משפחתה של אחת התלמידות, צעקו וקיללו, נכנס לחצר הבית ודפקו על הדלת.

לאחר ששמעה דפיקות חזקות על הדלת, חשבה אדל כי מדובר בניסיון של בני משפחת התלמידה להיכנס ולתקוף את בני הבית. בעקבות כך, נטלה אקונומיקה, דיללה אותה במים רבים מאד והתיזה אותם על מי שהיכה מכות חזקות על הדלת כדי להרחיקו מהדלת ולמנוע פגיעה בה או בקרוביה, זאת מתוך סברה שמדובר בבני משפחת התלמידה. אדל טענה כי לא ניסתה לפגוע בשוטר ופעולתה נעשתה לאור ניסיון העבר במהלכו נעשה שימוש באלימות. בכל מקרה טענה כי היא לא כיוונה לפגוע בעינו ל השוטר.

עוד טענה אדל, לאכיפה בררנית, לאור העובדה שלא הוגשו כתבי אישום נגד כאלה שנקטו באלימות נגד הרב רמתי ותלמידות המדרשה. בית המשפט קיבל את הטענה.

לדברי השוטר שנפגע, לאחר שנכנסו לבית, אחת הבחורות אמרה "אני עשיתי את זה, אני שפכתי את האקונומיקה עליך ואין לי בעיה לעשות את זה שוב. אל תיקח את הרב מהבית". יחד עם זאת אישר, כי שמע מישהו אומר מתוך הבית "אתה בטוח שזו המשטרה?", וכי בתוך הבית היו הרבה בנות וכל אחת רצתה להקריב את עצמה למען הרב, וכי הוא אינו יודע מי הבחורה ששפכה את הנוזל.

אדל לעומת זאת, טענה כי השוטרים לא אמרו "משטרה" כשדפקו על הדלת, ואם הייתה יודעת שהם שוטרים - לא הייתה שופכת את האקונומיקה. בהודעתה אף ציינה כי הגיעה למשטרה להתלונן על כך שכאשר פתחה את הדלת השוטר היה עם נשק שלוף וביקשה להתלונן על כך.

הרב אהרן רמתי בעצמו, העיד כי בני משפחת התלמידה שלמדה בסמינר, נהגו להגיע מדי שבוע עם מיקרופונים ולהשמיע קללות. הוא אישר בחקירתו הנגדית כי בני משפחתו היו נתונים בפחד מתמיד, ובעת האירוע עצמו חששו שבני משפחת התלמידה יפרצו לביתם, חשו סכנה ממשית לפגיעה במי מהנוכחים בבית, ועל כן מי שהיה בבית שפך אקונומיקה דרך הדלת.

גם בפרקליטות הבינו כי לאדל לא הייתה כוונה לשפוך על שוטר ולכן הואשמה בתקיפה הגורמת חבלה של ממש ולא בעבירת תקיפת שוטר. השופטת גויה סקפה-שפירא קיבלה את טענת אדל באמצעות פרקליטה עו"ד אריאל עטרי, כי טעתה לחשוב שמי שמצוי מאחורי הדלת מבקש להיכנס או להתפרץ כדי לתקוף אותה או את בני משפחת רמתי. "חשש זה אשר קינן בלבה של הנאשמת היה חשש כן ואמיתי, שהתבסס על ניסיון העבר". לסיכום, קבעה כי מתקיימים כל יסודותיה של הגנת בית המגורים ולכן לא ניתן להרשיע את אדל בתקיפה - והיא זוכתה.

עו"ד אריאל עטרי, סנגורה של הנאשמת, מסר בתגובה: "מדובר בזיכוי כפול נדיר. השופטת סקפה שפירא קבלה את טענתנו שהנאשמת הרגישה, באמת ובתמים, שהיא מגנה על גופם בני משפחתו של הרב מפני בריונים שבאים לפגוע בבני מדפחת הרב שהיו בבית באותה שעה. בית המשפט קבל גם את טענתנו על הפחד והאימה שהיו מנת חלקם של הדיירים בבית ואת העובדה שרק כשהשוטר ניסה לפתוח את דלת הבית - שפכה הנאשמת על פניו את האקונומיקה, מאחר שחשבה, בטעות, שהוא אחד המפגינים האלימים. בית המשפט קבל, בסופו של יום, את הטיעון המרכזי שלנו וזיכה את הנאשמת משני טעמים נפרדים: העובדה שהנאשמת טעתה בזהות השוטר והעובדה שפעלה מתוך הגנה עצמית. נקבע בהכרעת הדין שגם לפי "חוק דרומי" המתיר לאנשים לפגוע במי שמבקש לפרוץ לביתם - יש לזכות את הנאשמת. למרות פציעת השוטר, שלו אנו מאחלים רפואה שלמה, מדובר בזיכוי שעשה צדק, בכל מובן, עם הצעירה".
משטרה אקונומיקה בית משפט הרמתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד