כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

תגובות נלהבות בישראל: "ה' ברך את אמריקה"

בישראל מרוצים מביטול ההסכם עם איראן ומברכים את הנשיא דונלד טראמפ: "צעד חשוב לבטחונה של ישראל והאזור"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



ראה"מ בנימין נתניהו הגיב לביטול ההסכם עם איראן בברכה ואמר: "עם ישראל צריך להעריך מאוד את ההחלטה של טראמפ. הקהילייה הבינ"ל צריכה לעצור את ההסכם הרע הזה, להחזיר את משטר הסנקציות ולבלום את התוקפנות האיראנית באזורנו ובמיוחד בסוריה".

"הנשיא טראמפ קיבל היום החלטה אמיצה, החלטה נכונה", אמר, "לו היה הסכם הגרעין עם איראן נשאר על כנו, תוך כמה שנים הוא היה מאפשר לאיראן להעשיר מספיק אורניום כדי לייצר ארסנל שלם של פצצות גרעין. בנוסף, ההסכם הזה כבר הזרים לאיראן מיליארדי דולרים, והכסף הזה מממן את מכונת המלחמה של איראן ברחבי מזרח התיכון - בתימן, בעיראק, בלבנון, בעזה, כמובן גם בסוריה.

"זה מה שאיראן עושה היום כשאין לה ארסנל גרעיני, ואני מבקש מכם לחשוב מה איראן תעשה כשיהיה לה נשק כזה בתוספת מאות מיליארדי דולרים. לכן, אנחנו מעריכים מאוד, אני מעריך מאוד ועם ישראל כולו צריך להעריך מאוד את ההחלטה הנחושה של הנשיא טראמפ לבלום את ההסכם הרע הזה ולבלום את התוקפנות של איראן.

"הקהילה הבינלאומית שאומרת שהיא רוצה שלום ורוצה ביטחון - הקהילה הזו צריכה לפעול היום בשלושה מהלכים מקבילים: 1. לעצור את ההסכם הרע הזה ולמנוע מאיראן מלייצר ארסנל של פצצות גרעין. 2. להפסיק את הזרמת הכסף למכונת המלחמה האיראנית באמצעות החזרת משטר הסנקציות. 3. לבלום את התוקפנות האיראנית באזורנו, ובייחוד מסוריה.

"אנחנו ראינו את ההסכם הזה, ראינו כבר את הנזק העצום שהוא כבר הספיק לגרום, כי הסרת הסנקציות מעל איראן לא הפכה אותה למתונה יותר, אלא לתוקפנית שבעתיים. מזה חודשים איראן מעבירה לכוחותיה בסוריה נשק קטלני כדי לפגוע בישראל. איראן מצהירה במפורש שמטרתה להשתמש בסוריה כבסיס קדמי ממנו היא תתקוף אותנו.

"אנחנו נחושים למנוע מצבא איראן מלהתבסס בסוריה נגדנו, ואנחנו נגיב בעוצמה על כל פגיעה בשטחנו".

נשיא המדינה הגיב הערב להודעתו של נשיא ארה״ב בעניין הסכם הגרעין ואמר: "ההחלטה שקיבל נשיא ארה״ב מהווה צעד חשוב ומשמעותי להבטחת ביטחונה של מדינת ישראל, לביטחונו של האזור ולביטחונו של העולם החופשי כולו.

"לצד האיום הגרעיני, איננו שוכחים לרגע את מירוץ החימוש שמובילה איראן בגבולותינו ואנו עוקבים אחר ההתפתחויות באופן הדוק ואחראי, על מנת לשמור על בטחון אזרחינו. איום ההתבססות האיראנית אינו מוצב לפתחה של מדינת ישראל בלבד ועל כן לחץ בינלאומי הכרחי למאבק בסכנה זו".

שר האוצר וחבר הקבינט המדיני בטחוני, משה כחלון אמר: "הסכם רע שמבוסס על שקרים - סופו להתבטל. הפרישה מהסכם הגרעין, עליה הצהיר הערב הנשיא טראמפ, תפיק תועלת לא רק למדינת ישראל ולמזרח התיכון אלא לעולם כולו. אני מברך את הנשיא טראמפ על ההחלטה האמיצה ועל הנחישות שהפגין לאורך כל הדרך".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן: "‏יום חשוב למדינת ישראל. הנשיא טראמפ החליט החלטה אמיצה שתעצור את הדרדרות הבטחון באזורנו ותמנע ממדינת טרור הגעה ליכולות גרעיניות. הישג גדול למדיניות שלנו בהובלת ראש הממשלה, שכל טענותיו כנגד ההסכם אומצו אחת לאחת ע״י נשיא ארה״ב. אני קורא לחברות האירופאיות להסכם ללכת בעקבות טראמפ".

השר אריה דרעי: ‏"תודה לנשיא ארה״ב, דונלד טראמפ, על נאום חשוב, אמיץ והיסטורי למזרח התיכון ולעולם החופשי. החלטת הנשיא תחזק את ביטחון ישראל!"

יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין מברך את הנשיא טראמפ על פרישתו מהסכם הגרעין. ״פרישתו של טראמפ מההסכם היא הוכחה נוספת לכך שהאירנים מעולם לא זנחו את תוכניתם להשגת נשק להשמדה המונית. עתה, על כל המדינות השותפות להסכם להבין זאת ולפרוש מיידית. אני גם מברך על הטלת הסנקציות הקשות, כי רק הן יביאו למכה ניצחת וחניקת תוכנית הגרעין והשלטון האיראני״.

גדעון סער אמר: "‏ברכות לנשיא ארצות-הברית ‎דונלד טראמפ על החלטה מנהיגותית. מגבה את ראש הממשלה ‎בנימין נתניהו שמוביל בעקביות את המאבק בהתגרענות איראן. רק נחישות והתמדה ימנעו מהמשטר האיראני לממש את שאיפותיו ההרסניות. God bless America!"
הסכם הגרעין איראן ישראל נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד