י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

משקיעים בביטקוין? רשות המסים מחפשת אתכם

הרשות החלה לשלוח מכתבי דרישה לפועלים בתחום שבהם התבקשו למסור מידע על פעילותם בזירת המטבעות הדיגיטליים

מטבע ביטקוין. צילום אילוסטרציה: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
מטבע ביטקוין. צילום אילוסטרציה: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90



רשות המסים החלה לפנות לפועלים בתחום המטבעות הדיגיטליים ובתקופה האחרונה נפתחו עשרות תיקים במס הכנסה. לפי עמדת רשות המסים המטבעות הדיגיטליים אינם נופלים להגדרת מטבע לפי חוק בנק ישראל, ולכן לעניין מס הכנסה מדובר בנכס שחייב במס רווח הון (25%) או מס שולי (עד 47%) – תלוי אם מדובר בעסק או לא.

מוכר המטבעות הדיגיטליים אמור להתייצב אצל פקיד השומה, לדווח על העסקות שעשה בתוך 30 יום (גם אם זה לא עסק), לשלם מקדמה בגין המיסוי הכרוך בכך — ולהגיש דו"ח בסוף השנה. לפי עמדת רשות המסים גם החלפת מטבע דיגיטלי אחד באחר - עוד לפני שיש מפגש עם מזומן - מהווה אירוע מס לכל דבר ועניין והמיסוי יהיה בהתאם לחוזר.

בתקופה האחרונה קיבלו פעילים בתחום מכתבי דרישה ובהם הם התבקשו למסור מידע על הפעילות שלהם בזירת המטבעות הדיגיטליים. הרשות מסרה כי בעקבות פרסום החוזר המבטא את עמדתה בנושא אופן המיסוי של מסחר והשקעה במטבעות וירטואליים, היא פועלת לאיתור פעילים בתחום שאינם מנהלים תיק ברשויות המס. "הפעילות נושאת תוצאות וכבר נפתחו בתקופה האחרונה עשרות תיקים בעקבותיה". עוד נמסר מהרשות כי הפעילות הזו משתלבת עם מהלך כולל בנושא מיסוי הכלכלה הדיגיטלית שמקדם מנהל הרשות, ערן יעקב, שיכלול, בין היתר, בצד העמדת כלים מקלים לדווח, גם אכיפה משמעותית".
מטבע דיגיטלי רשות המיסים מס הכנסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד