י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בד"צ 'העדה החרדית' מנדה את 'כת השאלים' • חשיפה

בד"צ 'העדה' פרסם מכתב חריף נגד כת ה'טאליבן' • יאסור על קיום כל קשר עם חברי הכת: "מדובר בכת מסוכנת"

ילדות בכת הטאליבן. צילום: יעקב נחומי
ילדות בכת הטאליבן. צילום: יעקב נחומי

בתום דיון סוער שהתקיים הערב (א) בבית הדין של 'בד"ץ העדה החרדית', הכריע בית הדין לצאת למאבק חריף נגד כת הטאליבן-ה'שאלים'.

תחילה האזינו חברי הבד"ץ, במשך 3 שעות לעדויות של בעלים ובנים למשפחות שאמותיהן נסחפו לכת 'השאלים'.

במהלך העדויות נשמעו מקרים שאירעו בתקופה האחרונה בקרב הכת.

בין היתר הוזכר בדיון המקרה של אשה צעירה שהחליטה מטעמי צניעות לקיים את לידת בנה בביתה וסיכנה את חייו של הילוד עד לפיקוח נפש. כן נשמעו עדויות על מנהגים זרים ומוזרים שאימצו נשות הכת בעניני אישות וקידושין.

מקרה נוסף שפורסם ב'בחדרי חרדים', הוא של ילדה קטנה הנמנית על משפחה מחברי הכת, שנכוותה באורח קשה בביתה. אך האם שהגיעה לבית החולים 'הדסה עין כרם', דרשה שדווקא אחות או רופאה תטפל בה. משלא מולאה דרישתה, היא הסתלקה מבית החולים ופנתה לטיפול פרטי תוך סיכון חיי הבת.

לאחר שנשמעו העדויות, קיימו חברי הבד"ץ דיון בדלתיים סגורות בן כ 45 דקות, ובו החליטו הדיינים להיאבק בכת.

במהלך הדיונים התבטא אחד הדיינים כי "מדובר בכת מסוכנת, שאין לה דבר עם ההלכה והיהדות".

חברי בד"צ צילום: חברי בד"צ
חברי בד"צ

בסופו של הדיון, פרסם הבד"צ מכתב חריף נגד הכת הכולל איסור על הצטרפות לכת ועל כל קשר עם חבריה.

במכתב המתפרסם כאן לראשונה נכתב: "בצער רב שמענו אנו הביד"צ הח"מ עדויות על מעלליהם של קבוצת נשים שעקרו דעת תורה מישראל, ומדעת עצמן מנהיגות עד כדי עקירת חינוך ותורה מישראל, אינן שולחות את צאצאיהן לתלמוד תורה ולבתי חינוך, ומונעות מהם רפואה גם במקום סכנה וחשש פיקוח נפש, וגם דברים שאין ראוי לשומען בחמורות שבחמורות כנישואין חופה וקידושין וכד'.

"ע"כ אנו מזהירים את נשות ובנות ישראל שאסור להגרר אחריהן ומנהיגיהם, וצריכים להתרחק ממנהיגים ומדרכיהם כי סופן אבדון וכליה רח"ל.

"ואנו מוחים מחאה נמרצת נגד אלו ששינו סדרי תורה וחופה וקידושין בישראל תוך זלזול בדיני נישואין, ונגד כל מי שהיה חלק ונחלה עם הדבר הזה, והזהרו בגחלתן של חכמי ישראל שקבעו הלכה ומנהג ישראל תורה לשעה ולדורות".

בסיום המכתב נאמר: "ויעזור השי"ת שנזכה לגדל את צאצאינו בדרך התורה והמסורה, לראותם עולים במעלות הקדושה והצניעות כמקובל מדור דור כדת משה וישראל, עדי נזכה בקרוב בשוב ה' שבות יעקב".

הבד"ץ גם הבהיר כי יפעל בחומרה נגד בני משפחות שיסכנו את חיי ילדיהם או יפעלו בניגוד למוסכמות.

כך גם הוחלט על הקמת ועד שירכז מידע אודות חברי הכת. במקרה הצורך יתקיים שיתוף פעולה בין הבד"צ לגורמי הרווחה, עד להוצאת ילדים מרשותם של ההורים.

מה שהביא את בית הדין לדון בנושא, הוא הסיפור שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'. אודות חתן, תושב שכונת מאה שערים, שנישא בשנית עם נערה מהכת, ללא מתן גט לאשתו הקודמת. רק כעבור שבוע, נתן הבעל גט לאשתו בבית דינו של הגר"נ קרליץ.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 82 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד