י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

'נשות השאלים' מתגוננות: "לא שופטים אדם לפי בגדיו"

'העדה החרדית' הכריזה מלחמה על 'כת השאלים', אבל נשות הכת אינן מרימות ידיים: בסרט וידאו הן מציגות את עמדתן • צפו

'נשות השאלים' מתגוננות:  "לא שופטים אדם לפי בגדיו"

בימים אלו מתנהל מאבק על-ידי 'העדה החרדית' נגד 'כת השאלים'. אלא שנשות הכת אינן מרימות ידיים. בקטע וידיאו, שהועלה לרשת האינטרנט על ידי חברה בכת, לאחר תחקיר ששודר נגדן בערוץ 2, לפני מספר חודשים, היא מציגה את עמדתן ואת הסיבה לניהול אורח החיים בצורה כה סגורה.

עוד בנושא:
המאבק נגד ה'שאלים': 45 מו"צים חתמו נגד
'העדה החרדית' נגד כת ה'טאליבאן' • חשיפה

"הנשיא גורג' וושינגטון אמר: 'אל תשפוט את האדם לפי בגדיו'", פותחת הקריינית בוידיאו את דבריה, כשברקע מופיעות התמונות מהתחקיר. "ברוכים הבאים לאמת על הנשים היהודיות שמתלבשות כמו שהרבה יהודיות התלבשו במשך כ-3000 שנה ועד לפני 200 שנה בערך".



"נעשה נגד הנשים האלו עוול, רגלו עליהם ועשו מהן מפלצות, אך האם זה הגיוני שבגד יכול להפוך מישהו למפלצת בין יום? הנשים שראיתן פה, הן נשים טובות, רגילות ושפויות בדעתן, כנגד דעתם של הרבה בדורנו, ובסך הכול רוצות להתלבש כמו שיהודיות התלבשו מעל 3000 שנה.

"אנשים לא רגילים לצורת הלבוש הזאת אצל היהודים, בשאר האומות הנשים הדתיות שמרו על צורת הלבוש הזאת - ערביות, נזירות וכן הלאה".

האישה מסבירה את הסיבה לצורת חייהן וצורת הלבוש: "הן חיות על פי האמונה של המצווה 'לא תעמוד על דם לרעך', זאת אהבת אחים שהן מלמדות את נושא הצניעות למי שרוצה לשמוע.

"זו לא כת ולא קבוצה עם מנהיגות, כל אישה - בפני עצמה.

"לנשים האלו אין שום מנהיג או מנהיגה, רק בורא עולם. כל אחת השיטה שלה והדרך שלה. יש להן מכנה משותף שגורם להן לרצות להיפגש בשמחות ולתת חיוך תומך ועידוד במיוחד בגלל ההסתה שיש נגדן".

לסיום היא אומרת: "כל אדם רשאי להתלבש איך שהוא רוצה, כל עוד הוא לא מפר את החוק ולא גורם נזק לאחרים. האם יש חוק שאוסר על אדם להתלבש כמו אלו?"

"לא שופטים - זה יהודי אמיתי!"

את הסרטון הפיצו נשות השאלים באינטרנט - דבר ממנו לכאורה הן אמורות להתנזר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד