י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שיטת טראמפ: כשהמקל לא עובד תביא נבוט

קבלו את שיטת טראמפ, הטובה והישנה. נגד הרעים צריך מקל וכשהמקל לא עוזר מביאים נבוט. טראמפ וביבי צדקו. טורו של תומך נלהב

יצחק שיינפלד
יצחק שיינפלד



הנשיא האמריקאי לא איכזב ולא זיגזג. דונלד לא יושב וחולם על פרס נובל לשלום, אלא עושה דברים חשובים ומהותיים.

הלילה דונלד טראמפ הבטיח לעצמו את הקדנציה השניה. האמריקאים אוהבים אותו. ״השריף״ כפי שטראמפ אוהב להקרא, מחזיר את אמריקה לתפארתה. מישהו ״זוכר״ את אובמה, ״הכהה החיוור״?

לטראמפ היה את כל הסיבות לדחות, למרוח, להתפשר, לעשות ב״כאילו״. כמיטב ה״פוליטיקל קורקט״. אבל הוא הוכיח שהוא קרוץ מזן אחר. "הבטחתי, אקיים", זו לא סיסמא.

פסיכולוגים שינתחו בדיעבד יקבעו, שזו ילדותיות מוחצנת, גאווה מטופשת, הדווקאיות נובעת מחוסר אחריות שערורייתי, הנובע מרגשי נקמה מוחבאים. פסיכולוגיה בגרוש, פסיכולוגים לתיאבון. הנשיא האמריקאי החליט להחזיר את ארה״ב לגדולתה והוא פועל בהתאם.

מי ששמע את פרשני התקשורת הישראלית לא יכול שלא לגחך. ילדותי, אגוצנטרי, פרשן אחר הגדיר את טראמפ, מפגר. כולם הסכימו, קרע בין ארה״ב לעולם המערבי. העתיד המאד קרוב יוכיח. אירופה העייפה, הזקנה והמתאסלמת, תתיישר לפי הקו שקבע טראמפ.

האיחוד האירופי לא מסוגל לנהל מדיניות עצמאית. ההסכמה האירופאית שבדיעבד, נובעת מחולשה, חוסר ברירה והססנות, לא מנדיבות של מנצח גאה. אין להם את הכוחות והיכולות.

טראמפ חזר לשיטה הישנה והטובה, שהוכיחה את עצמה באלף משברים: כשהמקל לא עוזר, מביאים נבוט יותר גדול.

איראן מאמינה בכוח, זו השיטה שעובדת. התסכול האמריקאי מפעילות פוטין בסוריה מתפרץ כנגד איראן. באם זה משרת את האינטרסים של הידידה הכי גדולה שלנו, ישראל מה טוב. באם גם בסעודיה מאושרים. פעמיים כי טוב.

הנשיא האמריקאי ״מתואם״ עם ראש הממשלה בישראל ברמה יומיומית. טראמפ טרח להדגיש זאת בנאומו הנחרץ. כל המפקפקים בנחיצות חשיפת מדיניות הגרעין האיראני ע״י ראש הממשלה, קיבלו תשובה הולמת מהנשיא האמריקאי, שהדגיש בדבריו את הקשר הישיר של החלטתו, לבין החשיפה המדהימה של מסמכי הגרעין ע״י המודיעין הישראלי. יאיר לפיד שמשחק ימין-רך וזלזל פומבית בצורך של רוה״מ לחשוף את הקלסרים, יצא פיסטוק.

על האמינות והרצינות של פרשנינו הנכבדים, לא נכביר מילים. כל מילה רק תגמד את הביזיון, תמתן את הבושה, חוסר המקצועיות, והזלזול הבוטה באינטליגנציה של הצופים-מאזינים. רצונות, מאווים, אג׳נדות אישיות, הופכות לפרשנויות מעמיקות, מלומדות, המתנפצות פעם אחר פעם, מול סלעי המציאות. לו אני ״אמנון״! או בן כספית, ברנע, אני גוזר על עצמי תענית דיבור, והשבתת המקלדת, עד סוף הקדנציה של נתניהו.

התגובה הישראלית המיידית, מלמדת. הכלל התלמודי ״הקם להרגך השכם להרגו״. זו איסטרטגיה לא טקטיקה. בדגש, ״השכם״. תקדים אותו. כשיש לך חסות של נשיא אמריקאי אוהד, זה אפשרי לביצוע, מובן מאליו. איראן תגיב, היא לא יכולה שלא להגיב. התגובה שלה תסבך אותה עם אירופה, ותוכיח לאירופאים כמה האמריקאים צדקו. עדיף לתפוס את הקרנף בקרנותיו, כשהוא עוד קטן. לא לתת לו לגדול ולהתעצם. איראן גרעינית גם אירופה לא יכולה להרשות לעצמה.

פעילות ישראלית מוחצת בגיבוי אמריקאי, ״תרגיע״ את החיזבאללה בלבנון, המסר יהיה ברור: לא עוד היסוסים והשהיות. כשליברמן אמר, נחזיר את לבנון לתקופת האבן! הוא התכווין ברצינות. יכולות יש. העולם נכנס לעידן חדש בראשות מנהיג חדש, יש סיכוי לשינוי. לישראל זה יעשה טוב.
טראמפ נתניהו איראן ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד