י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

פרע כתפיים בלידה, האם מדובר ברשלנות רפואית?

אחד הסיבוכים המוכרים בעת לידה הוא כליאת כתפיים • ברוב המקרים, הערכות נכונה של אנשי הצוות הרפואי יכולה לצמצם עד למינימום את התופעה • היו עירניים

תמונה: pixabay
תמונה: pixabay צילום: Pixabay

 


תפקידם של רופאי הנשים והמיילדות הינו קריטי ביותר בשלב ההיריון והלידה. מעקב שאינו הדוק דיו או הערכות רשלנית מצד אנשי הצוות הרפואי בעת הלידה, עלולים לגרום לסיבוכים רבים שיכולים לסכן את היילוד, ובמצבים מסוימים גם את האם.

אחת התופעות המוכרות היא 'פרע כתפיים' או כליאת כתפיים בלשון מדוברת. סיבוך זה עלול להיווצר במהלך הלידה תוך סיכון לנזקים נוירולוגיים קשים וצמיתים ליילוד לכל אורך חייו.

אי ביצוע הערכות משקל מדויקות הינו אחד הדברים שיכולים להוביל לסיבוך. פרע כתפיים יווצר בדרך כלל בלידה וגינלית כאשר לאחר לידת ראש העובר יש צורך לנקוט פעולות נוספות ונכונות. פרע כתפיים קורה ב- 0.2-3% מהלידות ומהווה מצב חירום מיילדותי. גם כאשר אירע הסיבוך של כליאת הכתפיים, ברוב המקרים מדובר במצב הפיך אלא שכ-30% מהמקרים מובילים למום נוירולוגי לצמיתות. סיבוכים נוספים כוללים שבר בעצם הקלביקולה ושסע בספינקטר האנלי של האם.

איך אפשר בכל זאת למנוע את מצבי הסיכון? הערכות נכונה ולא רשלנית של הצוות הרפואי יכולה לצמצם עד למינימום את הסיכון וזאת כאשר ניכר שהעובר במשקל לידה גבוה, סוכרת, יילוד מכשירני, אירוע קודם של פרע כתפיים, התקדמות לידה לא תקינה, הריון שלאחר המועד, השמנה אימהית, עלייה חריגה במשקל האם בזמן ההריון, גיל מבוגר של האם.

עו"ד אסף אודיז מומחה לתביעות רשלנות רפואית אומר כי "בכל מקרה שישנו אחד או יותר מגורמי הסיכון, הרי שעל הצוות הרפואי לשקול היטב את דרכי הפעולה, על מנת למנוע כל סיבוך אפשרי. במקרים רבים אנו נתקלים ברשלנות של אנשי הצוות אשר הובילה לסיבוכי הלידה".

בשל חומרת הנכויות שעלולים להיגרם ליילוד או ליולדת, סכומי הפיצויים נעים בהיקפים של מאות אלפי ש''ח עד מיליוני ש''ח, אולם מומלץ שבחינת הנזק כמו שאלת סיכויי התביעה תתברר על ידי משרדי עורכי דין המומחים בתביעות רשלנות רפואית בלבד.

משרד עו"ד אסף אודיז הינו משרד העוסק בתביעות רשלנות רפואית בלבד משך שנים רבות, עם ניסיון ייצוג מוכח באלפי תיקים ומעניק ייעוץ ללא תשלום.

ניתן למלא את הטופס הבא, ונציג יחזור אליכם עם כל הפרטים, או להתקשר לטלפון: 072-3713469

רשלנות רפואית לידה עו''ד אסף אודיז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד