י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שינויים במעצמה החסידית: השר נגד ראש העיר

חסידות גור מציגה: אחרי שנים שחנוך זייברט ניהל את הסוגיה המוניציפלית, סגן השר ליצמן מחפש לו מחליף • 'בחדרי חרדים' עם בורסת השמות ועם ההוראה של האדמו"ר מגור • ומי המפסיד הגדול מהמהלך הדרמטי? • כל הפרטים בפרסום ראשון

צילומים: עזרא טרבלסי והמצלם
צילומים: עזרא טרבלסי והמצלם



פרסום ראשון: שינויים דרמטיים במעצמה החסידית. לקראת הבחירות המוניציפליות, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן מחפש מחליף לחנוך זייברט שניהל עד כה את ענייני חסידות 'גור' ברשויות המקומיות. זייברט המשמש כראש עיריית בני ברק ניהל את הזירה המוניציפלית מאחר והוא מחזיק בתפקיד מזכ"ל 'אגודת ישראל'. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי סגן השר החל לקבוע עובדות בשטח וכי הוא כבר הודיע לראשי הסיעות החרדיות משה גפני ומאיר פרוש כי בשונה משנים עברו - את סוגיית הבחירות המוניציפליות יש לנהל רק מולו ולא מול זייברט המזכ"ל.

בלשכת סגן השר ליצמן מחפשים בשבועות האחרונים מחליף ראוי שימלא את מקומו של זייברט בניהול המו"מ בערים השונות ושירכז את נושא הבחירות מטעם חסידות גור.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי בין השמות שעלו על השולחן: חיים יוסטמן המשמש כראש מטה סגן שר הבריאות וששמו עלה בעבר כמי שעשוי להכנס לתפקיד המזכ"ל, שם נוסף: אברהם מנלה המשמש כמנכ"ל החברה קדישא בת"א ונמנה בין מקורבי סגן השר ליצמן.

מי שהיה ברשימת המועמדים אך ביקש להסיר את שמו הוא עוזרו הבכיר של סגן השר, מוטי בבצ'יק שביקש מהבוס ליצמן להסיר את שמו מבורסת השמות וזאת בשל עיסוקיו הרבים, כך נודע בנוסף ל'בחדרי חרדים'.

יצוין, כי מי שיזכה בתפקיד - ינהל בפועל את השטח וירכז את הנושא המוניציפלי בערים בהן חסידות גור מיוצגת ע"י אנשיה, בהן: אשדוד, חצור, ערד, קריית גת, חיפה, בית שמש ופתח תקווה. זייברט ינהל את הסיעה רק בעיר בני ברק והשר ליצמן ירכז את הנושא המוניציפלי בירושלים הבירה.

עוד יצוין, כי בהוראת האדמו"ר מגור, בחסידות לא עוסקים רשמית בבחירות המקומיות עד לחודשיים לפני הבחירות עצמן דהיינו חודש אלול, מה שאומר שככל הנראה רק לקראת סוף השנה יוחלט מי יקבל את המושכות לידיו.

מי שייפגעו מהמהלך הדרמטי של ליצמן שנחשף כאן ב'בחדרי חרדים' לראשונה, הם 'שלומי אמונים' שמחזיקים בקשרים חמים עם זייברט שכאמור ריכז את הנושא המוניציפלי עד כה.

לשכתו של סגן השר יעקב ליצמן סירבה בתוקף להתייחס לנושא ולשגר ל'בחדרי חרדים' תגובה על הפרסום.
אגודת ישראל חסידות גור יעקב ליצמן חנוך זייברט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד