י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

סערת עוף הבראקל חוזרת: פגישות חשאיות בבתי גדו"י

8 חודשים מאז נחשפה סערת הבראקל ב'בחדרי' ושככה, בימים אלה בחדרי חדרים יש מי שמנסים להחזירה לסדר היום ולהתיר את העוף המוזר • "לא ייתכן לעשות סיבוב על חשבון גדולי ישראל וראשי הישיבות כדי לקדם מכירות של עוף חדש שהתגלה"

עוף הבראקל. צילום: שוקי לרר
עוף הבראקל. צילום: שוקי לרר



סערת עופות הבראקל מבין הזמנים האחרון שנחשפה לראשונה ב'בחדרי חרדים' חוזרת. 

ל'בחדרי חרדים' נודע על שורת דיינים שתמכו בעבר בעוף המוזר, שסובבים בימים האחרונים בבתי גדולי ישראל וראשי הישיבות בפגישות חשאיות במטרה להחזיר את העוף המוזר ולאסור את העופות הקיימים.

בימים האחרונים ביקרו הגרמ"ש קליין, הגר"ש רוזנברג, הגרמ"מ לובין, ועוד דיינים מבית דינו של הגר"נ קרליץ בבתי גדולי ישראל והציגו שוב את המצצאים כי העופות שאנו אוכלים כיום אסורים באכילה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בבית אחד מגדולי הדור הדיינים נחלו אכזבה, שכן לאחר ביקור של שעה ארוכה שמעו ממנו כי הוא שומע את כל הטענות והוא לא רואה שום בעיה לאסור מה שכל גדולי ישראל התירו בעבר.



הדיין הרב משה שאול קליין. צילום: שוקי לררצילום: הדיין הרב משה שאול קליין. צילום: שוקי לרר
הדיין הרב משה שאול קליין. צילום: שוקי לרר


בבית אחד מראשי הישיבות הם נשאלו אם מדובר בכזה דבר רציני ואסור מדוע רק אתם באים על כך ולא עוד דיינים כשהכוונה הייתה בין היתר לדיין הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט שמתעסק בשחיטת עופות. לדבריו: "לא ייתכן לעשות סיבוב על חשבון גדולי ישראל וראשי הישיבות כדי לקדם מכירות של עוף חדש שהתגלה".

הביקורים שנחשפים כעת ב'בחדרי' עוררו סערה בקרב חוגים המשתייכים לגאון רבי ניסים קרליץ כגון אברכי כולל חזון איש. וכן בקרב חוגי חסידויות רבים.

כזכור, בפרשייה שהסעירה את עולם ההלכה והכשרות התנצל אז הגאון רבי משה שאול קליין - מחשובי הדיינים בבני ברק - בפני הגרמי"ל לנדא שאסר את ה'בראקל' כעת שוב נראה שהפולמוס חוזר בעוצמה רבה.
עופות הבראקל גדולי ישראל ביקורים עופות הרב משה שאול קליין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד