י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

העיר שחוברה לה ב-200 מיליון שקל: הממשלה אישרה את הקמת הרכבל בירושלים

הממשלה אישרה את הצעתו של שר התיירות להשקעה ברכבל התיירות • הרכבל יעבור במתחם התחנה שבמושבה הגרמנית, דרך הר הזיתים עד שער האשפות בחומות העיר העתיקה

הדמיה של הרכבל בירושלים. באדיבות הרשות לפיתוח ירושלים
הדמיה של הרכבל בירושלים. באדיבות הרשות לפיתוח ירושלים





לאחר שנה של תכנון, אישרה הממשלה הבוקר (א') את הצעתו של שר התיירות, יריב לוין, להשקעה של 200 מיליון שקל מתקציב 2020-2018 לקמת הרכבל התיירותי אל העיר העתיקה בירושלים. התקציב עתיד להתחלק באופן בין משרדי האוצר והתיירות, והפרויקט יבוצע על ידי הרשות לפיתוח ירושלים. ביום ירושלים בשנה שעברה אישרה הממשלה את תקציב התכנון בעלות של 15 מיליון שקל.

אורך המסלול המתוכנן של הרכבל הוא 14 ק"מ, והוא יעבור במתחם התחנה שבמושבה הגרמנית, דרך הר הזיתים, עד שער האשפתות בחומות העיר העתיקה. לרכבל מתוכננות ארבע תחנות, ובהן הר ציון ומרכז המבקרים קדם, שבעיר דוד. כמו כן, מסלול הרכבל יעבור ברובו בשטח בבעלות ציבורית. על פי הערכות, הצפי להשקת הרכבל מתוכנן לאמצע 2020.



בדברי ההסבר להצעת ההחלטה נכתב כי "פרויקט הרכבל הוא אבן דרך משמעותית בקידומה של ירושלים וחיזוק מעמדה כבירת תיירות עולמית. מטרתו להגדיל באופן משמעותי את התיירות הנכנסת למדינה ולחזק את כלכלתה. הרכבל הוא אטרקציה תיירותית ייחודית, שממנה אפשר לצפות מהגובה על ירושלים ואתריה הייחודיים. הוא יחזק וייפתח את מוצר הלילה התיירותי של העיר, תוך כדי נסיעת הרכבל. כמו כן, הרכבל יאפשר להתגבר על קשיי הנגישות של תיירים המבקשים להגיע לעיר העתיקה. רכבל מהסוג הזה פועל בהצלחה רבה בערים בעולם, והוא מוקד משיכה משמעותי לעיר".

משרד התיירות מסר כי "המשרד פועל בדרכים מגוונות כדי לשפר את המוצר התיירותי בישראל, ולחזק את התיירות כמנוע צמיחה כלכלי. 2017 הסתיימה בשיא בתיירות עם יותר מ-3.6 מיליון תיירים. עד כה המגמה נמשכת גם ב-2018. ירושלים היא אחד העוגנים התיירותיים המרכזיים בישראל, וככזאת, משרד התיירות ממקד מאמצים מגוונים בירושלים – תשתיות, שיווק, ופיתוח המוצר התיירותי".

שר התיירות, יריב לוין, מסר כי "הרכבל עתיד לשנות את פניה של ירושלים, לאפשר גישה קלה ונוחה לתיירים ולמבקרים בכותל, ולשמש אטרקציה תיירותית יוצאת דופן בחשיבותה. אין יום חגיגי יותר לאישור ההחלטה מאשר יום ירושלים, ואני מברך על שלב נוסף בדרך להקמת הפרויקט החשוב הזה".
משרד התיירות רכבל בירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד