י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פרשת השחיתות בבית שמש: היזם שוחרר בתנאים מגבילים

שבוע לאחר שנעצר, שוחרר בהסכמה היזם בן ה-69 למעצר בית בתנאים מגבילים, בהם: הפקדה וערבויות גדולות, הרחקה מהגמ"ח המרכזי ועוד • לבקשת פרקליטו יוכל לצאת לתפילות החג ולבר המצווה של נכדו

פרויקט סאטמר בבית שמש. צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90
פרויקט סאטמר בבית שמש. צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90 צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90



פרשת השחיתות בבית שמש: שבוע לאחר מעבר החקירה לגלוייה ומעצרם של 11 חשודים, שוחרר למעצר בית הקבלן והיזם (69) החשוד שתיווך ונתן שוחד וטובות הנאה לאנשים שונים על מנת לקבל אישורי בנייה בניגוד לחוק.

החוקר רביב מרגלית ציין לשופט גיא אבנון כי מדובר ביזם הפרוייקט ברחוב שפת אמת בבית שמש, התיק המרכזי בפרשה הנחקרת על ידי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית. בעקבות כך, ביקשו במשטרה לשחררו בתנאים מגבילים הכוללים הפקדות והתחייבויות בסכומים גדולים.

עורכי הדין של החשוד, שרון כהנא ושחר מור ביקשו לצמצם את את סכום ההפקדה מ-100,000 ש"ח ל-75,000 ש"ח, וכן ביקשו כי חלק מהסכום יקוזז כנגד כספים שנתפסו בביתו המוחזקים על ידי חוקרי להב 433. החוקר אמר כי הסכומים הינם דולים היות והחשוד "איש בעל ממון ואמצעים רבים, ועל כן אנו מבקשים את ההפקדות". באשר לבקשה לקזז את הסכום שנתפס, אמר החוקר כי זה נמצא בטיפול של מחלקת הלבנת הון ותוך מספר ימים היא תקבל רשימה מפורטת של הצווים והתפוסים שמיועדים לחילוט ולא להבטחת תנאי שחרור.

"אני מבקש לאפשר לי להשתתף במסיבת הבר מצווה של נכדי" אמר החשוד לשופט, שתיערך ביום שני הבא בירושלים. "אני מצהיר ומתחייב שלמסיבה לא יגיע אף אחד מהמעורבים בחקירה, לא יגיע אף אחד מעיריית בית שמש או מוועדת התכנון המקומית והמחוזית, ולא יגיע אף אחד מגמ"ח בית ישראל" הגמ"ח המרכזי. השופט קיבל את בקשותיו של החשוד.



החשוד בן ה-69 שוחרר על ידי השופט גיא אבנון מבית משפט השלום בראשון לציון למעצר בית מלא בביתו בירושלים עד ליום ראשון הקרוב, הרחקה ואיסור יצירת קשר עם המעורבים בחקירה, מוועדת התכנון המקומית בית שמש והמחוזית ומעיריית בית שמש למשך חודשיים. איסור יציאה מהארץ למשך חצי שנה, הדרכון הישראלי והרומני כבר נמצאים בידי החוקרים; התייצבות לחקירה במשטרה או לדיון בבית המשפט, בכל מועד שיידרש והימנעות משיבוש הליכי חקירה ומשפט.

להבטחת התנאים המגבילים, החשוד יחתום על התחייבות עצמית על סך 100,000 ש"ח, 3 ערבויות צד ג' 15,000 ש"ח כל אחת; פיקדון של 75,000 ש"ח במזומן, ו-30,000 מהם יהוו תנאי לשחררו.

מעצרם של ארבעה חושדים נוספים, ובהם שני עובדים בכירים בעיריית בית שמש, עו"ד ו'מאכער' כהגדרת המשטרה, מעצרם הוארך ביום חמישי עד למחר (שני).
פרשת השחיתות להב 433 מעצר בית בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד