י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בגיל 71: הח"כ מצטרף למירוץ לראשות הבירה

עדיין לא ברור מה הם סיכוייו להיבחר מבין שאר המועמדים, אך הוא עלול להיות המתנה הטובה ביותר שהחרדים יכלו לחלום עליה, בכך שיגרום לפיצול הקול החילוני - מה שיוביל לבחירת מועמד חרדי

נחמן שי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
נחמן שי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



שם נוסף מצטרף למירוץ לראשות עיריית ירושלים. בראיון הבוקר (שני) לרשת ב', הפתיע חבר הכנסת נחמן שי ממפלגת 'העבודה' (המחנה הציוני) והודיע כי הוא צפוי להתמודד על ראשות העיר ירושלים.

חה"כ שי אמר בראיון לאמוץ שפירא כי "ניהול העיר הוא לא עניין למפלגה כזו או אחרת, ניהול העיר הוא קשור להעמיד בראשה מנהיגות שיודעת לחבר את הקצוות שהעיר הזו מתאפיינת בהם זה אולי הקצוות הקיצוניים ביותר בחברה הישראלית".

לכן הודיע שי כי "האפשרות הסבירה ביותר היא שאקח את המושכות לידיים, אני כבר הבעתי את רצוני להכנס למרוץ הזה ולהוביל רשימה בירושלים שתתמודד על ראשות העיר, אך זה לא עניין שתלוי בי בלבד, יש לי מפלגה והמפלגה תצטרך לקבל החלטה האם היא רוצה להכנס לכך".

שי סיפר כי במפלגת העבודה "בודקים אצל הציבור הירושלמי מה הציבור רוצה ואנחנו צריכים לנצח במירוץ הזה. אתה לא רץ כדי לרוץ - אתה רץ כדי לנצח. אנחנו נעשה בדיקות כדי להיות משוכנעים על פי פרמטרים שונים בתוך ירושלים לראות את הסיכוי להוביל את ירושלים.
זה לא החלטה אישית אבל מצידי אני הולך על זה".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חבר הכנסת שי נפגש בשבועות האחרונים עם כמה מחברי הכנסת החרדים, בהם סגן שר החינוך מאיר פרוש וח"כ אורי מקלב והציג בפניהם את האג'נדות שלו ואת התוכניות שלו לניהול העיר בראשותו.

שי כיום בן 71, שימש בעבר כמפקד תחנת הרדיו גלי צה"ל, דובר צה"ל ונכנס לפוליטיקה בימי הקמת מפלגת 'קדימה' בראשותו של ראש הממשלה המנוח אריק שרון, לאר שהמפלגה התפוררה, עבר למפלגת 'העבודה' הנושאת כיום את השם 'המחנה הציוני' מאז המיזוג עם מפלגת 'התנועה' של ציפי לבני.

חבר הכנסת נחמן שי מצטרף למועמדים, משה ליאון ועופר ברקוביץ שכבר הודיעו על התמודדותם לראשות העיר. וכן למועמדים נוספים שעדיין שוקלים להתמודד וממתינים להכרעה, בהם השר לענייני ירושלים זאב אלקין שממתין להכרעת הליכוד, וכן יוסי דייטש ויצחק פינדרוס הממתינים להכרעת גדולי ישראל.

עדיין לא ניתן לאמוד את סיכוייו של שי להבחר, אך גורם חרדי אומר הבוקר ל'בחדרי חרדים', כי הצטרפותו למירוץ דווקא תיטיב עם מועמד חרדי, שכן שי עשוי לפצל את הקול החילוני בינו לבין שאר המועמדים החילוניים לעומת מועמד חרדי בודד שיגרוף את כל הקולות החרדיים.
נחמן שי ראשות עיריית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד