י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

החשד לשחיתות בעיריית בית שמש: העצורים המרכזיים שוחררו בתנאים

כשבועיים לאחר פרוץ הפרשה עם גל המעצרים באישון ליל בבית שמש, בית המשפט משחרר הבוקר בתנאים מגבילים את העצורים המרכזיים החשודים בשורת עבירות שעיקרן שחיתות שלטונית • וגם; מה קרה כאשר אחד מעורכי הדין קם וניסה לדבר בדיון

הפרויקט המדובר. צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90
הפרויקט המדובר. צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90 צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90



החשד לשחיתות בעיריית בית שמש: למרות בקשת המשטרה להאריך את מעצרם, החשודים המרכזיים שוחררו בתנאים מגבילים.

לבית משפט השלום בראשון לציון הובאו הבוקר (שני) חמישה חשודים שמעצרם הוארך עד היום, החשד למעורבות בפרשת שחיתות שנחקרת על ידי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ). על פי החשד, גורמים שונים בעירייה קיבלו שוחד וטובות הנאה מיזמים, בעלי קרקע וקבלנים, וזאת באמצעות מתווכים שונים על מנת לקבל אישורי בנייה ועוד.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המשטרה ביקשה להאריך את מעצר החשודים בימים נוספים, שבוע מקסימום, אך השופט גיא אבנון החליט לשחרר את העצורים בתנאים מגבילים הכוללים מעצר בית, הפקדות וערבויות, איסור יצירת קשר עם המעורבים, הרחקה מהגמ"ח ומעיריית בית שמש, איסור יציאה מהארץ ועוד.



לגבי יו"ר ועדת תכנון ובנייה משה מונטג - המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשבוע, אך השופט החליט לשחררו עוד הערב בשעה 21:00 בתנאים מגבילים הכוללים מעצר בית למשך שבוע, הפקדה של 75 אלף שקלים, בנוסף, התחייבות עצמית בסך 150 אלף שקלים. צו הרחקה מעיריית בית שמש ומהגמ"ח לחודשיים וכן איסור יציאה מהארץ בחצי השנה הקרובה.

במהלך הדיון של עו"ד חרדי העצור בפרשה, קם עו"ד עמית חדד ממשרדו של יעקב וינרוט והחל לטעון כי למרות הבקשה להאריך את מעצרו של הלקוח הוא כלל לא נחקר ביממה האחרונה. השופט גיא אבנון אמר לו "אני זוכר מה אמרתי בדיון הקודם. אל תדאג".

חמשת החשודים כולם, ישוחררו הערב בשעה 21:00 על פי החלטת השופט, בתנאים מגבילים הכוללים מעצר בית, הפקדות וערבויות גדולות ועוד.

כפי שדווח אתמול (ראשון) ב'בחדרי חרדים', הקבלן והיזם (69) החשוד שתיווך ונתן שוחד וטובות הנאה לאנשים שונים על מנת לקבל אישורי בנייה בניגוד לחוק שוחרר למעצר בית מלא בביתו בירושלים עד ליום ראשון הקרוב, הרחקה ואיסור יצירת קשר עם המעורבים בחקירה, מוועדת התכנון המקומית בית שמש והמחוזית ומעיריית בית שמש למשך חודשיים. איסור יציאה מהארץ למשך חצי שנה, הדרכון הישראלי והרומני כבר נמצאים בידי החוקרים; התייצבות לחקירה במשטרה או לדיון בבית המשפט, בכל מועד שיידרש והימנעות משיבוש הליכי חקירה ומשפט.

להבטחת התנאים המגבילים, החשוד יחתום על התחייבות עצמית על סך 100,000 ש"ח, 3 ערבויות צד ג' 15,000 ש"ח כל אחת; פיקדון של 75,000 ש"ח במזומן, ו-30,000 מהם יהוו תנאי לשחררו. "אני מבקש לאפשר לי להשתתף במסיבת הבר מצווה של נכדי" אמר החשוד לשופט, שתיערך ביום שני הבא בירושלים. "אני מצהיר ומתחייב שלמסיבה לא יגיע אף אחד מהמעורבים בחקירה, לא יגיע אף אחד מעיריית בית שמש או מוועדת התכנון המקומית והמחוזית, ולא יגיע אף אחד מגמ"ח בית ישראל" הגמ"ח המרכזי.
פרשת השחיתות בבית שמש עיריית בית שמש משה מונטג מעצר בית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד